Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Remont silnika

<< < (4/6) > >>

Genera³ Lee:
A tak przy okazji - na jakim poziomie powinny być obrotu jałowe silnika na N lub P?

Yoohas:

--- Cytat: Generał Lee w Wrzesień 23, 2017, 21:46:00 pm ---Wymiana panewek? Myślę, że można to zrobić bez szlifu wału (we współczesnych silnikach się tak przecież robi)

--- Koniec cytatu ---

Nie wiem kto tak robi ale tak nie wolno. Zawsze musisz pomierzyć wał. Nawet jeśli panewki nie wykazują śladów zużycia.

Chyba, że silnik ma działać dobrze przez 10-15kkm, bo zaraz ma być sprzedany.

jarek-jerryjag:
 Nie porównuj nowych silnikow ze starymi .  Nowe sa tak złozon eze prawie nigdzie pzrerwy nie mają . Troche  żart  ale  jak zauważysz to  zobacz jaki eolej eteraz sie stosuje w nowych autach  . 0-20   . Niedługo toi będziemy lali 0-5  czyli  zupełnie rozpuszczony olej .
 w ser 3 to silniki R6 miały początek w latach  1948  . wtedy   . miski trzymały ponad 12 litrow oleju .   Olej to  prawie smar   20w/50 .
  Sporo tych silników przebudowalem.  Jak chcesz  trzymać auto to warto  zrobic  remont silnika . 
 #1  jest rozebranie i  pomiar    . cylindrow  , sprawdzenie tulej w glowicy  itd. Jak bedzesz mial wał  na zewnątrz to warto  po sprawdzeniu zużycia  panewek stwierdzić czy  szlifujesz czy nie .  Jednak bardzo waznym elementem  reperacji wału jest jego  wewnętrzne czyszczenie .  Tutaj wiele warsztatów  czyści bez otwierania  zatyczek . mozna gdy wał jest czysty i nie  jest szlifowany . Jednak  jak silnik nie chodził  wiele lat to warto  oddac do  pzreczyszczenia . ( nie wiem jak w Polsce ale w USA jak  to każe zrobić  to proszę zeby  pokazali  wał gdy otworzą zawleczki .
  Sprawa panewek .
 Widzałem  silniki  XK z małym pzrebiegiem  ale  stały  bez wymiany oleju  pzrez 20 lat . Panewki jak sie wtyjeło to wyglądały jakby  cienkie dżdżownica  pzreszły przez nie . To kwas ze starego  oleju zrobił takie drogi w panewkach .
 Teraz  jak długo  taki silnik moze jeżdzić bez remontu ? wszystko zależy  jakie trasy pokonywał . czy  głownie autostrady czy   z  domu do koscioła czy sklepu !
  Jak pracowałem  w tamtym czasie gdy te auta  jeżdziły  na pzreglądy do dealerów. to  pzreciętnie  silnik 120-150 tyś mil   muiał problem .
 Kiedyś sam kupiłem  R6 z 1987 z prawie 200 tyś mil . Miał  wykrzywioną głowicę  przez przegrzanie.   Zrobiłem  inna głowice    wszystko  było lepsze niz z fabryki . 
  włacznie z szlifowaniem wydechu i  wyrównaniem  komór spalania w głowicy (CC ) .   Robiłem tylko głowice nowe szpilki   itd .  Ten silnik chodził jak szwajcarski zegarek  .
   Pojechałem tym autem na international show  Jaguarów w  kolorado rok 1999 .
  wracając do przebudowy  silnika xk. Wał po 1985 był bardziej utwardzany  i  prawie jest nie mozliwe zrobienie  szlifu.  Poza tym  od 1986   początków . auta te miały problem z tylna uszxczelka - sznurek ale  wiele tych aut ciekło . Problem był ze fabryka  zaczęła produkować  nowy silnik i  starych mechaników od XK  przestawiła do produkcji  nowych silników . a stare zostawiła nowym pracownikom  którzy   mieli problem ze starymi maszynami.
  Bardzo  wazn e przy zakładaniu rtylnej uszczelki wału -sznurka . uzywac tylko  fabrycznych sznurków  jak  mozna dostac starfe  czarne to #1   . pozniejsz ebiałe   tzreba  dobrze nasaczyć grafitem i używać specjalnego narzedzia  fabrycznego aby   dopasowac tą uszczelkę .
 wiele osób  uważa ze mozna  urzyć sznurka   z forda plus  wcisnąc  ten sznurek  tzw "palcami chińskimi " mozna ale  pod warunkiem z e auto nei bedze jezdziło  po duzych trasach . Jak do Koscioła i sklepu  to ok .   Jednak   jak chce sie  jechać  z w-wy do gdańska to niestety   to nie będzie dzałało . wał bedzie przegorzany i olej będzie ciekł jakby dziure miała miska.
   To stary silnik  jeszcze  coś nie coś pamiętam . macie pytania  na temat przebudowy  piszcie.
 

Yoohas:
W wielu przypadkach sznurek da się zastąpić współczesnym uszczelniaczem. Jak jest w serii XK?

jarek-jerryjag:
Tak niby masz racje al e szlif walu plus części  do zminy kosztuja więcej niz prebudowanie  silnika.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej