Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Jakie tarcze hamulcowe tył polecacie?

<< < (7/7)

stingear:
Tak nie sprawdzisz. To trzeba koło zdjąć i pomierzyć. Tarcze dopasowujesz na podstawie obecnych, a klocki do tarcz.

M737:
mniej więcej zmierzysz bez zdejmowania koła - wkładałem dwa druty przez otwory w feldze i do tego miarka
aby stwierdzić czy mam mniejsze czy większe tarcze
pomiar mniej więcej, później katalog i tyle

stingear:
Pomiar mniej więcej nie wchodzi w rachubę. Różnica między dwiema wersjami to 7 mm. Ja też tak pierwszy raz mierzyłem i skończyło się na odsyłaniu i ponownym kupowaniu. Lepiej zrobić dokładnie a nie bawić się w korekty.

JohnnyB:
Która procedura wyłączenia hamulca postojowego u was zadziałała ?
Jak wymieniałem klocki to jedna z forum działała ale tylko na jakieś 15 minut. Potem samochód wyłączył zapłon i  zaciągnął ręczny :/.
Plus że z wymianą klocków na jedno koło udało się uwinąć w 15 minut. Drugie koło poszło już zdecydowanie szybciej.
Jednak z tarczami w razie czego mogę nie zdązyć z wymianą w tym czasie.

Klocki zmieniałem przód tył i wrzuciłęm Brembo. Minus - strasznie pylą, znaczy się hamują :).

Zbyszek01:

--- Cytat: M737 w Sierpień 06, 2021, 10:13:13 am ---ja mam klocki TRW, zero problemów

wymiana klocków tył - elektryka dotyczy tylko hamulca postojowego/ręcznego

konieczne jest przed wymianą klocków wprowadzenie hamulca w tryb serwisowy

smar do prowadnic - kupisz w każdej hurtowni moto czy sklepie, jakikolwiek
dokładnie wyczyścić bolce prowadzące i posmarować, całą filozofia

miejsca prowadzenia klocków zwykle wystarczy wyczyścić i nie ma konieczności
smarowania, można uzyć smaru ceramicznego

opis procedury:

deaktywacja ręcznego (lub jak kto woli aktywacja trybu serwisowego tylnych hamulcóww)

Ta procedura wymaga, aby pojazd znajdował się w położeniu postojowym lub neutralnym, z włączonym zapłonem
(silnik musi być wyłączony) i zwolnionym układem hamulca postojowego.
Po zamontowaniu tylnych klocków hamulcowych lub tarcz hamulcowych należy anulować tryb serwisowy.

Naciśnij i przytrzymaj przełącznik hamulca postojowego w położeniu zwolnienia.
Poczekaj sekundę.
Wciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia w pozycji całkowicie otwartej przepustnicy.
Poczekaj sekundę.
Natychmiast wyłącz zapłon i włącz go ponownie.

Upewnij się, że zapłon pozostaje WŁĄCZONY aż do całkowitego zakończenia operacji, w przeciwnym razie diagnostyczny
kod usterki (DTC) U3000 48 zostanie zapisany w module sterującym układu przeciwblokującego (ABS). Aby usunąć ten kod DTC,
uruchom aplikację resetowania pojazdu na sprzęcie diagnostycznym zatwierdzonym przez Jaguar,
a na końcu aplikacji wybierz Tak, aby usunąć wszystkie kody DTC.

Będzie słyszalny dźwięk potwierdzający zwolnienie hamulca postojowego w trybie serwisowym.
Tryb serwisowy jest aktywny, gdy na zestawie wskaźników (IC) wyświetlany jest komunikat Hamulec postojowy w trybie konserwacji,
a siłowniki zacisków nie poruszają się.

Zwolnij pedał przyspieszenia i zwolnij przełącznik hamulca postojowego do położenia neutralnego.

---------------------------------------------------------------------------------------------

aktywacja ręcznego (deaktywacja trybu serwisowego)

Ta procedura wymaga, aby pojazd znajdował się w położeniu postojowym lub neutralnym, z włączonym zapłonem
(silnik musi być wyłączony) i układem hamulca postojowego w trybie serwisowym.

Pociągnij i przytrzymaj przełącznik hamulca postojowego w położeniu włączenia.
Poczekaj sekundę.
Wciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia w pozycji całkowicie otwartej przepustnicy.
Poczekaj sekundę.
Natychmiast wyłącz zapłon i włącz go ponownie.

Upewnij się, że zapłon pozostaje WŁĄCZONY aż do całkowitego zakończenia operacji, w przeciwnym razie diagnostyczny
kod usterki (DTC) U3000 48 zostanie zapisany w module sterującym układu przeciwblokującego (ABS). Aby usunąć ten kod DTC,
uruchom aplikację resetowania pojazdu na sprzęcie diagnostycznym zatwierdzonym przez Jaguar,
a na końcu aplikacji wybierz Tak, aby usunąć wszystkie kody DTC.

Usłyszysz dźwięk potwierdzający zwolnienie hamulca postojowego z trybu serwisowego
Hamulec postojowy jest całkowicie zwolniony z trybu serwisowego, gdy zaciski zakończą działanie
i powrócą do normalnego położenia zwolnienia, a komunikat nie jest już wyświetlany.

Zwolnij pedał przyspieszenia i zwolnij przełącznik hamulca postojowego do położenia neutralnego.

inny opis w załączniku

a to są prowadnice które należy dokładnie oczyścić a później posmarować:
https://allegro.pl/oferta/prowadnice-zacisku-tyl-jaguar-xe-xj-kia-sephia-10451173179

--- Koniec cytatu ---
Mam pytanie do kolegi, czy ta procedura zda egzamin w MY2020? Czy ewentualnie coś innego (inna procedura) aby zwolnić tłoczki i założyć nowe tarcze i klocki?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej