Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story

<< < (15/16) > >>

jagmaniac:
oj, trace przekonanie ze ta blacha bezposrednio do tych silentblockow - zobacz te szpare na tym foto, jak zrobisz to bezposrednio to jej nie ma

jagmaniac:
2. co daje ten element z xj8? szkoda ze nie wiedzialem wczesniej to bym takie cos zakupil, wpakowalem juz w te kosci nowiutkie ori gumy...

ale z drugiej strony, tak mielismy xj40 w oryginale prawda?

katar83:
Ciezko mi powiedziec o tej blasze jak nie widac, ale cos z niej z przodu wystaje i ta blacha powinna dodawac sztywnosci calemu zawieszeniu, zalezy jak sie to wszystko zlozy do kupy? Zakladam ze calosc skladasz na ramie i pozniej calosc pod auto?

O ramie tej z X308 pisalem ci wczesniej i o stabilizatorze tej bodajze :-W

Rama usztywnia calosc auta z tylu i duzo lepiej sie auto prowadzi pozniej, jak teraz wchodzisz w zakret na rondzie szybko to chce ci cala dupe do gory wyrzucic i bokiem.  Podobnie na luku jak wchodzisz w zakret i cie wybije do gory lekko na czyms to caly tyl chce bokiem leciec do przodu. Ta rama wlasnie eliminuje to i auto jest duzo bardziej bezpieczne. Najlatwiej odczuc jak wlasnie na rondzie jedziesz. Bez ramy wiecej jak 30kmh nie wjedziesz. Z rama bez problemu. Gumy sa takie same wiec mozesz pozniej przelozyc i nie trzeba calego zawieszenia zrzucac zeby pozniej rame zalozyc, wystarczy tylko te drazki odkrecic i rama wchodzi bez problemu, moze pomijajac ostatnia srube do ktorego trzeba sie troche posilowac, ewentualnie zjechac koniec sruby na szpilke i dobic ja mlotkiem.

A co do stabilizatora to tez wlasnie pisalem, do niej bys musial juz troche wiecej czesci juz miec, bo uszy do zamontowania stabilizatora sa tylko w wahaczach z XJ40 z 93/94 roku i pozniejszych X300, twoje ciagle jeszcze starszego typu stalowe.

Tak to wyglada jak na zdjeciu. I do ramy jest tez ta tylna ramka troche inna z ekstra uszami. Calosc jeszcze bardziej poprawia jak sie auto prowadzi, z wygody nic nie tracisz a praktycznie dostajesz XJ Sport. Koszty tez sa niskie, bynajmniej w UK. Rama z X308, dostaniesz do 200 zlotych, taki komplet wahaczy ze stabilizatorem to koszt okolo 500 PLN.

katar83:
Zapomnialem napisac ze obie ramy to jest top 3 najlepszych ulepszen XJ40. Dodalbym do nich lusterko elektrochromatyczne, ramke do czujnika polozenia walu i bluetooth do radia :)

jagmaniac:
to rozejrze sie za ta rama, jesli gumy mozna przelozyc bo sa te same, i nie musze zwalac calego wozka to spoko, wymienie...

a u mnie, dzis po poludniu dokonczylem skladac... wszystko jednak ladnie udalo sie spasowac i nie zostal worek srubek :D

tak to wyglada...



a tak to wygladalo, jest roznica co?



nasmarowalem tez krzyzaki, nawalilem smaru zeby wypchnelo stary...



jutro pakuje to do samochodu... mam nadzieje ze wszystko pojdzie sprawnie

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej