Cześć.
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego (to już choroba :-) Jaga. Tym razem jako projekt do nauki. Daimler Six Long 95' 4.0
Samochód stał nie odpalany kilka lat po wizycie u blacharza. Podobno coś zostało przepalone i już nie odpaliło. Przebieg 380tys większość na LPG.
Co zrobiłem:
1. Zlikwidowałem gaz,
2. Wymieniłem komputer od immo (był z innego rocznika i trochę przypalony), komputer silnika ECM (był skorodowany) oraz Body komputer (na wszelki wypadek:-).
3. Nowe świece,
4. Wyczyściłem i sprawdziłem wtryskiwacze (cztery był zastane) Polutowałem przewody i na każdym jest napięcie 12v po przekręceniu kluczyka.
5. Wymieniłem pompę, filtr oraz regulator paliwa (były brudne oraz skorodowane).
6. Wymieniłem kolektor dolotowy oraz wyczyściłem przepustnicę.
7. Wymieniłem czujnik położenia wału oraz czujnik wałka rozrządu (magiczne oczko).
Jaki jest efekt.
Po przekręceniu kluczykiem lampka check engin nie gaśnie, świeci literka p na wybieraku, słychać elektromagnes w wybieraku. Słychać przekaźnik pompy paliwa. Samochód pięknie kręci obroty w okolicy 200 na obrotomierzu ale nie odpala. akumulator 100ah świeżo naładowany. sprawdziłem kompresję na cylindrach. jest dosyć nisko 9,6 na każdym ale ładnie kręci. W IDS pokazuje tylko błąd od podgrzewania sondy lambda (nie powinno być wpływu na uruchomienie) oraz problem z EGR i pompą obiegu wtórnego (obu nie posiadam). Sprawdziłem czy jest iskra i jest. Już nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić.
Czy jest jakiś powód dla którego immo może jeszcze blokować start silnika np. nie uruchamiając wtrysków? zauważyłem, że świece nie są za bardzo mokre więc podejrzewam, że wtryski mogą nie podawać paliwa. Próbowałem rozruchu na samo starcie i dopóki psikam próbuje zapalić ale jak odpuszczam kluczyk to gaśnie. Dolałem oleju do cylindrów aby poprawić kompresję. Zamieniłem kluczowe przekaźniki i komputery z działającym Jagiem. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł !!!!
Zgodnie z tym wątkiem
https://forums.jag-lovers.com/t/x300-x300-immobiliser-engine-wont-crank-intermittent/235651/3znalazłem informację, że immo ma dwie funkcje odblokowania.
A - Pozwala na uruchomienie/zablokowanie przekaźnika pompy paliwa oraz rozrusznika
B - Pozwala na wysyłanie komunikatów do cewek i wtrysków
W moim przypadku check engin nie gaśnie i silnik kręci więc funkcja A jest odblokowana natomiast funkcja B blokuje tylko wtryski ponieważ mam iskrę na świecach.
Pytanie: jak sprawdzi odblokowanie funkcji B?