FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: bosniak w Styczeń 16, 2014, 18:12:11 pm
-
Powyżej 5 tys coraz wolniej wkreca sie na obroty, dochodzi maks do 6 tys. gdyby nie odjąć delikatnie gazu to tak jedzie na 6 tys. i nie zmieni biegu. Na gazie i na benzynie bez różnicy, błędów żadnych nie ma. Link jak to mniej więcej wygląda, drogi brakło.
http://www.youtube.com/watch?v=5Yl3gh5bmG8 (http://www.youtube.com/watch?v=5Yl3gh5bmG8)
-
ciężko powiedzieć, jak bym zaczął od sprawdzenia przepływomierza, miałem kiedyś trochę podobny przypadek co prawda w zupełnie innym samochodzie i tylko zanim samochód "się nagrzał" powodem okazał się sterownik skrzyni biegów
-
A błędu przepływomierz by nie wywalał?
-
właśnie może błędu nie być, może być zanieczyszczony i przekłamywać w odczytach i w takim przypadku błędu nie będzie
-
Sprawdze jutro.
-
Przepływomierz w porzadku, dzisiaj jak go wkrecalem na obroty to odnioslem wrazenie jakby raz delikatnie strzeliło w wydech dokreca maks do 6 tys i biegu nie zmieni tylko tak jedzie, wyżej sie nie wkreca. Jak stoje i włożę P to wtedy obroty kreci do odciecia. :- pojecia
-
przytkany katalizator? filtr powietrza sprawdzałeś? w jaki sposób sprawdziłeś przepływomierz? sprawdź też ciśnienie paliwa, może masz zanieczyszczony filtr paliwa, z racji tego że masz przelew bez emulatora ciśnienia może mieć to również wpływ na to że na gazie też się nie wkręca
-
Jakie znaczenie ma miec w tym przelew, emulator żaden w Jagu nie zdaje egzaminu.
-
mylisz się co do emulatora, sam widziałem 2 x-typy bez przelewu na emulatorach bez błędów na gazie, ale to temat na oddzielną dyskusje, z tym że podobno nie każdy uda się tak zestroić (jednego ma mój brat)
a takie ma znaczenie że na podsatwie masy powietrza komputer sterujący wylicza odpowiednią ilość paliwa, jaka musi zostać podana przez wtryskiwacze, jeśli komputer otrzymuje złe informacje o ciśnieniu paliwa, samochód nie otrzymuje optymalnej mieszanki i nie będzie się wręcał na obroty
przepływomierz sprawdzałeś multimetrem?? czy na oko?
najlepiej podpiąć interfejs diagnostyczny i sprawdzić jego pracę na biegu jałowym dla rozgrzanego silnika oraz maksymalną pokazywaną wartość (przy dużym obciążeniu) porównuję sie te wartości z wartościami producenta,
trzecia opcja to podmiana na 100% sprawny od kogoś z takim samym samochodem
przyczyn może być kilka o pozostałych nie wspomniałem ponieważ powodują one pojawienie się żółtej nielubianej kontrolki
nieszczelność w układzie dolotowym, niewłaściwa praca świeć, cewek itd...
-
Przepływomierz był sprawdzany na oko, byl zasyfiony, zostal wyczyszczony. nie było czasu zeby go multimetrem sprawdzać, ani pod komputerem.
Jeśli chodzi o przelew prędzej stawialbym na padajacą pompe, bo przelew mam od czerwca, zrobiłem 10 tys km i wszystko lala, więc teraz by sie obudzil?
Interfejsu Jaguarowskiego w N Sączu nikt nie ma. tzn jeden jest, ale nie ma oprogramowania ani odpowiedniego lapka, żeby go tam wrzucić podpiąć i sprawdzac.
-
jeśli byłoby to u mnie w samochodzie trzymałbym sie teorii z przepływomierzem dopóki n ie została by wykluczona na 100%, ja juz nie mam pomysłów może ktoś inny się wypowie, nowe podejście do tematu czyni cuda ;P
ewentualnie może hamulec któryś nie odbija do końca, lub co najgorsze sterownik skrzyni biegów szwankuje
-
A może te dodatkowe "przepustnice" w kolektorze dolotowym szwankują?
-
Mówisz o klapach kolektora ssącego?
-
Jakie znaczenie ma miec w tym przelew, emulator żaden w Jagu nie zdaje egzaminu.
U mnie zdaje.
-
Mówisz o klapach kolektora ssącego?
Tak, jeśli nie działają prawidłowo, to przy wysokich obrotach powietrza by dochodziło za mało, bądź w nierównych proporcjach.
-
Mówisz o klapach kolektora ssącego?
Tak, jeśli nie działają prawidłowo, to przy wysokich obrotach powietrza by dochodziło za mało, bądź w nierównych proporcjach.
Ciekawa mysl podsunales, po wykluczeniu przeplywki i filtra KN przyjrzymy sie klapom.
Jakie znaczenie ma miec w tym przelew, emulator żaden w Jagu nie zdaje egzaminu.
U mnie zdaje.
A przelew masz?
-
Jakie znaczenie ma miec w tym przelew, emulator żaden w Jagu nie zdaje egzaminu.
U mnie zdaje.
A przelew masz?
[/quote]
Nie mam. Od początku (na podstawie lektury forum) powiedziałem gazownikowi, że tutaj przelew jest potrzebny. Tak też zostało zrobione, ale efekt był żałosny - błędy ciśnienia na listwie plus zupełny brak mocy. Po wywaleniu przelewu i wstawieniu emulatora wszystko jest cacy, silnik na gazie jest żwawy jak na benzynie, błędów nie ma, sam miód.
-
Jaki masz emulator?
-
Jaki masz emulator?
Dobry :)
A poważnie to ostatnio mi wymieniali (bo wziął i zdechł) i to było coś takiego:
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/295/fpe (http://www.ac.com.pl/pl/produkt/295/fpe)
-
Mialem na poczatku i w zaden sposob nie zdawal egzaminu, non stop wywalal checka.
-
Wierzę.
W ogóle to jest tak:
- zakładałem gaz u Nowotczyńskiego w Mławie, tam też od ręki myśleli o przelewie (!), zrealizowali go gdzieś z tyłu (przynajmniej tak to wyglądało), napracowali się mocno nad instalacją, dokładnie tak jak opisałem, skończyło się na emulatorze
- teraz bliżej mam Auto-Flesz pod Toruniem, tam z kolei twierdzą, że dotychczas wszędzie też robili przelew, ale w każdym X-ie z którym mieli do czynienia na listwie paliwowej (mogę troszkę przekręcić) znajduje się jakieś wyjście diagnostyczne, i przelew robili stamtąd. U mnie takiego wyjścia nie ma, zaskoczyło ich to sporo, może jak będę miał wolny dzień to jeszcze się z nimi umówię i spróbujemy w ten sposób (zawsze to jeden element mniej, a gwarancja nie jest wieczna)
W każdym razie wygląda na to, że są różne wersje silników z różnymi wymaganiami co do LPG (vide różnica na listwie, o ile pamiętam to któryś z gazowników wspominał też, że niektóre sztuki mają 2 czujniki ciśnienia jakiegoś, a niektóre jak mój tylko 1). Na forum też spotkasz różne doświadczenia.
-
Dzisiaj skołowałem sobie IDS podpiąłem mojego kocura i masa będów m.in.:
(http://images64.fotosik.pl/582/89a7dd9d107108a1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=89a7dd9d107108a1)
(http://images65.fotosik.pl/582/d9a929237f351417m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d9a929237f351417)
(http://images62.fotosik.pl/582/f17e7af9a4c5f387m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f17e7af9a4c5f387)
cokolwiek to znaczy, ale sie skasowało
gorzej z tym:
(http://images63.fotosik.pl/580/4515484a26871b4em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4515484a26871b4e)
i za nic sie nie da skasować
(http://images64.fotosik.pl/582/0d23e427afdfe8b1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0d23e427afdfe8b1)
wyskakuje komunikat jak wyżej.
Byly jeszcze takie ale sie skasowały, pojeżdżę jutro i jeszcze raz sprawdze:
(http://images64.fotosik.pl/582/428121991ff41b61m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=428121991ff41b61)
(http://images64.fotosik.pl/582/c14b06bf5c34d4cfm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c14b06bf5c34d4cf)
Jakieś pomysły, sugestie, porady?
Chyba znalazłem swój problem w miedzyczasie http://www.jaguarforums.com/forum/x-type-14/04-xtype-throttle-angle-error-20679/
ja skasowanie błędów nie wystarczy to czyszczenie przepustnicy, jak nie to poszukiwanie drugiej.
-
a miało nie być błędów... :-gwizd
p1582 nie usuniesz zwykłym skanerem tylko jaguarowskim, zazwyczaj pojawia się przy większej usterce
jednym z nich może być przepustnica..
błąd u1900 to usterka magistrali komunikacyjnej CAN może być spowodowana przez system abs lub dsc
ten ostatni nie mam pojęcia
-
Bledow w sensie kontrolki check, poza tym KTS nie pokazal nic oprocz P1582. Mam ids vcm rotunda z oprogramowaniem IDS Jaguar/Land Rover v125 wiec nie wiem o czym piszesz za bardzo. To jaki mam sobie zalatwic w takim razie?
ten ostatni nie mam pojęcia
Ten ostatni wlasnie to blad przepustnicy, wkleilem nawet link do strony z forum ameryk.
-
z tego co się orientuje to skasować to będą mogli tylko w ASO (p1582) ale mogę się też mylić, człowiek się uczy całe życie ;)
-
Dzisiaj wracając z pracy do domu depnałem na próbę, zaczął migać check i na szybko po wpieciu zwykłego skanera moim oczom ukazał się jakże niemiły widok :-tylko
(http://images61.fotosik.pl/582/241e628d381005b8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=241e628d381005b8)
-
Pierwsze, co mi przychodzi na myśl - katalizator zapchany. To też po części wytłumaczy brak mocy przy wyższych obrotach.
Katalizator przy banku 2, więc ten od czoła auta.... pół biedy, bo w miarę łatwy dostęp do niego jest.
-
Może jakiś uszczelniacz? Zimno jest, guma dostaje i lewe powietrze powoduje wypadanie zapłonów.
-
Wku...a mnie to auto czasami tak :-zly, że ja :-censored
Zapchany katalizator, ale czym, na bierzaco auto jest wydmuchiwane, poza tym o który rząd cylindrów chodzi, przód od chlodnic czy tył od grodzi?
Same cewki beda ok?
Które to cylindry 2,4,6??
-
Koty to kapryśne zwierzęta :)
Parzyste cylindry to te od strony chłodnicy.
Możesz spróbować przepiąć cewki/świece i zobaczyć czy problem się przemieści.
-
P0300 P0301 P0302 P0303 P0304 P0305 P0306 Losowe wypadanie zapłonu
Możliwe przyczyny:
- niska kompresja cylindra
- zużyty wałek rozrządu / złamana(e) sprężyna(y) zaworu(ów)
- za niskie/wysokie ciśnienie paliwa
- wtryskiwacz(e) paliwa ograniczone/wyciek
- wtryskiwacz(e) paliwa stale otwarte
- zanieczyszczone paliwo
- awaria cewki zapłonowej
- nieprawidłowa przerwa na iskrze
- błąd obwodu wtryskiwaczy paliwa - dodatkowy błąd powinien się wyświetlić
P1313 bank 1 P1314 bank 2 - uszkodzenie katalizatora - (uwaga, oznacza tylko wtedy, gdy towarzyszy im przerwa zapłonu indywidualnego cylindra Kody: P0300 - P0306). Przyczyny te same co powyżej.
-
Czyli tak jak myślałem, na zmiane od rozrzadu 1 od grodzi 2 od chlodnicy i tak na zmiane.
-
U1900 dotyczy:
- modułu kontroli hamowania ABS
- instalacji klimatyzacji.
- modułu kontroli DSC
Możliwe przyczyny:
- Układ CAN: otwarty obwód, zwarcie do akumulatora, zwarcie do masy
- Moduł sterowania ... błąd wewnętrzny
- Błąd sieci CAN
P1582 "Rejestrator lotu" dane są przechowywane w przypadku wystąpienia jednego z pięciu warunków:
1. Przełącznik bezwładnościowy aktywowane
2. Tryb Home Limp przepustnicy
3. Uruchomienie silnika i szarpanie
4. Silnik nie uruchomia się
5. Blokada silnika
Jeśli żaden z pięciu warunków nie występuje, sprawdzić:
- wyłącznik bezwładnościowy do obwodu ECM, zwarciem do akumulatora
- awaria przełącznika bezwładnościowego
-
Czyli może byc uszkodzony katalizator bo towarzyszy mu P0300 i P0306?
Ide na dół wpiąć go w IDS-a.
-
Jeśli przy błędzie P1313 lub P1314 towarzyszą błędy od P0300 do P0306 to jest to uszkodzenie katalizatora. Jak duży masz przebieg?
-
Orginale 172 tys okolo 80% przebiegu w mieście.
W miedzyczasie to
(http://images65.fotosik.pl/585/0fc08af0e1be3de1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0fc08af0e1be3de1)
Na IDS caly zestaw taki sam ja Torque
(http://images63.fotosik.pl/584/8673b3f839c23a35m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8673b3f839c23a35)
niezła jazda :-zly :-censored :-censored :-censored
-
Błąd ładowania systemu, niskie / wysokie napięcie. Awaria modułu sterownika DSC, ABS lub klimy. Zależnie co ci tam pokazuje.
ELM i Torque też te błędy pokazuje?
-
Na Torque nie pokazuje klimy bo to są moduły komfortu, Torque pokazuje tylko błędy silnika, ale za to dokładnie te co IDS.
-
Zapchany katalizator, ale czym, na bierzaco auto jest wydmuchiwane, poza tym o który rząd cylindrów chodzi, przód od chlodnic czy tył od grodzi?
Same cewki beda ok?
Które to cylindry 2,4,6??
Pisałem, w którym banku są te cylindry. Nasze koty mają swoje lata, może czymś się zapchał, a może wkład katalityczny zaczął się wykruszać i zatykać wydech... różne już przeżycia miałem z katalizatorami w autach o wieku 8+.
Katalizator jest najpewniejszym powodem i najłatwiejszym do sprawdzenia, bo mało prawdopodobne, żeby nagle wszystkie 3 cewki zaczęły siadać, między kolektorem a głowicą też każdy cylinder ma swoje niezależne uszczelki.
Bosniak, a czy gdy pojawiły się te błędy, to odczułeś zmianę pracy silnika? Czy pracował równo, tylko zmulił?
EDIT.
A może czujnik położenia wałka rozrządu siada? Też chyba mógłby dawać takie objawy...
-
Jedyne objawy jakie mial wczesniej to tylko mulil na wyzszych obrotach, zadnych bledow nie mial, dopiero wczoraj pierwszy raz wywalilo caly zestaw bo pierwszy raz zaczal mrugac chec, nie zaswiecil sie tylko mrugal i tylko jak mu w piz.. wstawilem. Dzisiaj rano jechalem pomalutko zimno, silnik zimny a po chwili check mruga, ale nie swieci na stale. Pod praca wpialem elm327 i dokladnie identyczny zestaw od 0300 do 1314 wlacznie.
Pisales ze latwo sprawdzic zapchany katalizator? Pytam sie jak, bo zdemontowac go zeby z nim cos zrobic to bedzie tragedia.
-
Łatwo w sensie takim, że jest to na pewno prostsze, niż zwalanie głowicy, sprawdzanie zaworów, pierścieni, itp...
No dobra, to wywala Ci od razu te same błędy, ale jak to się ma do pracy silnika? Czy telepie nim, "puknie" czasem z wydechu? Czy masz te objawy na Pb, Gaz, czy w obu przypadkach?
-
Moze nie jest to idealna praca ale generalnie ladnie chodzi nie telepie i nie strzela w wydech. Na LPG czy Pb identycznie.
-
To może jeszcze przed dobieraniem się do katalizatora sprawdź, w jakim stanie jest świeca zapłonowa 2 cylindra, ją dasz radę wykręcić bez zdejmowania puszki filtra powietrza :)
-
Dlaczego akurat 2? Ok sprawdzi sie tylko swiece wszystkie sa nowki NGK zgodnie ze specyfikacja Jaguar.
-
Rany, Bosniak, bo według komputera na 2 cylindrze masz problemy z wypadaniem zapłonu i to właśnie drugi cylinder jest najbardziej "na widoku" w silniku...musisz tylko zdjąć plastikową osłoę z logiem Jaguara, natomiast cylindry 4,6 wymagają dodatkowo zdjęcia filtra powietrza wraz z jego obudową, a cylindry 1,3,5 nie generują żadnych problemów.
Świece mogą być i z wczoraj, chodzi o spojrzenie, jak wyglądają, czy nie ma na nich dziwnego nalotu, czy nie są przegrzane, zaolejone, itd.
-
Ok, sprawdzimy, wlasnie przypomniales mi ze ostatnio jak stalem dlugo na postoju na wolnych obrotach to do kabiny po jakims czasie dochodzil lekki zapach spalonej gumy.
-
Wywalony przedni katalizator, byl podtopiony, po pracy sprawdze czy mu przeszlo i jezdzi normalnie czy dalej nie halo.
-
Teraz ciekawe, dlaczego uległ stopieniu... Czy to właśnie było przyczyną, czy efektem innej awarii. Obstawiam to pierwsze.
-
No i sprawdzony, jedzie jak nówka z salonu, totalna płynność jazdy, zmiany biegow no ekstra :-clap
Natomiast zara po wyjeździe od mechanika zaświeciła się kontrolka ładowania, ładowanie jest tkie jakie ma być na poziomie 14V, a kontrolka sie zaświeca :-thumpdown :-zly :-censored
-
Teraz ciekawe, dlaczego uległ stopieniu... Czy to właśnie było przyczyną, czy efektem innej awarii. Obstawiam to pierwsze.
Może podtlenek LPG? Potrafię sobie wyobrazić, że przy źle wyregulowanej instalacji katalizator dostaje wyższą temperaturą.
-
Gaz jest dobrze wyregulowany, tym bardziej, że sterownik gazu jest spiety po OBD i caly czas wszystko monitoruje. Ja miałem jeszcze przed założeniem gazu przypadek, że kilka razy zaświecil się check dotyczacy dolnej sondy za katalizatorem, potem jak założyłem gaz też sie zapaliła, z wieksza czestotliwością, powiedzmy co 3-5 odpalenie auta. jedem mechanik powiedzial, że na gazie to norma i żebym założył emulatory, tak zrobiłem i po problemie. Problem jednak się zrobił i to duży jak widac, ogladałem resztki kata, nie wygladał dobrze, może 1/5 miał przepustowości.
Grzeje sie klema i + na akumlatorze i wywala błąd ładowania :-nie
-
U mnie się taki check nie wyświetla. Nie mam też żadnego emulatora na to. Może emulator Ci zabił kata?
http://gazeo.pl/lpg/od-a-do-z/eksploatacja/Sonda-lambda-w-silniku-zasilanym-LPG,artykul,6576.html (http://gazeo.pl/lpg/od-a-do-z/eksploatacja/Sonda-lambda-w-silniku-zasilanym-LPG,artykul,6576.html)
To by się zgadzało. Miałeś jakieś niewłaściwe parametry, oszukałeś sterowniki emulatorem, w związku z czym kat oberwał.
-
Trochę zagmatwales bo się zagalopowales. Emulator drugiej sondy to nic innego jak wkrecony przed nią dystans który powoduje że sonda czyta prawidłowe parametry katalizatora. Katalizator u mnie prawdopodobnie od początku po zakupie był nie halo dlatego kilka razy wyświetlono błąd tej sondy, a po założeniu gazu to się nasililo. Jeżeli katalizator jest choćby troszeczkę nadtopiony, to on się raczej nie odtopi tylko jeszcze bardziej zatka bo przepływ spalin jest coraz bardziej utrudniony, są coraz bardziej gorące i efekt mamy.
-
Nie do końca. Jeżeli sonda pokazuje Ci śmieci to znak że coś jest nie tak, a jeżeli akurat w tym elemencie coś nie gra to kat może dostać. Emulator zgasił błąd (a skoro występował na benzynie to raczej nie był winą stricte LPG) zamiast go rozwiązać.
Jeżeli w Twoim przypadku katalizator od początku był trochę walnięty, nie wymieniłeś go to został dorżnięty, zgodnie z tym co napisałeś.
U mnie nie ma takiego emulatora, a checkami nie sypie, więc chyba nie jest koniecznie potrzebny (z dokładnością do różnic między silnikami, o których pisałem).
-
Grzeje sie klema i + na akumlatorze i wywala błąd ładowania :-nie
Ech, no to co, do elektryka i kontrola oporności kabla plusowego + sprawdzenie, czy akumulator nie ma zwarcia. Nie przesądzam, ale pachnie mi tutaj nieuwagą przy pracy mechanika, mógł naruszyć kabel, albo przypadkiem doprowadzić do krótkiego zwarcia, co przy takim kablu (grubym bez bezpiecznika) daje w d**ę akumulatorowi.
-
Po dokreceniu porzadnie akumlatora od wtorku kabel sie nie grzeje i kontrolka ladowania nie wlacza.