Wiatraki są obsługiwane zależnie od modelu (szóstka, dwunastka...) ale elektryczne moją 2 tryby pracy:
Łączone są szeregowo (i tak właśnie Ci się włączają) chodzą wówczas w miarę wolno i przede wszystkim chłodzą klimę.
Po silnym nagrzaniu auta (korek, upał itp.) przełączane są na tryb równoległy - i zasuwają wtedy jak cholera. Ten tryb jest włączny w temp. około 95 stopni i ma zadanie schłodzić szybko płyn.
UWAGA:
Wiatraki posiadają filtry przeciwzakłóceniowe (radijko itp.), które są osobno dla każdego wiatraka - dwie cewki i kondensator. Filtry są umieszczone pod trójkątną pokrywką pomiędzy wiatrakami (mocowna na śrubkę). Uszkodzenie choćby jednego filtru powoduje przerwę w obwodzie silnika wiatraka i tryb szeregowy nie działa (ani jeden wiatrak nie chodzi) dopiero przejście na tryb równoległy powoduje, ze startuje jeden wiatrak (ze sprawnym filtrem).
Nim zaczniecie wyciągać "niesprawy" wiatrak zawsze sprawdźcie najpierw ten filtr!