Napiszę aby była jasność.
W naszych Jaguarach najczęściej wymienia się olej statycznie i polega to na spuszczeniu mniej więcej 4-5L oleju z układu poprzez korek spustowy. Jest tak dlatego, że olej spływa tylko z jednej komory, a pozostały niestety nie spłynie. Potem uzupeŁnia się do poziomu, aż w zacznie wyciekać przez otwór który sprawdza się poziom w skrzyni. Otwór zalewowy jest pod akumulatorem.
Wiadomo, że to jest takie dość słabe rozwiązanie, ale niestety producent nie przewidział wcale wymian i pewnie dlatego jest to tak słabo rozwiązane.
Nie wiem czy w Jaguarze jest możliwe podłączenie pod maszynę do wymiany dynamicznej. W praktyce oznacza to, że maszyna potrafi wyssać ze skrzyni również tą pozostałą część oleju, która nie spłynie pod wpływem tylko grawitacji. Ta skrzynia jest również stosowana w innych markach wiem, że Mondeo i również niektóre auta z grupy VAG i w niektórych odmianach jest możliwość wymiany mechanicznej - być może we wszystkich wersjach - tego nie wiem.
I w dwóch powyższych przypadkach niestety nie da rady zmienić filtra, bo on jest wewnątrz skrzyni.
Czyli można go zmienić rozbierając skrzynię biegów, a to raczej opłaca się tylko w przypadku, gdy skrzynia świruje i będzie robiona to se wtedy można od razy dobrze wyczyścić i wymienić ten filterek.