Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
odpala i zaraz gaśnie
MarcinRumia:
Jak się wepne w miejscu filtra paliwa zeby je zmierzyc to bedzie ok ? Jakie wogole powinno być ciśnienie paliwa ?
katar83:
Z poprzedniego tematu:
Podlacz manometr w obwód by go sprawdzić, uzyj jakiegos lacznika T zeby wszystko bylo w obiegu.
Ciśnienie paliwa - zapłon włączony, ale silnik nie pracuje - 38 - 44 psi
Ciśnienie paliwa silnika na biegu jałowym z wężem próżniowym odłączonym - 40 - 46 psi
Ciśnienie paliwa silnika na biegu jałowym z wężem próżniowym podłączonym - 30 - 38 psi
Układ paliwowy po zgaszeniu - 20 psi
To jest z x300 ale powinno byc podobnie w XJ40 zgaduje.
sebek1111:
--- Cytat: katar83 w Kwiecień 25, 2019, 15:28:19 pm ---Nie, one sa gumowe najpierw, po prostu scisnij palcami
Tutaj masz linie:
https://www.jaguarclassicparts.com/uk/part/EBC10331
--- Koniec cytatu ---
Jak scisnie ten waz palcami to chyba bedzie Supermenem. Jak scisnie czym innym to go zniszczy. To plastikowy waz w srodku potem oplot z nierdzewnych drutów, potem znowu plastik.
Podlaczenie przekaznika jest niebezpieczne bo nie ma bezpiecznika i grozi pozarem, i pompa chodzi nawet bez silnika uruchomionego, wiec jesli peknie przewod paliwowy lub bedzie kolizja to paliwo nie przestanie sie lac.
Co do filtra paliwa to juz w pierwszym poscie pisalem, ze trzeba go wymienic, o ile go odkrecisz co na ogol jest niemozliwe, i zobaczysz rowniez zgnity przewod paliwowy metalowy w strone baku, ktory trzeba bedzie dorobic i polaczyc z plastikowym. Trzeba miec sprzet odpowiedni, ja takie pierdoły dorabiam we własnym zakresie.
Co do reszty diagnozy to jest to proste ale ciezko pisac elaboraty zajzyj tu zrob to. Juz pisalem, jakie elementy trzeba sprawdzic na samym poczatku. Film nakierowal potem dodatkowo na elektryke, ktora byla osobna awaria.
Katar fajnie, ze podałeś ciśnienia paliwa, tylko wypadało by wyjaśnić co to waż próżniowy. Wąż próżniowy to weżyk podciśnienia do reguatora ciśnienia paliwa. Nalezy zaczac od odlaczenia go i zobaczenia czy nie leje sie tamtedy paliwo do kolektora z regulatora. Ma byc sucho. Jesli sie leje to samo odlaczenie przywroci normalna prace silnika. Oczywiscie regulator jesli sie leje zatkac.
Na tym filmie dziwna ta pompa sie wydaje(chyba ze tylko film tak robi)n jak by nie miala oporu, dodatkowo smród paliwa ponoc jest. Moze pekl przewod z pompy do kroca w srodku baku. Ale przez internet to sobie mozna gdybac.
katar83:
--- Cytat: sebek1111 w Kwiecień 25, 2019, 18:38:34 pm ---(...)
Jak scisnie ten waz palcami to chyba bedzie Supermenem. Jak scisnie czym innym to go zniszczy. To plastikowy waz w srodku potem oplot z nierdzewnych drutów, potem znowu plastik.
--- Koniec cytatu ---
Waz powrotny w x300 bez problemu scisniesz palcami, pierwsze slysze zeby w XJ40 byl inny, ale kto tam ich wie, swojej czterdziestki nie mam juz wiele lat wiec i sprawdzic nie moge ;) Jak jest plastikowy jak mowisz to trzeba manometr i adapter. Problem jest tu jednak taki, ze trzeba byloby sprawdzic tez wtedy ilosc paliwa, u mnie byl taki problem ze cisnienie wygladalo ok, ale ilosc paliwa w linii juz ne bardzo, zatkany filtr. Przy probach odkrecania, zgniotl mi sie caly filtr w kokardke zanim zaczal sie odkrecac :-tylko
Do tego wtryskiwacze w XJ40 sa notorycznie badziewne, nie dosc ze, ciekna to i kompletnie sie zaciac potrafia, cale szczescie komputer dosc dobrze sobie z nimi radzi, nawet jak dzialaja na pol gwizdka.
sebek1111:
--- Cytat: katar83 w Kwiecień 25, 2019, 19:19:04 pm ---Waz powrotny w x300 bez problemu scisniesz palcami, pierwsze slysze zeby w XJ40 byl inny, ale kto tam ich wie,
--- Koniec cytatu ---
Bylem sprawdzic. Zasilajacy i powrotny w xj40 pod maska jest tak jak pisales miekki gumowy. Potem laczy sie z metalowym szybkozlaczkami. W okolicy lewego tylnego kola metalowe lacza sie z plastikowym z drutami nierdzewnymi w srodku tak jak pisalem wczesniej. I sa podpiete do baku nad tylnym mostem szybkozlaczkami. Wewnatrz baku ida dalej elastyczne do pompy paliwa :)
Zeby wyjac pompe trzeba oczywiscie zdjac cały zbiornik paliwa, no chyba, ze ktos chce wyciac dziure w tylnej polce hehe. (to nie dotyczy starszych rocznikow ktore pompe maja pod podwoziem, zeby bylo ciekawiej :) )
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej