Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Jakie tarcze hamulcowe tył polecacie?

(1/7) > >>

Martino1905:
Jakie tarcze hamulcowe polecacie do mojego Jaguara?? Mam średnicę 300mm, grubość 10mm czyli niewentylowane, takie o standardy.

No i właśnie z tymi standardami mam problem, ponieważ tarcze ulegają totalnemu przegrzewaniu się, są niebieskie. Co dziwne bardzo często podczas jazdy autostradowej (wcale NIE SPORTOWEJ, NIE EKSTREMALNEJ, tylko normalne wyhamowywanie z prędkości 190 do 140 itp ) dochodzi do sytuacji że po wyjściu z samochodu CZUJĘ ZAPACH PALĄCYCH SIĘ KLOCKÓW  :-help
 
Średnio wymieniam klocki TYLNE co 15tyś km, co jeszcze dziwniejsze można powiedzieć że na tylnej osi wymieniłem 5 zestawów klocków w przednie tylko raz i jeszcze tak z połowę klocka mam na przodzie.

Próbowałem róznych marek klocków TEXTAR, BREMBO itp, tak samo wciąga, zapylenie różne mniejsze i większe.

Czy to jest normlana sytuacja w tych samochodach? Rozumiem, że tył napęd itp, ale żeby tak szybko "wciągało" mi klocki na tylnej osi średnio co 15 tyś km?? Też tak macie??

Ogólnie siła hamowania jest zabójczo dobra, samochodem nie rzuca na boki podczas hamowania, wręcz jest idealnie.

Być może ten typ tak ma, ale jeżeli tak już jest to PROSZĘ POLEĆCIE MI JAKI ZESTAW TARCZ HAMULCOWYCH MAM KUPIĆ, ażeby uniknąć w dużej mierze zjawiska NIEBIESKICH PRZEGRZANYCH TARCZ?

Czy zestaw ZIMMERMANN bedzie najlepszym wyborem? '
ATE?
BREMBO?
potem TEXTAR



Dajcie mi proszę znać co o tym myślicie,

Pozdrawiam

M737:
jak z czystością?
czy były czyszczone i smarowane porządnym smarem prowadnice zacisków?
czy były czyszczone miejsca pracy pomiędzy klockiem a zaciskiem?

klocki tył wymienia się raz na dwie/trzy wymiany klocków przód

obstawiam problemy z prowadzeniem zacisków na prowadnicach, nie zaszkodzi też odpowietrzenie hamulców, może
jest jakieś powietrze w płynie i nie cofa tłoczka

czystość to podstawa przy tym problemie

brawet:
Ja zawsze kupuję ATE do wszystkich aut i jestem zadowolony. Zwykłe nie ceramiczne.

Martino1905:
dlaczego nie ceramiczne ??


Koniecznie muszę zgłębić temat tej jak to nazwałeś "czystości", może faktycznie problem tkwi w tym szczególe.

Jak Ty sobie radzić z czystością, jakim smar stosujesz na prowadnice, masz może jeszcze jakieś cenne wskazówki/ sprawdzone patenty.

Jakiej marki zestaw polecacie ?

brawet:
Kiedyś dwa razy kupiłem ceramiczne, są chyba twardsze bo dwa razy pogięły mi się tarcze i przestałem kupować.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej