Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)
Nie wkreca sie na obroty
Adt81:
Szybko poszło bo od padniętej sondy i czujnika przeszliśmy do przelewu paliwa i wycinania katalizatorów :o. Proponuję buberts1977 nie robić koledze wody z mózgu tylko niech najpierw wymieni uszkodzone czujniki bo to nie układ zasilania paliwem jest problemem. Poza tym znawcą nie jestem ale nie wydaje mi się żeby XJ8 potrzebował w ogóle coś takiego jak przelew mechaniczny przy lpg jeśli już to porządny emulator. Uszkodzony czujnik spalania stukowego powoduje tryb awaryjny i ograniczoną moc silnika niezależnie od paliwa jakim jest zasilany w tym momencie silnik. Niech kolega najpierw wymieni właściwe czujniki i zobaczymy co będzie jak błędy znikną.
Co do wątpliwości kolegi na temat ecu,ecm itd. to ECM właśnie jest komputer silnika ale jeśli nie czujesz się na siłach żeby to sprawdzać to możesz zaryzykować wymianę w ciemno aczkolwiek może się okazać, że problemem jest sama wiązka przewodów czy wtyczka. Warto by było jednak sprawdzić bo nowy czujnik tani nie jest ewentualnie możesz zaryzykować zakup używanego. Jeśli masz do niego dobry dostęp to może najpierw sprawdź czy jest dobrze przymocowany, odkręć bo i zamontuj ponownie, sprawdź czy przewody nie są gdzieś uszkodzone lub wtyczka (nawet wilgoć może stać we wtyczce i masz gotowy problem). Ten czujnik musi idealnie przylegać do głowicy. Najprostsze rzeczy, a można sporo zaoszczędzić bo czasami błahostka powoduje najwięcej problemów i kosztów. Sonda raczej jak już zgłasza błąd to śmietnik ale pisałeś, że była skrzynia wymieniana więc może też coś się kabelkami podziało podczas pracy ?
Halunnn:
Co do kabelkow raczej nie bo dzisiaj dwa razy sprawdzalem czy dobrze wpiete i czy we wlasciwe mieksca i niby na okonwszystko ok...tak jak slyszalem i gdzies pisza to raczej ta dolna jest do wymiany??? Im woecej opinii tym lepiej.No taki mam plan najpierw pozbyc sie tych bledow z mila checia bym to podpial i sprawdzil bo miernik umiem obslugiwac tylko ktory gdzie jest pin i na ktorym bym musial te wartosci sprawdzic....chce najpierw go doprowadzic do stanu dobrego na benzynie pozniej bede myslal o lpg a jezeli ten powrot ma pomoc w lepszym dzialaniu to czemu go nie wykonac.....tylko glowie sie jeszcze czy to sonda padla czy katy sa zapchane 🤷🏻♂️ i ich nie wywali i ten adapter wstawic do oszukania tylko pewnie duzo roboty z tym wywaleniem srodka kata bo musze to zrobic bez rozcinania....
Adt81:
Daj spokój tym katalizatorom :) - P1646 to jest Bank1 Sonda1 więc nie za katem tylko przed. Wymień sondę, a później sobie wycinaj co chcesz ;)
Halunnn:
Krotko i na temat :) dzisiaj to zrobie i dam znac wieczorem czy pomoglo bo akurat te gorne sondy mam z innego jaguara ktorego na czesci rozebralem i on byl sprawny bez bledow jezdzacy tyle ze anglik wiec przezuce sonde i zobaczymy
Halunnn:
Witam w koncu mialem troche czasu i wymienilem ta sonde wyciagnalem ten knock sensor co mialem jako drugi blad poczyscilem wkrecilem skasowalem bledy odpalilem auto juz nie ma zadnych bledow narazie nie wyskakuja na benzynie ciezko sie wkreca do 3 tys dusi sie itd powyzej kreci sie normalnie do konca przy takim szybszym dodawaniu i odejmowaniu gazu strzela w puszcze od filtra powietrza czyli strzela z przepustnicy na dolocie powietrza auto sie troche nagrzalo przelaczylo na lpg i na gazie chodzi ok normalnie od zera do konca wkreca sie ladnie....czyli cos teraz z paliwem moze pompka paliwa moze filtr paliwa dzisiaj zaraz jeszcze wymienie filtr paliwa i zobaczymy....chcialem zmierzyc cisnienie paliwa mam zegar ale znalazlem tylko jedno miejsce na listwie paliwa taki zaworek jak rowerowy i nie za bardzo wiem jak to podpiac bo zeby paliwo lecialo trzeba ten dzyndzel wepchnac a moze go sie wykreca jak ten rowerowy srodek i wtedy wezyk zaloze jak bedzie przelot....zaraz to sprawdzam
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej