Autor Wątek: Klima  (Przeczytany 9243 razy)

szef

  • Gość
Klima
« dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:20:02 pm »
Ile gazu wchodzi do pustego układu klimy w xj40 '90

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 28, 2008, 04:56:56 am »
Czy twój Jag ma R12 oryginalny płyn-gaz czy ma R134A Wiekszosc dzisiaj jest przerobiona na R134A Fabryczna informacja przeróbce pisze o 1150g R134A

szef

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2008, 08:13:36 am »
Mam orginalny gaz R12 i chce napelnic zamienikiem r12 , a tak wogole to co trzeba zrobic zeby przerobic klimę na nowy gaz 134

autoklima

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2008, 10:33:42 am »
przeróbka wbrew temu co twierdza fachowcy jest bardzo prosta trzeba wlać do układu odpowiednią ilość oleju pag 100 i nabić r134a nie ma konieczności wymiany jakichkolwiek fragmentów układu czy też przerabiania kompresora

poliarny

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 28, 2008, 13:48:36 pm »
Witam to ja sie podłącze pod temat.Mam zatartą sprężarkę od klimy dodam że klima z 1992 więc stary czynnik R12.W profesjonalnych zakładach  chcą mnie skasować 2000zl za regeneracje sprężarki i przeróbkę na nowy czynnik :-zly.Czy są jakieś tańsze wyjścia typu używana sprężarka i wymiana oleju pod zamiennik.Jakieś pomysły Pozdrawiam  :-A

autoklima

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 28, 2008, 13:58:09 pm »
u mnie koszt takiej zabawy czyli sprężarka i zrobienie z nowym gazem to koszt 800pln i trwa to około 4 godzin sprężarke wkładam po regeneracji z gwarancją
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2008, 14:01:29 pm wysłana przez autoklima »

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 28, 2008, 17:58:52 pm »
Cytuj
pag 100
pag olej stosuje sie tylko w oryginalnym systemie .Olej przy wymianie z systemy R12na 134A to tylko Ester .(Ester olej tylko miesza sie z mineralnym olejem który byl używany w R12
przy przeróbce ważna jest wymiana Filtra systemu .(Receiver-drier)Wszystkie fabryki mowia aby wymienić jak tylko system sie raz otworzy.
Rowniez polecają wymianę simeringu na sprezarce ale tego nie zalecam
najlepiej wymienić całom sprężarke (przebudowana przez firmie z gwarancja)
Koszty są większe ale klima będzie długo dzialala bez problemowo .


autoklima

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 28, 2008, 20:35:17 pm »
taka jest teoria natomiast praktyka uczy nas zupełnie czego innego nie mało aut już przerabiałem w opisany prze ze mnie sposób i nigdy nei było żadnego problemu

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2008, 07:39:47 am »
taka jest teoria natomiast praktyka uczy nas zupełnie czego innego nie mało aut już przerabiałem w opisany prze ze mnie sposób i nigdy nei było żadnego problemu

Jaka dajesz gwarancje na swoja prace?
Ja znam praktykę i teorie . Nie lubię robić eksperymentów na klientach. jak również robić to samo dwa razy (a drugi raz za darmo).widziałem systemy napełnione różnymi gazami od R22 (system używany tylko w domach)od gazów ???
Po co wlewać pag olej jeśli ester jest tańszy i zalecany przez fabryki przy zmianie systemu z R12 na R134A Może sprobuj olej Jadalny będzie Mozę pracował?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2008, 09:50:31 am wysłana przez Robson »

poliarny

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2008, 20:22:03 pm »
A może dać sprężarkę do Regeneracji bądź zamatować sprawną używkę,wlać olej pod zamiennik.Pytanie czy zamiennik nie uszkodzi węży ?? Tak mi powiedzieli w prof. zakładzie.Co dalej robić z tym nieszczęsnym Klimatem ??

LUXOREK

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 29, 2008, 21:42:52 pm »
2000 tys???
ja za sprawną sprężarkę zapłaciłem 100 albo 200 zł na allegro i hula. dodadkowo rękawiczki i kożuch kupiłem w dużej przecenie, na zimę jak znalazł.
Poszukaj innego regeneratora.

ja$

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 29, 2008, 22:02:49 pm »
poliarny---tak jak -luxorek napisał 100 -200 zł---jezeli zdecydujesz sie na uzywaną śprężarkę w tej cenie góra do 150 zł dam CI kolesia z Wolomina namiary u którego kupisz....ma on też bardzo tanio caly silnik do 40 na chodzie ze skrzynią...i tylnim mostem.....za 500zł CI wszystko odda z całym zawieszeniem--- i sprężarkę masz gratis..... napisz do mnie na priv

autoklima

  • Gość
Odp: Klima
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2008, 11:13:43 am »
gwarancje oczzywiscie daje ja w swoim aucie mam tak przerobione 5 lat temu i działa bez zarzutu a i inne auta ktorym robiłem taki zabieg równierz działają bez najmniejszego problemu

Offline dred

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 59
  • J@#$%æ biedê - czas spe³niaæ marzenia.
Odp: Klima
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 03, 2020, 22:08:05 pm »
Odgrzeję trochę kotleta, bo jakoś nie widzę sensu zakładania nowego wątku skoro rzecz dotyczy klimatyzacji, a mam dwie szare komórki i wyszukiwarki umiem używać.

Chcę uruchomić klimę w XJ40 z 1990 roku. Pewnie nie działa od dawna. Jest oczywiście na R12 i chciałbym przerobić na R134a.
Nowszy czynnik był w rocznikach 93-94 czyli ostatni lift.

Mam kilka pytań:
1. Czy zawór rozprężny, który jest inny do 1992 i dla roczników 1993/1994 jest inny właśnie z uwagi na inny czynnik czy moge zostawić ten starszego typu (nawet nowy, bo jest to dostępne).
2. Czy w zaworach rozpręznych do 92 i od 93 są inne gwiny co oznacza, że przewody nie będa pasowały?
3. Osuszacze tez jak widze na zdjąciach sa różne do 92 i od 93, ale zakładam, że jak będzie nowy to jemu wszystko jedne czy będzie działał na R12 czy R134a. No chyba, że się mylę??
4. Czy sprężarka z roczników 93-94 podejdzie bez problemu do 1990? W sensie czy ją zamontuję bez problemu w miejsce tej na R12?
5. Z tego co wiem to inne są węże z uwagi na inne wyjście w sprężarce poliftowej. Wyobrazam sobie, że jestem w stanie zakuć nowe węże z końcówkami przy sprężarce od polifta (po 93), a z drugiej strony zostawić od przedlifta. Czy się mylę i moja hybryda nie ma sensu??

To chyba tyle na teraz.  Jakby ktoś był w stanie jakieś swoje doświadczenia podać to byłbym zobowiązany. Może można temat załatwić w inny sposób?

Chciałbym do tematu podejśc raz, ale kompleksowo....


Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 326
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: Klima
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 04, 2020, 06:57:04 am »
Mam kilka pytań:
1. Czy zawór rozprężny, który jest inny do 1992 i dla roczników 1993/1994 jest inny właśnie z uwagi na inny czynnik czy moge zostawić ten starszego typu (nawet nowy, bo jest to dostępne). - nie.  to tylko zmiana konstrukcyjna wynikająca z innych przyłączy
2. Czy w zaworach rozpręznych do 92 i od 93 są inne gwiny co oznacza, że przewody nie będa pasowały? - są inne. zawory nie są wymienne między sobą. starego typu sa dostępne bez problemu i sa tańsze
3. Osuszacze tez jak widze na zdjąciach sa różne do 92 i od 93, ale zakładam, że jak będzie nowy to jemu wszystko jedne czy będzie działał na R12 czy R134a. No chyba, że się mylę? - są różne i stare są dostępne - nowe osuszacze, osuszacz pracuje na wszystkich czynnikach
4. Czy sprężarka z roczników 93-94 podejdzie bez problemu do 1990? W sensie czy ją zamontuję bez problemu w miejsce tej na R12? - nie,  nie są takie same jak przełożysz z mocowaniem to wejdzie i będzie pasować, ale musisz razem z wężami
5. Z tego co wiem to inne są węże z uwagi na inne wyjście w sprężarce poliftowej. Wyobrazam sobie, że jestem w stanie zakuć nowe węże z końcówkami przy sprężarce od polifta (po 93), a z drugiej strony zostawić od przedlifta. Czy się mylę i moja hybryda nie ma sensu?? - nie ma sensu

ja uruchomiłem swoją na R12 i pracuje rewelacyjnie. jak chcesz zrobić konwersję  i masz sprawną sprężarkę to wymieniasz tylko wszystkie oringi, osuszacz, wylewasz olej ze sprężarki i wymieniasz w niej główny uszczelniacz, zakładasz nowego typu zawory do napełniania na wężach (są wykręcane), nowy olej estrowy do sprężarki, czynnik i tyle.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2020, 07:01:52 am wysłana przez wtom »