Oczywiście, że najlepszym filtrem jest Delhi - sami go wydali by ukryć swoją super pompę.
Co do Sędziszowa – produkują filtry na zlecenie Knecht, Tecnokaru, Karcher,Ufi, Leyland, jak i wiele marek samochodów z własnym logiem.
Mann`a z napisem Made in China także widziałem.
A OE Hyundai to samo. Wszystkie firmy do i30 np są robione przez jedną firme w CN i maja tylko inne logo ale nawet czcionka z referencjami jest ta sama.
Sędziszów robi jako OE dla Fiata, Opla, Filtron (WIX Gostyń) dla Jaguara. Ale parametry są inne niż zalecane. Jeśli chodzi o sens drobnego filtra paliwa, to ma to sens. Duży. W pompie, na zaoprze IMV jest sito odpowiednie. Zatrzymuje ono wiekszość opiłków mogacych zabić wtryskiwacze, jednak jak ono sie przytyka robi sie wysokie ciśnienie i leci wszystko we wtryski i przelewy, filtr i zbiornik, a później podwójnie ten syf ze zbiornika leci znów na filtr, pompę docierając ją bardziej).
Co do częstotliwości wymiany filtrów. Ja mam inną zasadę. Nie wymieniam co interwał podoawany przez producenta, bo to się nie sprawdza w moim przypadku zupełnie. Filtr powietrza mieniam średnio co 6000-7000km (moja okolica jest strasznie zapylona, po 7000km filtry w moim kocie i innych autach są prawie czarne), biore różnie, co jest na półce i nie wygląda jakby sie zaraz miało rozpaść, choć jak mam na półce i manna i filtrona i różnice 3zł to wole manna
. Oleju... różnie, leję 5W40 i jak widzę zmiane pracy silnika i osiągów (a jest zauważalna) to wymieniam. Czasami to 7000km czasami 15000km. Ostnio wymieniłem po 18000km, z czego było to zrobione w jakieś 40 dni. Filtr paliwa, różnie. Ostatnio teraz na wymianę oleju nie bede wymieniał, bo olej wymieniłem 5000km temu i filtr paliwa też, a na 25000km spokojnie wystarcza (i tak leje tylko paliwa premium i nie mam problemów z pompą) a to o ponad połowę krócej niż zaleca producent.