Autor Wątek: Problem z klimatyzacja.Pomocy  (Przeczytany 19084 razy)

misiek1006

  • Gość
Problem z klimatyzacja.Pomocy
« dnia: Lipiec 03, 2015, 04:59:01 am »
Witam wszystkich.
Posiadam jaguara s-type z 2006 roku wersja z nawigacja.Mam problem z klimatyzacja,grzeje i to bardzo zamiast chlodzic.
Zaczelo sie to jakis miesiac temu.... :-cry ..przez jakis czas grzalo na maksa przy wlaczonej klimie ,ale po wylaczniu silnika wracalo do normy.Pozniej bylo tak ze podczas szybkiej jazdy bylo zimno ,lecz stojac w korku to tylko ledwo chlodzilo.Dalem klime do nabicia no i przez dwa dni bylo jak w zamrazarce  :D ale po tym padlo chyba cos calkowicie ,bo grzeje teraz jak z pieca.
To co zauwazylem....kompresor sie wlacza ale wentylatory nie.Jesli wylacze klime to po pewnym czasie wlaczaja sie obydwa wentylatory i na odwrot ,jak obydwa chodza i wlacze klime to po 2 do 4 minut sie obydwa wylaczaja.Czy moze mial ktos kiedys podobny problem ?
Dodam jeszcze ze jakies poltora roku temu wymienialem zawor wody (nie wiem czy to poprawna nazwa ) a pozniej naprawialem komputer od sterowania klima.(objawy byly podobne ale czy mozliwe zeby to znowu sie zepsulo ?)
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Przepraszam za pisownie ,ale nie posiadam polskiej klawiatury.

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2015, 11:32:27 am »
Dodam jeszcze ze jakies poltora roku temu wymienialem zawor wody (nie wiem czy to poprawna nazwa ) a pozniej naprawialem komputer od sterowania klima.(objawy byly podobne ale czy mozliwe zeby to znowu sie zepsulo ?)

Jeśli to wszytko wymienione działa poprawnie, to może być jeszcze spaprana wiązka.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

misiek1006

  • Gość
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2015, 11:40:22 am »
Witam
Spaprana wiazka ? Nie rozumiem.Czy moglbys sie jasniej wyrazic ?

Witam ponownie
Bylem u znjomego z komputerem.Po podlaczeniu do komputera wyswietla sie kod B1263
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2015, 16:32:37 pm wysłana przez Choina »

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2015, 19:22:04 pm »
Witam
Spaprana wiazka ? Nie rozumiem.Czy moglbys sie jasniej wyrazic ?


Mam na myśli to, że może być przerwa w instalacji elektrycznej między modułem klimatyzacji i elektrozaworem nagrzewnicy.

Co do błędu, to dotyczy on silniczka klapki nawiewu w desce tj. nad ekranem navi. Jesteś pewien, że B1263 a nie B1265?
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

misiek1006

  • Gość
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2015, 20:14:34 pm »
Tak ,to B1263

Wiesz moze jak sie dostac do tego silniczka ? Trzeba sciagac deske ?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2015, 16:33:04 pm wysłana przez Choina »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2015, 21:52:48 pm »
Ten blad jest u kazdego kto ma podobne objawy jak Ty. Ten blad jest od klapy na nogi co najlepsze z tego co pamiętam....
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

misiek1006

  • Gość
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2015, 22:53:52 pm »
Czyli moze byc to ponownie elektrozawor ?
Z tego co czytalem czesto sie psuja...

misiek1006

  • Gość
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2015, 07:26:36 am »
Witam ponownie
Czyli nikt nie ma w tym doswiadczenia jak to ugrysc ?
Dlaczego komputer (nie byle jaki) nie wylapuje nic oprocz tego jedynego bledu ?
I dlaczego wentylatory sie nie wlaczaja ,chociarz normalnie powinny od razu ?
Moze rozpoczolem ten temat nie w tym dziale co trzeba ?
Prosze o pomoc
pozdrawiam
misiek

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2015, 14:35:16 pm »
Witam ponownie
Czyli nikt nie ma w tym doswiadczenia jak to ugrysc ?
Dlaczego komputer (nie byle jaki) nie wylapuje nic oprocz tego jedynego bledu ?
I dlaczego wentylatory sie nie wlaczaja ,chociarz normalnie powinny od razu ?
Moze rozpoczolem ten temat nie w tym dziale co trzeba ?
Prosze o pomoc
pozdrawiam
misiek

Cześć,

problem, który opisujesz należy do najbardziej popularnych dla tej marki i na ten temat jest wiele postów na tym forum, więc być może dlatego nikomu nie chce się po raz któryś o tym samym pisać. W związku z tym powinieneś prześledzić wszystkie wątki dotyczące klimatyzacji i ogrzewania. Pytasz o silniczki, co gdzie się znajduje, a dwie linijki niżej masz post na ten temat, gdzie forumowy kolega opisał i nawet sfotografował temat.

Co do komputera diagnostycznego, to tak pewnie jest nie byle jaki, na byle jakim nie wyszedłby błąd silniczka. Inne błędy tj. jeśli padł zawór, albo moduł klimy (w zakresie sterowania zaworem), to nic nie wyjdzie, a przynajmniej nigdy nie słyszałem, żeby coś komuś wyszło. Stąd własnie kłopoty ze  zdiagnozowaniem przyczyny problemu, bo wszystko trzeba robić ręcznie.

Według mnie, to błąd dotyczy silniczka górnego nawiewu w desce (tj. ten nad ekranem navi, a nie ten co wieje na szybę). To czy działa łatwo sprawdzić. Jak ustawisz ręcznie górny nawiew, to leci powietrze (mniejsza o temperaturę) ze środkowych kratek, czy nie? Według mojej wiedzy, nie popartej niestety (albo na szczęście) doświadczeniem, to do tego silniczka dostać się można po wyciągnięciu licznika.

Ten zawór wody (elektrozawór nagrzewnicy) to napisałeś, że "wymieniałeś", pytanie na nowy, czy na używany, jakiś regenerowany? Powinieneś wymienić na nowy. Po drugie, co to we Ciebie jest komputer sterowania klimą? W wersji z ekranem navi w centralnej część konsoli przyciski służą tylko do "wydawania poleceń" modułowi klimatyzacji. W wersji z navi moduł ten znajduje się za schowkiem pasażera. Pisałeś, że naprawiany był komputer od sterowania klimą, czyli co? To co jest przy ekranie navi, czy ten moduł w schowku?
Ponadto te naprawy nie zawsze się udają, najlepiej jest wyhaczyć używany sprawny moduł. Uszkodzenia modułu zazwyczaj polegają na tym, że są poprzepalane jedna albo dwie ścieżki w płytce drukowanej modułu (to specyficzne uszkodzenia, łatwe do identyfikacji). Jak masz czas i narzędzia, to zdemontuj schowek, wyjmij i rozkręć ten moduł, zobacz czy są poprzepalane ścieżki i ogólnie jak wyglądają te naprawy, jeśli były robione.

Więcej na temat diagnostyki na tej stronie: http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/

Powodzenia
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

misiek1006

  • Gość
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2015, 22:50:38 pm »
Witam
Dziekuje za szybka odpowiedz.
Jak ustawie na gore to powietrze leci tez troche ze srodkowych kratek,ale z tego co pamietam bylo tak od zawsze,czyli od ponad dwoch lat.
Elektrozawor wymienialem na nowy,tylko nie pamietam juz czy to byl boscha czy jakis zamiennik.
A ten komputer sterowania klima  to zeczywiscie jest ten modol ,ktory znajduje sie pod schowkiem pasazera (nie wiedzialem jak go nazwac  :) ).
Ostatnio jak tak mialem to stalo sie w zimie i nie przywiazywalem z poczatku do tego wiekszej uwagi ale gdy zaczelo sie robic cieplo poczytalem tu na forum troszeczke ,wymienilem elektrozawor i okazalo sie ze dalej gorace bucha(poniewaz jezdzac tak wykonczylem modol,tak mysle).Dzieki temu linkowi ktory mi podeslales (dziekuje badzo) doszlem do tego ze to moze byc modol i znalazlem tez sposob na to zeby go obejsc podpinajac mase besposrednio do kostki.Wialo zimnem az w koncu udalo mi sie znalesc kogos kto mi naprawil ten modol i wszystko dzialalo az do teraz.
Tylko teraz jesli podaje mu mase na kostke (przewody od elektrozaworu) to nic sie nie zmienia, no i wiatraki sie nie wlaczaja.Znalazlem tu na forum informacje ze aby klimatyzacja chodzila musza chodzic wiatraki....Moze pod koniec tygodnia bede mial troche czasu to wyjme ten modol tak jak radzisz i zobacze co tam w srodku piszczy  ;) ,tylko tak na szybko co dzisiaj zrobilem to sprawdzilem napiecie na tej zielonej kostce z twojego linku (to ta pod ktora sie podlaczalem) i jest na obydwu kablach 0.5 a powinno byc 0.6 do 0.9 jesli jest powyzej to elektrozawor,jesli 0 to elektrozawor i lub modol a jesli jest ponizej ,tak jak u mnie ?
Przepraszm ze zawracam glowe   :-wstyd przerabianym tematem ,ale do konkretnej wiadomosci sie nie dokopalem.Ostatnim razem u trzech roznych FACHOFCOW chcieli mi targac cala deske ze to sie klapki od ciplego powietrza zaciely ,a okazalo sie calkiem cos innego..do czego doszlem sam  :)

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 07, 2015, 11:20:49 am »
sprawdzilem napiecie na tej zielonej kostce z twojego linku (to ta pod ktora sie podlaczalem) i jest na obydwu kablach 0.5 a powinno byc 0.6 do 0.9 jesli jest powyzej to elektrozawor,jesli 0 to elektrozawor i lub modol a jesli jest ponizej ,tak jak u mnie ?
Rozumiem, że te wartości to natężenie prądu w amperach, a nie napięcie w woltach tak?
Czy te wartości zmierzyłeś kiedy moduł był przypięty bez żadnych "obejść" mas itp., czy bez takich kombinacji?

Przypomniało mi się, że mógłbyś sprawdzić działanie samego zaworu niezależnie od modułu i instalacji w ten sposób:
1. Gniazdo w zaworze ma trzy piny, środkowy do + 12v, a boczne to -. Plus jest zasilany od strony bezpiecznika, a minusy biegną wiązką  bezpośrednio do modułu (po drodze co prawda jest ta zielona kostka).
2. Oba minusy połącz z jakąś masą, a plus podepnij np. z jakimś bezpiecznikiem, który na pewno ma cały czas napięcie w czasie pracy silnika. Nie napisałeś jaki masz silnik, jeśli 2.7, to dostęp do gniazdka jest dość łatwy, w benzynach trzeba się pomęczyć.

W tej konfiguracji zawór powinien być zamknięty, więc nagrzewnica nie powinna dostawać ciepłej wody. Najlepiej podłącz to i uruchom na zimnym silniku żeby sprawdzić, czy przewody za zaworem (tj. idące do nagrzewnicy) są chłodniejsze niż inne przewody wody (ten sposób wynika  z tego, że nie wiem jakie powietrze wyjdzie przy uszkodzonej klapce i ew. problemie z wentylatorem - gdyby klapka, wentylator i kompresor działały poprawnie, to przy ustawieniu obiegu na deskę powinno stamtąd wiać zimne powietrze) . 
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

misiek1006

  • Gość
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2015, 19:35:11 pm »
Tak te wartosci sa w amperach i mierzylem to bez zadnych kombinacji  :)
Co do silnika to 3.0 v6 a wiec dostep bardzo trudny,przynajmniej jak dla mnie nie mechanika.
No i z tego co mysle ze jak mu daje mase na "zielona kostke"  :) (to prostsze niz robienie tego pod maska) to elektozawor powinien sie zamknac jesli by byl w porzadku ??
No i dalej nie daja mi spokoju te wentylatory....

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2015, 22:03:56 pm wysłana przez niewaskieauto »
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

misiek1006

  • Gość
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 07, 2015, 22:02:34 pm »
Ten od tego 3.0 v6

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem z klimatyzacja.Pomocy
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 07, 2015, 22:06:56 pm »
to czemu pisałeś wentylatory w liczbie mnogiej aż sie zastanawiałem czy nie pomyliłem aut bo w s typie jest jeden
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM