Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Jakie tarcze hamulcowe tył polecacie?
M737:
ja mam klocki TRW, zero problemów
wymiana klocków tył - elektryka dotyczy tylko hamulca postojowego/ręcznego
konieczne jest przed wymianą klocków wprowadzenie hamulca w tryb serwisowy
smar do prowadnic - kupisz w każdej hurtowni moto czy sklepie, jakikolwiek
dokładnie wyczyścić bolce prowadzące i posmarować, całą filozofia
miejsca prowadzenia klocków zwykle wystarczy wyczyścić i nie ma konieczności
smarowania, można uzyć smaru ceramicznego
opis procedury:
deaktywacja ręcznego (lub jak kto woli aktywacja trybu serwisowego tylnych hamulcóww)
Ta procedura wymaga, aby pojazd znajdował się w położeniu postojowym lub neutralnym, z włączonym zapłonem
(silnik musi być wyłączony) i zwolnionym układem hamulca postojowego.
Po zamontowaniu tylnych klocków hamulcowych lub tarcz hamulcowych należy anulować tryb serwisowy.
Naciśnij i przytrzymaj przełącznik hamulca postojowego w położeniu zwolnienia.
Poczekaj sekundę.
Wciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia w pozycji całkowicie otwartej przepustnicy.
Poczekaj sekundę.
Natychmiast wyłącz zapłon i włącz go ponownie.
Upewnij się, że zapłon pozostaje WŁĄCZONY aż do całkowitego zakończenia operacji, w przeciwnym razie diagnostyczny
kod usterki (DTC) U3000 48 zostanie zapisany w module sterującym układu przeciwblokującego (ABS). Aby usunąć ten kod DTC,
uruchom aplikację resetowania pojazdu na sprzęcie diagnostycznym zatwierdzonym przez Jaguar,
a na końcu aplikacji wybierz Tak, aby usunąć wszystkie kody DTC.
Będzie słyszalny dźwięk potwierdzający zwolnienie hamulca postojowego w trybie serwisowym.
Tryb serwisowy jest aktywny, gdy na zestawie wskaźników (IC) wyświetlany jest komunikat Hamulec postojowy w trybie konserwacji,
a siłowniki zacisków nie poruszają się.
Zwolnij pedał przyspieszenia i zwolnij przełącznik hamulca postojowego do położenia neutralnego.
---------------------------------------------------------------------------------------------
aktywacja ręcznego (deaktywacja trybu serwisowego)
Ta procedura wymaga, aby pojazd znajdował się w położeniu postojowym lub neutralnym, z włączonym zapłonem
(silnik musi być wyłączony) i układem hamulca postojowego w trybie serwisowym.
Pociągnij i przytrzymaj przełącznik hamulca postojowego w położeniu włączenia.
Poczekaj sekundę.
Wciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia w pozycji całkowicie otwartej przepustnicy.
Poczekaj sekundę.
Natychmiast wyłącz zapłon i włącz go ponownie.
Upewnij się, że zapłon pozostaje WŁĄCZONY aż do całkowitego zakończenia operacji, w przeciwnym razie diagnostyczny
kod usterki (DTC) U3000 48 zostanie zapisany w module sterującym układu przeciwblokującego (ABS). Aby usunąć ten kod DTC,
uruchom aplikację resetowania pojazdu na sprzęcie diagnostycznym zatwierdzonym przez Jaguar,
a na końcu aplikacji wybierz Tak, aby usunąć wszystkie kody DTC.
Usłyszysz dźwięk potwierdzający zwolnienie hamulca postojowego z trybu serwisowego
Hamulec postojowy jest całkowicie zwolniony z trybu serwisowego, gdy zaciski zakończą działanie
i powrócą do normalnego położenia zwolnienia, a komunikat nie jest już wyświetlany.
Zwolnij pedał przyspieszenia i zwolnij przełącznik hamulca postojowego do położenia neutralnego.
inny opis w załączniku
a to są prowadnice które należy dokładnie oczyścić a później posmarować:
https://allegro.pl/oferta/prowadnice-zacisku-tyl-jaguar-xe-xj-kia-sephia-10451173179
M737:
nie radzę też kombinować i zakładać ostrzejszych zestawów tylko na jednej osi, na mokrej nawierzchni
podczas hamowania w zakręcie możesz się zdziwić...
piotrrf:
Skoro już dyskutujemy o hamulcach, to mam pytanie. Gdy jadę na tempomacie i auto przede mną zwolni lub hamuje,to mój reaguje również hamowaniem. I to oczywiście prawidlowa reakcja bo tak działa aktywny tempomat. Co mnie dziwi, że dźwięk w czasie tego jest inny niż podczas klasycznej hamowania. Tak jakby było pełno piachu w hamulcach. Przeglądałem się tarczy i klockom ale jest ok. Wie może ktoś dlaczego tak jest?
Wygląda to jakby inny układ działał. Jakiś elektryczny.
M737:
pracuje pompa która wykonuje prace zamiast kierowcy, nie naciskasz pedału nie wytwarzasz ciśnienia, robi to pompa
też mam aktywny i czasami to urządzenie mnie wkurza, jest nawet w stanie doprowadzić do kolizji/wypadku...
piotrrf:
Dzięki za info. Trochę się uspokoiłem. Gdy dojeżdżam do innego auta to automatycznie nogę trzymam blisko hamulca, tak na wszelki wypadek.
A co z tymi ceramicznymi tarczami? Istnieją do XE oraz XF?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej