Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Remont silnika
Genera³ Lee:
A tak przy okazji - na jakim poziomie powinny być obrotu jałowe silnika na N lub P?
Yoohas:
--- Cytat: Generał Lee w Wrzesień 23, 2017, 21:46:00 pm ---Wymiana panewek? Myślę, że można to zrobić bez szlifu wału (we współczesnych silnikach się tak przecież robi)
--- Koniec cytatu ---
Nie wiem kto tak robi ale tak nie wolno. Zawsze musisz pomierzyć wał. Nawet jeśli panewki nie wykazują śladów zużycia.
Chyba, że silnik ma działać dobrze przez 10-15kkm, bo zaraz ma być sprzedany.
jarek-jerryjag:
Nie porównuj nowych silnikow ze starymi . Nowe sa tak złozon eze prawie nigdzie pzrerwy nie mają . Troche żart ale jak zauważysz to zobacz jaki eolej eteraz sie stosuje w nowych autach . 0-20 . Niedługo toi będziemy lali 0-5 czyli zupełnie rozpuszczony olej .
w ser 3 to silniki R6 miały początek w latach 1948 . wtedy . miski trzymały ponad 12 litrow oleju . Olej to prawie smar 20w/50 .
Sporo tych silników przebudowalem. Jak chcesz trzymać auto to warto zrobic remont silnika .
#1 jest rozebranie i pomiar . cylindrow , sprawdzenie tulej w glowicy itd. Jak bedzesz mial wał na zewnątrz to warto po sprawdzeniu zużycia panewek stwierdzić czy szlifujesz czy nie . Jednak bardzo waznym elementem reperacji wału jest jego wewnętrzne czyszczenie . Tutaj wiele warsztatów czyści bez otwierania zatyczek . mozna gdy wał jest czysty i nie jest szlifowany . Jednak jak silnik nie chodził wiele lat to warto oddac do pzreczyszczenia . ( nie wiem jak w Polsce ale w USA jak to każe zrobić to proszę zeby pokazali wał gdy otworzą zawleczki .
Sprawa panewek .
Widzałem silniki XK z małym pzrebiegiem ale stały bez wymiany oleju pzrez 20 lat . Panewki jak sie wtyjeło to wyglądały jakby cienkie dżdżownica pzreszły przez nie . To kwas ze starego oleju zrobił takie drogi w panewkach .
Teraz jak długo taki silnik moze jeżdzić bez remontu ? wszystko zależy jakie trasy pokonywał . czy głownie autostrady czy z domu do koscioła czy sklepu !
Jak pracowałem w tamtym czasie gdy te auta jeżdziły na pzreglądy do dealerów. to pzreciętnie silnik 120-150 tyś mil muiał problem .
Kiedyś sam kupiłem R6 z 1987 z prawie 200 tyś mil . Miał wykrzywioną głowicę przez przegrzanie. Zrobiłem inna głowice wszystko było lepsze niz z fabryki .
włacznie z szlifowaniem wydechu i wyrównaniem komór spalania w głowicy (CC ) . Robiłem tylko głowice nowe szpilki itd . Ten silnik chodził jak szwajcarski zegarek .
Pojechałem tym autem na international show Jaguarów w kolorado rok 1999 .
wracając do przebudowy silnika xk. Wał po 1985 był bardziej utwardzany i prawie jest nie mozliwe zrobienie szlifu. Poza tym od 1986 początków . auta te miały problem z tylna uszxczelka - sznurek ale wiele tych aut ciekło . Problem był ze fabryka zaczęła produkować nowy silnik i starych mechaników od XK przestawiła do produkcji nowych silników . a stare zostawiła nowym pracownikom którzy mieli problem ze starymi maszynami.
Bardzo wazn e przy zakładaniu rtylnej uszczelki wału -sznurka . uzywac tylko fabrycznych sznurków jak mozna dostac starfe czarne to #1 . pozniejsz ebiałe tzreba dobrze nasaczyć grafitem i używać specjalnego narzedzia fabrycznego aby dopasowac tą uszczelkę .
wiele osób uważa ze mozna urzyć sznurka z forda plus wcisnąc ten sznurek tzw "palcami chińskimi " mozna ale pod warunkiem z e auto nei bedze jezdziło po duzych trasach . Jak do Koscioła i sklepu to ok . Jednak jak chce sie jechać z w-wy do gdańska to niestety to nie będzie dzałało . wał bedzie przegorzany i olej będzie ciekł jakby dziure miała miska.
To stary silnik jeszcze coś nie coś pamiętam . macie pytania na temat przebudowy piszcie.
Yoohas:
W wielu przypadkach sznurek da się zastąpić współczesnym uszczelniaczem. Jak jest w serii XK?
jarek-jerryjag:
Tak niby masz racje al e szlif walu plus części do zminy kosztuja więcej niz prebudowanie silnika.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej