Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D

<< < (3/4) > >>

PeterX:
Kolego Stingear, wymiana pierścieni prawdopodobnie nic nie da, blok ulega z czasem pewnej owalizacji, efekt może być taki, że z nowymi pierścionkami będzie jeszcze gorzej. Jak już będziesz mieć zdjęty dół i górę to majster pomierzy i obejrzy tuleje i tłoki, wał, resztę gratów i dopiero się dowiesz na czym stoisz, czy to tylko nagary czy już dewastacja. Jeśli gra dla Ciebie jest warta zachodu to wykladasz 15 tPLN i robisz glowice z sprzętem, blok, rozrząd i co tam będzie trzeba, potem serwisy olejowe co 10 tkm  choćby z czarodziejskimi płukankami i cieszych sie autem, zapominasz o wydatku, jak załatwisz to półśrodkami to wyjdzie na końcu dwa razy tyle umeczysz sie i znienawidzisz ten samochód, zasze to sie tak kończy, ale powodzenia mimo wszystko.

stingear:
Wibracje wibracjami, u mnie też jest to wyczuwalne na postoju lub niskich obrotach. Powyżej 1500o/m drgania znikają. Czasami irytuje podczas jazdy jak mam właśnie poniżej 1500o/m, to czuć drgania na kierownicy, fotelu i pedałach. Wymieniłem drugi niwelator drgań, drgania jeszcze zmalały, ale nadal są wyczuwalne.
To co mnie natomiast niepokoi, to że drgania na zimnym są kolosalnie mniejsze, niż na ciepłym. No i te "przedmuchy".  Dziś zalałem tą płukankę do zaworów i wtrysków. Zobaczymy co to da.
https://photos.app.goo.gl/9kkXi7xJz84vptEH6 - dziś nagrałem ciepły silnik, już w 60fps, aby było dobrze widać wibracje i jak dymi spod korka - zauważalnie mocniej niż "po remoncie".
W weekend będę grzebał w odmie. Jak mi się gdzieś uda trafić kogoś, kto mi pomierzy ciśnienie w cylindrach, to będę wiedział, na czym stoję.

piotrrf:
Ja moj filmik nagralem zaraz po odpaleniu silnika. Nie pamietam jaka byla temperatura zawnetrzna. Moze u Ciebie bylo zimniej i dlatego tak widac pare z otworu wlewowego.
Z filmu nic nie wynika. Dla mnie to wyglada OK. Nie ryzykowalbym rozbierania silnika dla takiego czegos. Chyba,ze masz to wszystko w ramach gwarancji to mozesz sie bawic. Dla mnie to szkoda czasu na to.
Diesel tak chodzi i trzeba z tym zyc lub przejsc na benzyne.

stingear:
No właśnie o to chodzi, że nie jest zimno (stałem w t-shircie). To nagranie zrobiłem dziś po powrocie do domu.
Tu masz inne, zrobione dużo wcześniej niedługo po wymianie łańcuchów: https://www.youtube.com/watch?v=zSoxpab9hMM[/url]
A tutaj drugie nagranie zrobione przed wymianą - korek był dosłownie wyrzucany: https://www.youtube.com/watch?v=TxnsUuVbDzo
Najpierw chcę uporać się z wibracjami - to nie jest normalne, bo nie jednym diesel'em jeździłem i żadnym tak nie trzęsło - w sumie wcale nie trzęsło. I były to dużo starsze silniki. Przykładowo sławetny niezniszczalny passatowski 1.9TDI
W międzyczasie zapodam mu środki czyszczące. Dziś wleciał do świeć i zaworów. Za jakiś czas jak pozbędę się wibracji i nalatam kolejne 10kkm, to zrobię wymianę oleju wraz z płukanką.

Skiciu:








Zainteresował mnie ten temat. Poszedłem do garażu i sprawdziłem jak wygląda to w moim samochodzie i okazało się, że wygląda bardzo podobnie jak u Ciebie. Zacząłem się zastanawiać nad kondycją mojego silnika - jak kupiłem to miał przebieg 59 tyś km, teraz 75 tyś km. Wpadłem na pomysł, ze przejrzę lokalne ogłoszenia sprzedaży XE z silnikiem 2.0d i pojadę obejrzeć jako potencjalny kupiec. Oglądałem dwa pojazdy:

- XE 2015 rok produkcji silnik 2.0d 180KM, przebieg 51 tyś km - również drgania i tak samo dmuch z pod korka wlewu oleju oraz bagnetu
- XE 2017 rok produkcji silnik 2.0d 180KM, przebieg 97 tyś km -  również drgania i tak samo dmuch z pod korka wlewu oleju oraz bagnetu

Więc w mojej opinii ten silnik chyba tak ma bo nie chce mi się wierzyć w przypadek, że dwa egzemplarze plus moje auto oraz Twoje kolego stingear mają taką przypadłość :)

Także przestałem się tym martwić i jeżdżę ciesząc się autem :) Oczywiście będę dalej obserwował co się wydarzy i dam znać :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej