Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Mocniejszy zestaw hamulcowy

<< < (4/6) > >>

stingear:
@kupis99 mam też Mazdę 6 GH i tam mam zestaw tarcz Mikoda nawiercane i do tego BlackStuff. Naprawdę sprawują się rewelacyjnie.

kupis99:


Haha, no popatrz, ja miałem Mazdę GJ do tej pory, a przed nią miałem Mazdę GH i jako ciekawostka w Mazdzie GH rozwiązałem problem hamulców, zamieniając standardowy zestaw hamulców ma zestaw do Mazdy 6 MPS (GG), to dopiero działało i hamowało, wspaniale, porównujące oba zestawy tzn. GH z zaszczepionym zestawem od MPS do GJ z nawiercanymi i nacinanymi tarczami, GJ wypadała cały czas blado. Hamulce to jednak najsłabsza część tego samochodu, ale co się dziwić skoro Jaguar ma większe tarcze z tyłu niż Mazda miała z przodu.  :-hehe :-hehe :-hehe

stingear:
Mi się nie chciało bawić w MPSy, zestaw z mikiodą w zupełności daje radę. Nigdy mnie nie zawiodły. Ja bym tam nie porównywał samochodu rodzinnego - w moim wypadku kombi - z jaguarem. Gabaryty mają te same, masa także zbliżona, ale rozłożenie ciężkości już totalnie inne. I napęd na tył. Maska w Jagu jest kolosalnie dłuższa. W każdym razie na mazdę nie powiem złego słowa. Rewelacyjny samochód.

czarny_kot:

--- Cytat: stingear w Wrzesień 10, 2022, 15:39:22 pm ---Jak pisałem, tak zrobiłem. Tarcze i klocki wymienione.
Z tyłu Brembo gładkie - brak pasujących nawiercanych - oraz klocki EBC Green Stuff.
Z przodu EBC Turbo Groove oraz klocki Yellow Stuff.
już ponad 200km za mną i mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że zestawik robi robotę. Hamowanie jeszcze nigdy nie było tak przyjemne. Zero drgań, czegokolwiek. No i reakcja na pedał hamulca dużo lepsza. Wprawdzie awaryjnego jeszcze nie miałem, ale jestem pewien, że sobie poradzą.

--- Koniec cytatu ---

To dalej masz jednotłoki na małej tarczy? Jak to się sprawdza przy hamowaniu ze 150 km/h do 100 km/h? Mnie irytowało, że auto jest jak ciuchcia, zamiast stawać jeszcze się toczy.

stingear:
Hamowanie jest takie, jak powinno. Wciskam pedał i reaguje natychmiast. Płynnie, bez żadnego szarpania czy trzęsienia. Ze 150 do 100 nie wiem, nie zwracałem uwagi nigdy, ale miałem już kilka "ciężkich" sytuacji i jak mi przy ponad 170 kretyn przed samą maską pas zmienił, to nie było żadnych problemów z bezpiecznym wyhamowaniem. Zestaw naprawdę robi robotę. A mam porównanie względem standardowych.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej