Autor Wątek: Wiatraki  (Przeczytany 4275 razy)

Van

  • Gość
Wiatraki
« dnia: Maj 21, 2009, 11:55:43 am »
Z pewnością coś jest nie halo
Chodzą cały czas po zapaleniu, auto się jeszcze nie nagrzeje a już chodzą dwa wentylatory. Auto co prawda dogrzewa się sprawnie i w odpowiednim czasie trzymając wskazówkę jak sztyca na normie ale według mojej wiedzy wentylatory powinny się włączać po osiągnięciu pewnej temperatury  :-\
Termostat ? Gdzie go szukać jeśli to on? Gdzie kupić ? Demontaż montaż :)
Z góry dzięki

sfiq

  • Gość
Odp: Wiatraki
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 21, 2009, 13:48:48 pm »
bo tak jest  :-tylko
wiec bez obaw

Van

  • Gość
Odp: Wiatraki
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2009, 14:23:52 pm »
bo tak jest  :-tylko
wiec bez obaw
i znów  :-thank i spokojniejszy jestem a już miałem przed oczami rozkręcanie czegoś tam ......jakoś do Kota podchodzę z narzędziami dość nie ufnie i z obawą że coś zepsuję .......nie to co do moich Fordów... ostatnio się jednemu dostało 5 kilowfym impulsatorem kinetycznym .......bo koło nie chciało zleźć i w sumie nie zeszło  :-\ twarda bestia .....dlatego wysłałem na szrot  i po co to mu było  :-hehe

barbie

  • Gość
Odp: Wiatraki
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 22, 2009, 15:05:32 pm »
Wiatraki są obsługiwane zależnie od modelu (szóstka, dwunastka...) ale elektryczne moją 2 tryby pracy:
 
Łączone są szeregowo (i tak właśnie Ci się włączają) chodzą wówczas w miarę wolno i przede wszystkim chłodzą klimę.

Po silnym nagrzaniu auta (korek, upał itp.) przełączane są na tryb równoległy - i zasuwają wtedy jak cholera. Ten tryb jest włączny w temp. około 95 stopni i ma zadanie schłodzić szybko płyn.

UWAGA:
Wiatraki posiadają filtry przeciwzakłóceniowe (radijko itp.), które są osobno dla każdego wiatraka - dwie cewki i kondensator. Filtry są umieszczone pod trójkątną pokrywką pomiędzy wiatrakami (mocowna na śrubkę). Uszkodzenie choćby jednego filtru powoduje przerwę w obwodzie silnika wiatraka i tryb szeregowy nie działa (ani jeden wiatrak nie chodzi) dopiero przejście na tryb równoległy powoduje, ze startuje jeden wiatrak (ze sprawnym filtrem).
Nim zaczniecie wyciągać "niesprawy" wiatrak zawsze sprawdźcie najpierw ten filtr!

magic

  • Gość
Odp: Wiatraki
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 22, 2009, 21:31:55 pm »

[/quote]nie to co do moich Fordów... ostatnio się jednemu dostało 5 kilowfym impulsatorem kinetycznym .......bo koło nie chciało zleźć i w sumie nie zeszło  :-\ twarda bestia .....dlatego wysłałem na szrot  i po co to mu było  :-hehe
[/quote]
A odkręciłeś śruby?  :-hehe  :-hehe  :-hehe

szpulek

  • Gość
Odp: Wiatraki
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2009, 10:45:01 am »
Rozumiem, ze mowicie o 300tce, jak jest w 308mce? pzdr

kubaledzion

  • Gość
Odp: Wiatraki
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 17, 2009, 20:40:42 pm »
 Widzę że masz ten sam problem , własnie szukam schematu instalacji elektrycznej do xj6 narazie doszedłem do tego że wentylatory sa sterowane przez przekaźnik w prawym nadkolu i tak jak pisał kolega powinny chodzić wolno po właczeniu Klimy w automat lub do pracy ale nie po przekreceniu kluczyka coś jest nie do końca ok , narazie szukam jak do czegoś dojdę napewno napisze

barbie

  • Gość
Odp: Wiatraki
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 25, 2009, 10:35:15 am »
.. , własnie szukam schematu instalacji elektrycznej do xj6...

CD ze schematami mechanicznymi i elektrycznymi, instrukcją serwisową, numerami części etc...do starszych modeli można kupić w JDHT.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2009, 12:46:01 pm wysłana przez micky »

szpulek

  • Gość
Odp: Wiatraki
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 25, 2009, 10:41:31 am »
Powtorze sie, czy tak samo jest w x308? U mnie po odpaleniu oba wiatraki nie kreca sie, malo tego, nie udalo mi sie az tak nagrzac silnika, zeby widziec wlaczone wiatraki.. btw: temp nigdy nie przekroczyla polowy skali.. pzdr

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Wiatraki
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 25, 2009, 12:50:55 pm »
.. , własnie szukam schematu instalacji elektrycznej do xj6...

CD ze schematami mechanicznymi i elektrycznymi, instrukcją serwisową, numerami części etc...do starszych modeli można kupić w JDHT.

mozna kupic takze workshop-cd dla x308 ale w europie niestety tylko w serwisie za sporo kase.

tu stanowisko JDHT:

A general JTIS workshop manual on CD covering the post-1994 X300/308 (XJ6/12/8), X100 (XK8/R) and X200 (S-type) models is already available via Dealers. This is rather expensive. However, you will appreciate that it is the aim of Jaguar Classic Parts and the JDHT to support the policies of Jaguar Cars and the interests of our new car dealers. Once the model ranges covered by the current JTIS CD go out of production and enter the heritage/classic field, it is our hope that we will be allowed to make and market CD workshop manuals also for these models.

JDHT - Archive Department
Mrs Julia Simpson
Jaguar Cars Ltd
Browns Lane B/1/002
Coventry
CV5 9DR
England


w stanach sprzedaja to nieco taniej ale sprzedawca tego nie wysyla poza US:

http://www.ioffer.com/i/99915635

workshop cd dla x300 mozna kupic za ok 30 euro.