Autor Wątek: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type  (Przeczytany 2292 razy)

SilverAG

  • Gość
Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« dnia: Kwiecień 08, 2017, 18:09:16 pm »
Witam.

Postanowiłem dziś wymienić gumy na tylnym stabilizatorze, bo stwierdzili mi w SKP, że jest na nich luz. Nie wydaje mi się, aby był wielki ten luz, ale skoro jest, to trzeba wymienić :-)

Uznałem, że uda się to zrobić leżąc pod samochodem. Rzeczywiście, dostęp jest, ale...

Jak odkręcić śruby mocujące obejmę gumy? Jakie tam są śruby? 12 za mała, 13 się "omyka" na nakrętce. Z kolei od dołu nie da się złapać - wygląda podobnie - 8 za duża, 7 za mała. Czy to są jakieś śruby angielskie? Czy można je odciąć i zastąpić innymi? I jak dobrać się do tych, które są głębiej? Od strony nakrętki nie widzę dostępu, bo wchodzi w mocowanie...

Pytam po prostu, bo nie wiem, ile może mnie mechanik skasować za odkręcenie 4 śrub :-) Nie wykluczam, że zbiorę więcej części, które chcę wymienić i oddam na dłuższą robotę niż jeździć z pojedynczymi sprawami.

A tak poza tym wciąż jeździ.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2017, 21:15:32 pm »
Albo źle nakladales nasadki i objechales łby albo ktoś kiedyś sie z tym silowal. Teraz wyjsciem jest sprobowanie nasadek 12 kątnych i może odpuszczą. Wtedy idziesz do sklepu ktory ma sruby i odbierasz po dlugosci, srednicy i twardości
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

SilverAG

  • Gość
Odp: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2017, 22:10:18 pm »
W sumie próbowałem zwykłymi kluczami, bo tam nie było miejsca na nasadkę... I nie tylko ja próbowałem. Na siłę nic nie robiłem, więc raczej nie objechałem. Zatem musiał być ktoś przede mną - zwłaszcza korozja.

Offline Marioicek

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
Odp: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2017, 23:07:09 pm »
Ja za wymianę gum tył zapłaciłem w Zabrzu (gumy 25 zł/szt) 80 zł

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 08, 2017, 23:50:35 pm »
spryskaj dobrze penetratorem, weź solidne nasadowe i odkręcisz bez problemu
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

SilverAG

  • Gość
Odp: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2017, 10:39:38 am »
Dzięki za wszelkie sugestie :-)

Penetratorem pryskałem. Problem był z dobraniem klucza. Nasadki, moim zdaniem, od góry nie podejdą, bo jest za mała przestrzeń pod podłogą bagażnika.

Oddam do mechanika, niech się bawi :-)

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 10, 2017, 20:00:23 pm »
Ja mam wrażenie, że tam normalnie jest śruba na jakiś torx, coś koło 30-40 albo podobnych rozmiarów imbus.
Może ktoś już tam był..
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Bedek

  • Gość
Odp: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2017, 05:57:32 am »
Jeżeli nikt tam nic nie zepsuł to od tyłu nie podejdziesz bo nakrętki są przyspawane do podstawy - odkręca się tylko od przodu kręcąc z łeb śruby - czynność banalnie prosta - pozostaje tylko stan śrub.

SilverAG

  • Gość
Odp: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2017, 12:17:54 pm »
Nie wygląda na to, żeby ktoś tam był przede mną - przynajmniej nie w ostatnim czasie.

Te śruby mają właśnie taki kształt jakby gwiazdy. Nie zauważyłem, aby od tej strony miał szansę wejść jakiś imbus. Więc musi to być jakaś nietypowa nakładka. Myślę, że mechanik sobie z tym poradzi :-)

Bedek

  • Gość
Odp: Wymiana gum stabilizatora tylnego X-Type
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2017, 19:55:55 pm »
Te gwiazdy to nic innego jak zwykłe torx-y każdy warsztat ma taki komplet, jak przy wymianie zamieniłem na śruby z łbem na imbus w klasie twardości 10.9 są bardziej odporne na korozje.