Witam ponownie
Czyli nikt nie ma w tym doswiadczenia jak to ugrysc ?
Dlaczego komputer (nie byle jaki) nie wylapuje nic oprocz tego jedynego bledu ?
I dlaczego wentylatory sie nie wlaczaja ,chociarz normalnie powinny od razu ?
Moze rozpoczolem ten temat nie w tym dziale co trzeba ?
Prosze o pomoc
pozdrawiam
misiek
Cześć,
problem, który opisujesz należy do najbardziej popularnych dla tej marki i na ten temat jest wiele postów na tym forum, więc być może dlatego nikomu nie chce się po raz któryś o tym samym pisać. W związku z tym powinieneś prześledzić wszystkie wątki dotyczące klimatyzacji i ogrzewania. Pytasz o silniczki, co gdzie się znajduje, a dwie linijki niżej masz post na ten temat, gdzie forumowy kolega opisał i nawet sfotografował temat.
Co do komputera diagnostycznego, to tak pewnie jest nie byle jaki, na byle jakim nie wyszedłby błąd silniczka. Inne błędy tj. jeśli padł zawór, albo moduł klimy (w zakresie sterowania zaworem), to nic nie wyjdzie, a przynajmniej nigdy nie słyszałem, żeby coś komuś wyszło. Stąd własnie kłopoty ze zdiagnozowaniem przyczyny problemu, bo wszystko trzeba robić ręcznie.
Według mnie, to błąd dotyczy silniczka górnego nawiewu w desce (tj. ten nad ekranem navi, a nie ten co wieje na szybę). To czy działa łatwo sprawdzić. Jak ustawisz
ręcznie górny nawiew, to leci powietrze (mniejsza o temperaturę) ze środkowych kratek, czy nie? Według mojej wiedzy, nie popartej niestety (albo na szczęście) doświadczeniem, to do tego silniczka dostać się można po wyciągnięciu licznika.
Ten zawór wody (elektrozawór nagrzewnicy) to napisałeś, że "wymieniałeś", pytanie na nowy, czy na używany, jakiś regenerowany? Powinieneś wymienić na nowy. Po drugie, co to we Ciebie jest komputer sterowania klimą? W wersji z ekranem navi w centralnej część konsoli przyciski służą tylko do "wydawania poleceń" modułowi klimatyzacji. W wersji z navi moduł ten znajduje się za schowkiem pasażera. Pisałeś, że naprawiany był komputer od sterowania klimą, czyli co? To co jest przy ekranie navi, czy ten moduł w schowku?
Ponadto te naprawy nie zawsze się udają, najlepiej jest wyhaczyć używany sprawny moduł. Uszkodzenia modułu zazwyczaj polegają na tym, że są poprzepalane jedna albo dwie ścieżki w płytce drukowanej modułu (to specyficzne uszkodzenia, łatwe do identyfikacji). Jak masz czas i narzędzia, to zdemontuj schowek, wyjmij i rozkręć ten moduł, zobacz czy są poprzepalane ścieżki i ogólnie jak wyglądają te naprawy, jeśli były robione.
Więcej na temat diagnostyki na tej stronie:
http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/Powodzenia