FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: misiek1006 w Lipiec 03, 2015, 04:59:01 am
-
Witam wszystkich.
Posiadam jaguara s-type z 2006 roku wersja z nawigacja.Mam problem z klimatyzacja,grzeje i to bardzo zamiast chlodzic.
Zaczelo sie to jakis miesiac temu.... :-cry ..przez jakis czas grzalo na maksa przy wlaczonej klimie ,ale po wylaczniu silnika wracalo do normy.Pozniej bylo tak ze podczas szybkiej jazdy bylo zimno ,lecz stojac w korku to tylko ledwo chlodzilo.Dalem klime do nabicia no i przez dwa dni bylo jak w zamrazarce :D ale po tym padlo chyba cos calkowicie ,bo grzeje teraz jak z pieca.
To co zauwazylem....kompresor sie wlacza ale wentylatory nie.Jesli wylacze klime to po pewnym czasie wlaczaja sie obydwa wentylatory i na odwrot ,jak obydwa chodza i wlacze klime to po 2 do 4 minut sie obydwa wylaczaja.Czy moze mial ktos kiedys podobny problem ?
Dodam jeszcze ze jakies poltora roku temu wymienialem zawor wody (nie wiem czy to poprawna nazwa ) a pozniej naprawialem komputer od sterowania klima.(objawy byly podobne ale czy mozliwe zeby to znowu sie zepsulo ?)
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Przepraszam za pisownie ,ale nie posiadam polskiej klawiatury.
-
Dodam jeszcze ze jakies poltora roku temu wymienialem zawor wody (nie wiem czy to poprawna nazwa ) a pozniej naprawialem komputer od sterowania klima.(objawy byly podobne ale czy mozliwe zeby to znowu sie zepsulo ?)
Jeśli to wszytko wymienione działa poprawnie, to może być jeszcze spaprana wiązka.
-
Witam
Spaprana wiazka ? Nie rozumiem.Czy moglbys sie jasniej wyrazic ?
Witam ponownie
Bylem u znjomego z komputerem.Po podlaczeniu do komputera wyswietla sie kod B1263
-
Witam
Spaprana wiazka ? Nie rozumiem.Czy moglbys sie jasniej wyrazic ?
Mam na myśli to, że może być przerwa w instalacji elektrycznej między modułem klimatyzacji i elektrozaworem nagrzewnicy.
Co do błędu, to dotyczy on silniczka klapki nawiewu w desce tj. nad ekranem navi. Jesteś pewien, że B1263 a nie B1265?
-
Tak ,to B1263
Wiesz moze jak sie dostac do tego silniczka ? Trzeba sciagac deske ?
-
Ten blad jest u kazdego kto ma podobne objawy jak Ty. Ten blad jest od klapy na nogi co najlepsze z tego co pamiętam....
-
Czyli moze byc to ponownie elektrozawor ?
Z tego co czytalem czesto sie psuja...
-
Witam ponownie
Czyli nikt nie ma w tym doswiadczenia jak to ugrysc ?
Dlaczego komputer (nie byle jaki) nie wylapuje nic oprocz tego jedynego bledu ?
I dlaczego wentylatory sie nie wlaczaja ,chociarz normalnie powinny od razu ?
Moze rozpoczolem ten temat nie w tym dziale co trzeba ?
Prosze o pomoc
pozdrawiam
misiek
-
Witam ponownie
Czyli nikt nie ma w tym doswiadczenia jak to ugrysc ?
Dlaczego komputer (nie byle jaki) nie wylapuje nic oprocz tego jedynego bledu ?
I dlaczego wentylatory sie nie wlaczaja ,chociarz normalnie powinny od razu ?
Moze rozpoczolem ten temat nie w tym dziale co trzeba ?
Prosze o pomoc
pozdrawiam
misiek
Cześć,
problem, który opisujesz należy do najbardziej popularnych dla tej marki i na ten temat jest wiele postów na tym forum, więc być może dlatego nikomu nie chce się po raz któryś o tym samym pisać. W związku z tym powinieneś prześledzić wszystkie wątki dotyczące klimatyzacji i ogrzewania. Pytasz o silniczki, co gdzie się znajduje, a dwie linijki niżej masz post na ten temat, gdzie forumowy kolega opisał i nawet sfotografował temat.
Co do komputera diagnostycznego, to tak pewnie jest nie byle jaki, na byle jakim nie wyszedłby błąd silniczka. Inne błędy tj. jeśli padł zawór, albo moduł klimy (w zakresie sterowania zaworem), to nic nie wyjdzie, a przynajmniej nigdy nie słyszałem, żeby coś komuś wyszło. Stąd własnie kłopoty ze zdiagnozowaniem przyczyny problemu, bo wszystko trzeba robić ręcznie.
Według mnie, to błąd dotyczy silniczka górnego nawiewu w desce (tj. ten nad ekranem navi, a nie ten co wieje na szybę). To czy działa łatwo sprawdzić. Jak ustawisz ręcznie górny nawiew, to leci powietrze (mniejsza o temperaturę) ze środkowych kratek, czy nie? Według mojej wiedzy, nie popartej niestety (albo na szczęście) doświadczeniem, to do tego silniczka dostać się można po wyciągnięciu licznika.
Ten zawór wody (elektrozawór nagrzewnicy) to napisałeś, że "wymieniałeś", pytanie na nowy, czy na używany, jakiś regenerowany? Powinieneś wymienić na nowy. Po drugie, co to we Ciebie jest komputer sterowania klimą? W wersji z ekranem navi w centralnej część konsoli przyciski służą tylko do "wydawania poleceń" modułowi klimatyzacji. W wersji z navi moduł ten znajduje się za schowkiem pasażera. Pisałeś, że naprawiany był komputer od sterowania klimą, czyli co? To co jest przy ekranie navi, czy ten moduł w schowku?
Ponadto te naprawy nie zawsze się udają, najlepiej jest wyhaczyć używany sprawny moduł. Uszkodzenia modułu zazwyczaj polegają na tym, że są poprzepalane jedna albo dwie ścieżki w płytce drukowanej modułu (to specyficzne uszkodzenia, łatwe do identyfikacji). Jak masz czas i narzędzia, to zdemontuj schowek, wyjmij i rozkręć ten moduł, zobacz czy są poprzepalane ścieżki i ogólnie jak wyglądają te naprawy, jeśli były robione.
Więcej na temat diagnostyki na tej stronie: http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/
Powodzenia
-
Witam
Dziekuje za szybka odpowiedz.
Jak ustawie na gore to powietrze leci tez troche ze srodkowych kratek,ale z tego co pamietam bylo tak od zawsze,czyli od ponad dwoch lat.
Elektrozawor wymienialem na nowy,tylko nie pamietam juz czy to byl boscha czy jakis zamiennik.
A ten komputer sterowania klima to zeczywiscie jest ten modol ,ktory znajduje sie pod schowkiem pasazera (nie wiedzialem jak go nazwac :) ).
Ostatnio jak tak mialem to stalo sie w zimie i nie przywiazywalem z poczatku do tego wiekszej uwagi ale gdy zaczelo sie robic cieplo poczytalem tu na forum troszeczke ,wymienilem elektrozawor i okazalo sie ze dalej gorace bucha(poniewaz jezdzac tak wykonczylem modol,tak mysle).Dzieki temu linkowi ktory mi podeslales (dziekuje badzo) doszlem do tego ze to moze byc modol i znalazlem tez sposob na to zeby go obejsc podpinajac mase besposrednio do kostki.Wialo zimnem az w koncu udalo mi sie znalesc kogos kto mi naprawil ten modol i wszystko dzialalo az do teraz.
Tylko teraz jesli podaje mu mase na kostke (przewody od elektrozaworu) to nic sie nie zmienia, no i wiatraki sie nie wlaczaja.Znalazlem tu na forum informacje ze aby klimatyzacja chodzila musza chodzic wiatraki....Moze pod koniec tygodnia bede mial troche czasu to wyjme ten modol tak jak radzisz i zobacze co tam w srodku piszczy ;) ,tylko tak na szybko co dzisiaj zrobilem to sprawdzilem napiecie na tej zielonej kostce z twojego linku (to ta pod ktora sie podlaczalem) i jest na obydwu kablach 0.5 a powinno byc 0.6 do 0.9 jesli jest powyzej to elektrozawor,jesli 0 to elektrozawor i lub modol a jesli jest ponizej ,tak jak u mnie ?
Przepraszm ze zawracam glowe :-wstyd przerabianym tematem ,ale do konkretnej wiadomosci sie nie dokopalem.Ostatnim razem u trzech roznych FACHOFCOW chcieli mi targac cala deske ze to sie klapki od ciplego powietrza zaciely ,a okazalo sie calkiem cos innego..do czego doszlem sam :)
-
sprawdzilem napiecie na tej zielonej kostce z twojego linku (to ta pod ktora sie podlaczalem) i jest na obydwu kablach 0.5 a powinno byc 0.6 do 0.9 jesli jest powyzej to elektrozawor,jesli 0 to elektrozawor i lub modol a jesli jest ponizej ,tak jak u mnie ?
Rozumiem, że te wartości to natężenie prądu w amperach, a nie napięcie w woltach tak?
Czy te wartości zmierzyłeś kiedy moduł był przypięty bez żadnych "obejść" mas itp., czy bez takich kombinacji?
Przypomniało mi się, że mógłbyś sprawdzić działanie samego zaworu niezależnie od modułu i instalacji w ten sposób:
1. Gniazdo w zaworze ma trzy piny, środkowy do + 12v, a boczne to -. Plus jest zasilany od strony bezpiecznika, a minusy biegną wiązką bezpośrednio do modułu (po drodze co prawda jest ta zielona kostka).
2. Oba minusy połącz z jakąś masą, a plus podepnij np. z jakimś bezpiecznikiem, który na pewno ma cały czas napięcie w czasie pracy silnika. Nie napisałeś jaki masz silnik, jeśli 2.7, to dostęp do gniazdka jest dość łatwy, w benzynach trzeba się pomęczyć.
W tej konfiguracji zawór powinien być zamknięty, więc nagrzewnica nie powinna dostawać ciepłej wody. Najlepiej podłącz to i uruchom na zimnym silniku żeby sprawdzić, czy przewody za zaworem (tj. idące do nagrzewnicy) są chłodniejsze niż inne przewody wody (ten sposób wynika z tego, że nie wiem jakie powietrze wyjdzie przy uszkodzonej klapce i ew. problemie z wentylatorem - gdyby klapka, wentylator i kompresor działały poprawnie, to przy ustawieniu obiegu na deskę powinno stamtąd wiać zimne powietrze) .
-
Tak te wartosci sa w amperach i mierzylem to bez zadnych kombinacji :)
Co do silnika to 3.0 v6 a wiec dostep bardzo trudny,przynajmniej jak dla mnie nie mechanika.
No i z tego co mysle ze jak mu daje mase na "zielona kostke" :) (to prostsze niz robienie tego pod maska) to elektozawor powinien sie zamknac jesli by byl w porzadku ??
No i dalej nie daja mi spokoju te wentylatory....
-
a powiedz mi ile tych wentylatorów tam jest
http://allegro.pl/jaguar-xtype-2-5-v6-wentylatory-modul-x-type-i5440506467.html (http://allegro.pl/jaguar-xtype-2-5-v6-wentylatory-modul-x-type-i5440506467.html)
http://allegro.pl/jaguar-s-type-3-0-v6-wentylator-chlodnicy-i5446061964.html (http://allegro.pl/jaguar-s-type-3-0-v6-wentylator-chlodnicy-i5446061964.html)
który jest podobny do tego co masz w aucie
a tu jeszcze sterownik
http://allegro.pl/modul-wentylatora-jaguar-s-type-3-0-v6-sterownik-i5248129650.html (http://allegro.pl/modul-wentylatora-jaguar-s-type-3-0-v6-sterownik-i5248129650.html)
-
Ten od tego 3.0 v6
-
to czemu pisałeś wentylatory w liczbie mnogiej aż sie zastanawiałem czy nie pomyliłem aut bo w s typie jest jeden
-
No i z tego co mysle ze jak mu daje mase na "zielona kostke" :) (to prostsze niz robienie tego pod maska) to elektozawor powinien sie zamknac jesli by byl w porzadku ??
Tak dobrze myślisz, powinien się zamknąć. Tylko weź pod uwagę, że od miejsca podpięcia masy w kostkę do elektrozaworu jest kilka metrów wiązki elektrycznej, która mogła się gdzieś przerwać. Poza tym, to w kostce masz -, a jeszcze jest + który mógł się przerwać. Większą pewność miałbyś po przypięciu biegunów bezpośrednio do zaworu (no niestety :-nie). Z drugiej strony, to wychodzi, że w obwodzie jest prąd, skoro jest 0,5 A. Pytanie tylko jak zmierzyłeś natężenie, użyłeś amperomierza cęgowego, czy zwykły multimetr wpiąłeś szeregowo?
A bezpiecznik nr 32 (10A) pod maską jest OK, nie przepalony i ma 12 V?
-
Uzylem zwyklego multimetra (z tych drozszych) ,a bezpiecznik numer 32 jest w porzadku ??????
-
Uzylem zwyklego multimetra (z tych drozszych) ,a bezpiecznik numer 32 jest w porzadku ??????
Z bezpiecznika 32 rozgałęzia się zasilanie min. na elektrozawór.
Ale wiemy jak się mierzy prąd w A multimetrem ;) tj. że musi być wpięty w obwód szeregowo a nie równolegle tak?
-
Witam
Dzisiaj mialem dopiero czas zeby cos zrobic.
Wyglada to tak
Na wtyczce do elektrozaworu nie ma plusa ,czyli nie dostaje pradu .......w zielonej kostce jest( jesli zolty kabel jest tym plusem,a tak wychodzi,dwa inne od masy sa ok ,a ten zolty na tej samej kostce wychodzi ze ma przerwany obwod).Czyli wychodzi na to ze modol nie podaje plusa ?
-
Coś nie tak sprawdzasz w tej zielonej kostce. Mówisz o tej obok przednich drzwi z boku deski rozdzielczej tak (FC4 - po stronie kierowcy w aucie w wersji kontynentalnej - w angliku tak samo, tylko kiera z drugiej strony :) ? W tej kostce od modułu/zaworu jest pin 9 i 10 które mają kolor przewodu odpowiednio brązowozielony i brązowobiały i to są minusy. Jeśli więc znalazłeś tam żółty kabel i plus, to chyba mierzysz coś innego, bo tej kostce to są też przewody od innych rupieci w tym aucie. W załączniku masz foto z zaznaczonymi pinami w tej kostce. Do tej kostki nie dochodzi plus z elektrozaworu. Tak jak pisałem w poprzednim mailu plus do zaworu idzie bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników od bezpiecznika F32.
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Masz racje. :-R
Wyciaglem modul i na oko widac ze cos popalone,czyli on nie dawal plusa.Wysle go dzisiaj do serwisu ktory sie oglasza ze to naprawia
No i mam nadzieje ze elektrozawor jest w porzadku.
A tak na marginesie,mam nowy elektrozawor w garazu i wczoraj podpiolem mu plusa na srodek i minusa na boczny pin i nic sie nie ruszylo .....
normalnie powinno cos tam sie przestawic ???
-
Wyciaglem modul i na oko widac ze cos popalone,czyli on nie dawal plusa.
A tak na marginesie,mam nowy elektrozawor w garazu i wczoraj podpiolem mu plusa na srodek i minusa na boczny pin i nic sie nie ruszylo .....normalnie powinno cos tam sie przestawic ???
Moduł podaje dwa minusy, po jednym na każdą strefę? >:D
"Nowy" to mam rozumieć, że ze sklepu nówka sztuka nie śmigana, czy "nowa używka", czyli po porostu "inna"? Jeśli prawidłowo podpiąłeś i zasilanie ma min. 12V, to w zaworze na sucho przy podłączeniu napięcia wyraźnie słychać jedno stuknięcie.
-
To skad leci tam plus ? Nie z modolu ?
A ten zawor jest nowy tylko nie ze sklepu ale z ebaya
-
Plus do zaworu leci bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników. Nie czytasz tego Ci piszę, już dwa razy wcześniej o tym pisałem.
Jak zawór jest nowy i nieużywany, to poprawnie podłączony powinien działać.
-
Czytam :-V
Tylko myslalem ze jesli bezpiecznik jest w porzadku (sprawdzalem wszystkie ,nie tylko 32) to ze moze cos modol pradu nie podaje
A skoro widac golym okiem ze cos sie popalilo no to moze to jest glowny powod ?
A co do zaworu to jesli dostaje w srodkowy pin plus a w drugi minus to musi zareagowac ?
Bo wychodzi na to ze nowy ale zepsuty .......
-
1. Zrób ten moduł.
2. W tym bezpieczniku to co sprawdziłeś? Tylko, czy nie przepalony, czy też napięcie zmierzyłeś?
3. Co do nowego zaworu, to chyba miałbyś niewiarygodnego pecha.
-
Witam ponownie
Dzis przyszedl naprawiony modol (z 5 letnia gwarancja) wsadzilem go i nadal nie ma plusa na kostce
Bezpiecznik jest dobry,jak go wyciagne wylacza kompresor
Gdzie szukac tego plusa ? w ktorym miejscu w ukladzie sie podpiac zeby sprawdzic czy kabel gzies po drodze nie przerwalo ?
-
Weź osobny przewód i z jednej strony podłącz do bezp. F32 a z drugiej do + w elektrozaworze i obserwuj sytuację.
-
Tak zrobilem :-thank tylko jedno co jest dziwne to jakis cud chyba.Naciolem kabel ten zolty na wtyczce do elektrozawora i podpiolem sie pod bezpiecznik.Wszystko bylo ok,odpiolem sie od bezpiecznika zeby zaizolowac kabel ale tak dla nie wiem czemu podpiolem kontrolke od pradu ......i plus jest .....!!!
Klima dziala :-clap tylko cos teraz jakby z przelaczaniem klapek bylo nie tak.... :-cry.
W pierwszym dniu dmuchalo na nogi tylko, w drugim slychac bylo ze cos tam sie odetkalo i zaczelo dmuchac na pasazera...a teraz jak chce...albo sie przelaczy albo nie...akumlator za rada niewaskieauto odlaczony na noc no i dalej to samo...
pewnie to moze jest gdzies na forum i bylbym bardzo wdzieczny za podsuniecie mi linka
Dziekuje wszystkim za porady.. :-thank :-tylko
-
Co do żółtego przewodu to uszkodzenie wiązki może być takie, że przewód może być przecięty i raz styka, raz nie. Na postoju może stykać, a jak wjedziesz w dziurę to od wstrząsu może się znowu rozłączyć.
Co do klapek, to działają one tak kiedy klimatyzacja jest ustawiona na AUTO, czy ręcznie wybierasz kierunek nawiewu? Nie da się tak, żeby górny nawiew wiał tylko na pasażera (jakimkolwiek powietrzem) chyba, że po stronie kierowcy zamkniesz kratki wentylacyjne.
W trybie AUTO jest tak, że jeśli powietrze ma być podgrzane, to moduł puszcza powietrze przez "nogi", a jeśli ma być ochłodzone, to "górą".
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,30114.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,30114.0.html) troche o sterowaniu tymi klapami, a co do tego plusa to może tak być jak kolega zdrapciooch pisze już nie raz tak było że pękł przewód w izolacji raz stykał raz nie, daj ten nowy i będzie pewne na 100%, chyba zobaczę kiedy jest samolot do chicago bo te klapki w wentylacji jaja se robią
-
Jaja to malo powiedziane :-kogutki po przejechaniu 100 km wszystko chodzi znowu ....
Dzieki za ten link :-thank ,tylko co nimi steruje ? ten modol od klimatyzacji co go naprawialem ?
No i jak tak dalej bedzie to chyba musze Ci ten bilet kupic zebys z kotem porzadek w koncu zrobil :-V
-
tak ten moduł to co wciśniesz na panelu to on ma wykonać tylko nie zawsze ten skubaniec chce to robić leniwy drań.
-
Jaja to malo powiedziane :-kogutki po przejechaniu 100 km wszystko chodzi znowu ....
Dzieki za ten link :-thank ,tylko co nimi steruje ? ten modol od klimatyzacji co go naprawialem ?
No i jak tak dalej bedzie to chyba musze Ci ten bilet kupic zebys z kotem porzadek w koncu zrobil :-V
Według mojej wiedzy klapkami steruje ten sam moduł klimatyzacji, który naprawiałeś. Tak na marginesie, to przecież pisałeś, że masz błąd B1263 - silniczek klapki górnego nawiewu, więc dmuchanie tylko na nogi nie powinno dziwić. Ten moduł jest "programowalny" za pomocą narzędzi dealerskich i poniekąd w trakcie programowania te klapki są kalibrowane, ale przy ww. błędzie to zacząłbym od wyeliminowania go.
-
Ja też mam B1263 powracający, a góra mi normalnie dmucha...z tego co czytałem na zagramanicznym forum prawie zawsze ten błąd się pokazuje czy problemach z klimą :/
-
już mam dwa auta które serwisuje z tym błedem i klima działa ok tak więc po co to guw... sie pokazuje pewnie dla kasy dla serwisu jlr
-
Być może tak jest jak piszecie, to auto rządzi się swoimi prawami, zwłaszcza jeśli chodzi o elektronikę :-tylko
U mnie stale jest B1265 i to jest "błąd" klapki, której w poliftach (poliftowych wnętrzach) po prostu nie ma. Producent widać uznał to za nieistotny szczegół. :-tylko
-
Wszystko chodzi normalnie :-tylko :-thank,tylko jedno jeszcze pytanko
Ponad rok temu jak mialem tez problem z klimka i zanim znalazlem to forum to kolega mechanik tez szukal tej klapki cieplo zimno ;)...wygrzebal mi silniczek (bez sciagania czegokolwiek ?? ?????? ) z lewej strony, od pedalow w gore ,nameczyl sie przy tym sporo a pozniej jak wsadzil to z prawej strony mniej wialo na szybe niz z lewej...w sumie mi to do tej pory nie przeszkadzalo ,no ale jak juz robie cos i mam fachowcow do porady to moze ktos cos podpowie (i wkoncu skoncze :-R)
Zle cos wsadzil ?? Czy cos moze tam namieszal ?? (w trakcie tego zabiegu kazal mi przelaczac klapki)
-
Może się komuś przyda http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/
-
Dla uzupełnienia, bo sam się namęczyłem, żeby znaleźć.
Sterownik za schowkiem na rękawiczki od sterowania klimą w wersji z NAVI ma numer 6R8318C612DA.
Innego numerku nie znalazłem, ale jeśli bym się mylił, to proszę o poprawienie.
-
Tak czezary.Sterownik jest pod schowkiem na rekawiczki :) ja akurat mam tam inne rzeczy ;). Ale wracajac do tematu to z wlasnego doswiadczenia wiem teraz ze jesli padnie elektrozawor i bedziesz dalej jezdzil to on w koncu wykonczy ten sterownik od klimatyzacji.Tak mialem rok temu ,dalem go do naprawy ale to byly jakies dziady bo z tego co widzialem w srodku to jakies kabelki wlutowali....chodzilo niby ale nie tak jak powinno i w koncu padlo. W tym roku znowu mialem problem z klima, najpierw ledwo dychala a potem padla.Myslalem ze to znowu elektrozawor ale okazalo sie ze to ten sterownik.Wyslalem go do firmy co za 99 $ naprawili wszystko profesjonalnie (usuwajac tamte kabelki) i wszystko jak do tej pory dziala (nawet ta nieszczesna klapka o ktorej pisalem w koncowym poscie )
Ale u mnie numer tego sterownika byl inny,i jak mysle to w kazdym roczniku jest inny ale jak tu juz gdzies na forum wyczytalem to np. od disla podchodzi pod benzyne i na odwrot....tak ze moze numery inne tylko aby sie rocznikowo zgadzalo ......
-
Numerów jest chyba z 5 z tego co pamiętam.
-
Właśnie ja potrzebuję wymienić/naprawić cholerstwo. Elektrozawór i resztę układu mam sprawdzone i jest w porządku, więc zostaje moduł.
Jak znaleźć używkę? Po RCCM i podanym przeze mnie numerze ciężko znaleźć, a chciałbym kupić, oddać do naprawy elektronicznej i dopiero wymienić.
misiek1006 gdzie wysłałeś do naprawy?
-
Mieszkam w Chicago tak ze tutaj w USA. 99$ i do dzisiaj chodzi jak nowy. Tak ze nie wiem czy to Ci sie oplaca.Ale podaje linka
http://www.ebay.com/itm/281729877684?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT (http://www.ebay.com/itm/281729877684?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT)
-
Rozumiem. Czy jesteś w stanie powiedzieć troszkę więcej na temat odbudowy, czego dotyczyła? Czy jest to tylko sprawdzenie wszystkich lutów czy też jakieś elementy wymieniają?
-
Zapieczetowali to bo dali gwarancje tak ze nie rozkrecalem juz tego.
-
Właśnie ja potrzebuję wymienić/naprawić cholerstwo. Elektrozawór i resztę układu mam sprawdzone i jest w porządku, więc zostaje moduł.
Warto przed wymianą sprawdzić wzrokowo ten moduł, czy jest popalony, czy nie. Jeśli są spalone ścieżki, to nie ma wtedy wątpliwości.
Demontaż nie jest trudny, wystarczy wymontować schowek i moduł jest bezpośrednio za schowkiem. Żadna filozofia a może wiele wyjaśnić, co i jak.
-
Witam ponownie
Kilma znowu nawalila.Wali goracem.Wymienilem elektrozawor na nowy (nowka firma bosch) i dalej to samo.W starym wydaje mi sie ze po podaniu pradu jedna strona glosniej pykala niz druga ...moze on zepsol znowu modul ?? (przypomnam sie ze go naprawialem ale nie wymienilem elektrozaworu ,... w nowym obie strony pykaja tak samo ) Bo to chyba modul znowu padl.Niby jest na gwarancjii,wlasnie dzisiaj go wymontowalem i jutro wysle ...ale jest opcja ze powiedza ze nie da sie naprawic (no bo po co sie meczyc za darmo ..) i ...placz pozostanie :- pojecia
I wlasnie mam takie pytanie. U mnie w kocie jest taki numer 6R8318C612CA ,jest to 2006 V6 3.0 ,a znalazlem na ebay w angli taki 6R8318C612DA tan sam rok tylko ze 2.7 ..czy to bedzie dzialac ? :-wstyd
Z gory dziekuje za odpowiedz
-
Powinien dzialac teoretycznie
-
Jeśli to sprawny moduł tj. nie uszkodzony, to tak działać będzie, ale z racji tego, że pochodzi z anglika i z 2.7, będą pewne różnice, które mogą być problemem po przełożeniu do 3.0 z kierą po lewej.
Po pierwsze primo ultimo to strefy klimy będą zamienione miejscami, bo w anglii kierowca jest po drugiej stronie. To samo dotyczy kwestii sterowania klimatyzacją, które są tylko po stronie kierowcy (np. ustawienie temperatury na "HI" lub na "LO").
Po drugie. 2.7 to diesel i ma Webasto (podgrzewanie postojowe - zasilane paliwem - spalinowe) i związane z nim graty (dodatkowa pompka paliwa i dodatkowa pompka wody), które są sterowane przez ten moduł. Nie wiem co się stanie jak wstawi się to do auta, które nie ma tych elementów, albo nic, albo "coś". Do tego moduł pod 2.7 ma tak, że kiedy odpalone jest webasto na zimnym silniku, to moduł na jakiś czas zamyka klapkę recyrkulacji powietrza, żeby spaliny z Webasta nie były zaciągane do kabiny.
Po trzecie. W module klimy zaprogramowana jest "obsługa" podgrzewania przedniej szyby zależnie od tego, czy taka szyba w danym aucie, albo jej nie ma. Nie wiadomo, czy "dawca" miał taką szybę, ważne też, czy Ty masz.
Moduł ten jest jednak programowalny, więc gdybyś go kupił, to najlepiej byłoby go zaprogramować w ASO, albo gdzieś gdzie mają dedykowany soft diagnostyczny do Jaguara (Mongoose, albo VCM Rotunda + oprogramowanie SDD - Symptom Driven Diagnostics).
-
Zdrapcioch panele klimy (ten z navi i bez) i radia są takie same. Niczym się nie różnią, przyciski są tak samo rozstawione. Różnica może być w panelu z NAVI w samym oprogramowaniu monitorka.
Reszta tak jak mówisz.
-
Zdrapcioch panele klimy (ten z navi i bez) i radia są takie same. Niczym się nie różnią, przyciski są tak samo rozstawione. Różnica może być w panelu z NAVI w samym oprogramowaniu monitorka.
Reszta tak jak mówisz.
Tak panele są takie same, przyciski też, ale pod tymi samymi przyciskami na panelu funkcje są "zamienione miejscami" pasażer-kierowca. Tymi przyciskami "rządzi" ten moduł zdalnie (tj. nie jest zintegrowany z centralną konsolą jak w wersji bez navi) zza schowka.
-
Witaj. Moduł powinien pasować . Ja w zeszłym roku miałem także duże problemy z klimą . Opanowałem to działa do dziś bez zarzutu . Mam S-type 2,5 litra w benzynie , moduł kupiłem z diesla 2,7 . Powiem ci trochę nerwów i nakładu pracy mnie to kosztowało . Elektrozawór także wymieniałem. :-A
-
Dzieki za odpowiedzi.Andrzej a jak wsadziles ten modul od disla to wszystko Ci dziala normalnie. Ja mam podgrzewana szzybe przednia.
-
Także mam podgrzewaną szybę przednią . Navi oraz klima działa normalnie , bez zarzutów .
-
Ok,dzieki
Dzisiaj wyslalem w ramach gwarancji moj modul i zobacze czy go powtornie naprawia.Jak nie to kupie ten od diesla.
-
Modul przyszedl naprawiony w ramach gwarancjii. Wszysto dziala jak trzeba i pragne dodac ze porzadna firma ....zwrocila nawet za moja wysylke chodz napisalem im w paczce kartke ze nie chce zwrotu tylko niech to zrobia tak szybko jak moga. :-tylko
Zobaczymy jak dlugo teraz pochodzi ....
-
Witam
Modol padl ponownie przez zwarcie na wtyczce.Naprawili mi go znowu (tym razem zaplacilem za przesylke) i wyslali mi caly schemat wraz ze zaznaczona czescia ktora wymienili.Ze schematu wyglada ze 8 i 6 maja ten sam modol (schemat jest z 2003 4,2) .Tak ze jak by ktos potrzebowal to moge podeslac
Pozdrawiam wszystkich