Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
Silnik v12 5.3 porażka czy sukces ????
oskioski:
Każdy samochód jest wart tyle co jego własciciel (moje zdanie) - ale własnie to chyba od twoich zalet w tym wypadku ( jak dbasz o samochód) , lub od wad ( niedbasz ) zalezy czy jest żywotny czy nie , jak dbasz to nie potrzbujesz więcej miejsca na rękę w silniku
KRISS:
Naughty? a gdzieś ty taką rewelację wyczytał? O tej zlepie z 2-ch 2.9? To na pewno jakiś "ZNAWCA"
Poskładane silniki z 2 w jeden to ma Aston Martin ( weź dwa X-type i masz db7 vantage ) :-10points
V12 to autonomiczna jednostka Jaguara. Pierwszy raz w xj13 pod koniec lat 60-tych.
2.9 ma z v12 TYLKO GŁOWICĘ ;) i powstał gdzieś na początku lat 80-tych jak zaczęto szukać alternatywy dla 3.4 (xk) i 3.6 (aj6)
Maserati, Ferrari, Lambo i Jag (jak coś przeoczyłem to proszę o dopisanie) królewskie v12-stki w latach 70-tych. Szczyt, top i klasa. Xj12 był w momencie premiery najszybszym 4 door saloon na świecie - no to o czymś świadczy - prawa? :)
Ok silnik nie jest prosty i jak ktoś potrafi wymienić świece z marszu to znaczy ze ma talent i spokojnie może na ginekologa się kształcić. Silnik ma ogromny potencjał modyfikacyjny i zero zapaleńców do robienia tego.
kiepska moc = 286 koni w porównaniu do których jednostek przepraszam? 5 litrowych mustangów? czy czego? BMW 750 - 300 koni? (xj81 - 312KM)
Fakt - nie kosztuje tyle co power rura do Golfa 3 i znam paru mechów, co to się ogłaszają ze cool, ze super i ze pewnie, a v12-stki zrobić nie potrafią - to minus na pewno.
EMIL:
w jagu v12 5.3 napewno sa 2 zawory na cylinder
EMIL:
jezeli chodzi o v12 5.3 to ma 266 koni
KRISS:
--- Cytat: EMIL w Maj 29, 2009, 18:27:39 pm ---jezeli chodzi o v12 5.3 to ma 266 koni
--- Koniec cytatu ---
zależy od rynku i od tłoków
Standard compression vs. high compression
od 244 do 295
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej