Szpera - po Polsku to "mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym".Prawda że to bardzo skomplikowana nazwa. Szpera na pewno nie jest blokadą, bo te stosuje się tylko w autach jeżdżących po luźnych nawierzchniach, czytaj po błocie. Szpery cierne wymagają odpowiedniego oleju, i wymiany elementów ciernych co pewien czas, generalnie jak się zużyją. Współcześnie częściej stosuje się mechanizm
różnicowy typu TORSEN, czyli ślimakowy. Nie posiada on części które trzeba by okresowo wymieniać. Firma Quaife ( Anglia ) produkuje torseny do wielu samochodów w tym do Jaguara. Jak ktoś chce kupić, podaję linka. Torseny sa stosowane do dzisiaj w Audi Quatro , Subaru Impreza WRX , Alfa Romeo , Hummer , i innych. Jest to doskonały mechanizm różnicowy bezobsługowy.
http://www.quaife.co.uk/JAGUAR_2http://www.mymoto.pl/forum/viewtopic.php?t=2181