Autor Wątek: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny  (Przeczytany 9195 razy)

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« dnia: Kwiecień 04, 2017, 11:30:04 am »
Panowie, jak w temacie: Czy czy ktoś przeszczepiał takie elementy do tylnego zawieszenia x300 NA?

Chodzi o ramę w miejsce tych dwóch drążków mocujących dyfer i stabilizator tylni. Rzeczy możliwe do pozyskania z X308
czyli kombinujemy taką ramę i drążek stabilizatora


Doczytałem się czegoś takiego: http://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/installed-rear-anti-roll-bar-vdp-s-c-60250/
>per aspera ad astra<

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2017, 11:21:23 am »
No to sam sobie odpowiem.
Potrzebujemy ramy pomocniczej, na aukcjach opisana jako "wahacz".
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-TXk4ZEh3Ykt0ZlU

Ja dokładałem też stabilizator, więc potrzebujemy stabilizator, jego końcówki i albo oryginalne jarzmo wahaczy z mocowaniem pod stabilizator, albo dorabiamy płytę do jego mocowania.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-Nzk3WldZUzVpbTQ

I teraz tak: Jarzmo do dyfra u mnie przykręcone jest przez takie podkładki:
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-RE0xYm55YWwzcFk

Moja płyta ma 10mm grubości, żeby dobrze leżała i żeby śruby starczyło musiałem te podkładki stoczyć.
Pozbyłem się tej ich wypukłości, tak wyglądają zamontowane.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-X25OX2k1eDFCMGs

Następnie, podpieramy podnośnikiem dyfer, odkręcamy standardowe drążki:
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-ZHlqRlhkNWRCeVE
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-YVhqVWY2YlQ0LWs

Opuszczamy dyfer, żeby dało się wsunąć ramę:
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-VWp0aGQ5SkRsVVk
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-OXpJd3NBQkpYTFk
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-YXdNYzB1SmNTbGs

W tym momencie założyłem też płytę, do dolnych  mocowań ramy trzeba było dać dłuższe śruby (90mm) i dobrać dystanse. Ja użyłem podkładek:
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-em5HVjFyNDh5Tk0
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-WUE3MnUyREVrSlE

Dłuższe śruby dolnego mocowania ramy sprawiają pewien problem przy podniesieniu dyfra na mocowania, Nożna było użyć trochę krótszych śrub, tak (85mm). Ramie trzeba trochę pomóc żeby wskoczyła na miejsce.
Dyfer już wisi, założyłem stabilizator i tak to wygląda:

https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-bUtDVG9zSDY4Rzg
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-aHNMcXV5SEp6bGM
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-X0F6a1IxZWxzek0
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-QmxqeklzZGx3SEU

I teraz wrażenia.
Było warto! ;D Kot prowadzi się w końcu tak, jak powinien, wyraźnie mniej przechyla się na zakrętach. Można spokojnie dużo pewniej pokonywać szybkie zakręty nie obawiając się, że zacznie dziwnie zanosić się tyłem.
Prowadzi się dużo sztywniej i dużo pewniej. Jest trochę twardszy, bardziej zwarty przy okazji.
Prowadzi się stabilnie nawet gdy na zakręcie są poprzeczne nierówności.
Na prostej z nierównościami bardziej je czuć i auto mniej buja.
>per aspera ad astra<

Kuba_Wawa

  • Gość
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2017, 15:42:43 pm »
Genialny opis. Brawo !!!!!

frostbive

  • Gość
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 07, 2017, 16:30:03 pm »
Warto zaznaczyc ze do XJR X300 ta rama pomocnicza pasuje Plug & Play, wystarczy ona sama gdyz XJR ma stabilizator.
Trzeba rowniez pamietac ze ta rama jest z dwoma rodzajami tuleji gumowo metalowych, XJ8 Sport/XJR8 oraz ze zwyklego X308 3.2 czy 4.0. Do Sport/XJR sa fabrycznie montowane sztywniejsze tuleje.
Kupilem do swojego wraz ze stabilizatorem komplet z XJR X308, ale jeszcze nie zamontowalem. :(

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2019, 22:53:22 pm »
 witam . wznawiam wątek . warto zakładać taka ramę z drążkami. różnica w jeździe mocno odczuwalna ?  :-tylko

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2019, 00:12:01 am »
Witaj!
Przede wszystkim załóż ramę. Najmniej z tym zachodu bo jest plug&play.
Zniknie to niepokojące chodzenie tyłu podczas szybszej jazdy. Auto prowadzi się znacznie pewniej i bardziej przewidywanie.
Jeśli nie przeszkadza Ci to przechylanie się na zakrętach, to stabilizator możesz przełożyć na dalszy plan.

Aha, przed robotą może zmień sobie przy okazji olej w dyfrze, bo ta rama zasłania korek poziomowskazowy. Nie za bardzo jest go jak później odkręcić.
>per aspera ad astra<

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2019, 11:10:07 am »
No to jeszcze pochwal się co, gdzie i jakie rozmiary tej płyty bo mój LWB nie ma w ogóle anti roll bara fabrycznie, więc musiałbym dorobić sobie tą płytę właśnie :)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2019, 23:05:32 pm »
Ok, nie bede juz zakladac nowego tematu tylko spytam tutaj. Rame pomocnicza mam, wlasnie jest malowana, u mnie w Jagu jest ramka bez mocowan na drazek stabilizacyjny wiec zakupilem mocowanie i bede wkrotce sie tym zajmowal. Jeden problem jednak.
Podobno wyciagniecie tych wielkich srub z wahaczy graniczy z cudem. Czy ktos tutaj sciagal tylne waczacze w swoim Jagu i moglby cos opowiedziec?

Myslalem, ze jak sciagne cala rame i odkrece sprezyny i amortyzatory to caly wachacz teorycznie powinien pojsc na maxa w dol przez co wtedy bede mogl sprobowac wyczyscic rdze przez co moze sie uda je wybic? Ciac ich nie wolno bo kosztuje po 500PLN+ za sztuke  :o

Mówie o tych srubach tutaj:


Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2019, 23:19:00 pm »
No kurcze widzisz, miałem Ci odpowiedzieć i wypadło mi z głowy  ::)
Tą płytę u siebie zrobiłem trochę na czuja, mierząc rozstawy poszczególnych śrub.  :-V
Użyłem blachy chyba 8mm, bez sensu zupełnie. Blacha 3mm była by wystarczająca.

No ale. U szwagra w Jagu zrobiłem taki sam mod. Z tym, że dla niego kupiłem dokładnie taki zestaw z tym uchwytem stabilizatora jaki masz na zdjęciu.
Postanowiłem odciąć na spawach te blaszki i na żywca przyspawałem do fabrycznego jarzma. To rozwiązanie trzyma się już ponad rok, więc chyba to był dobry pomysł. :-V

Ciekaw jestem Twoich wrażeń z jazdy po tym tuningu.
>per aspera ad astra<

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 20, 2019, 00:06:11 am »
(...)
No ale. U szwagra w Jagu zrobiłem taki sam mod. Z tym, że dla niego kupiłem dokładnie taki zestaw z tym uchwytem stabilizatora jaki masz na zdjęciu.
Postanowiłem odciąć na spawach te blaszki i na żywca przyspawałem do fabrycznego jarzma. To rozwiązanie trzyma się już ponad rok, więc chyba to był dobry pomysł. :-V

Ciekaw jestem Twoich wrażeń z jazdy po tym tuningu.

Haha!  :-hehe

Siedzialem dzis w pracy i myslalem wlasnie o takim samym rozwiazaniu, czyli odcieciu tych bokow i przyspawaniu ich do obecnego mocowania, ale mimo wszystko najpierw bede probowal wyciagac :-hehe W sumie fabryczne spawy ogladam i nie powinno byc faktycznie problemu.

Bede robil generalnie wszystko na raz, rame wlasnie wyjalem z wanny do elektrolizy, to samo rame pomocnicza i mam juz nowe amortyzatory i sprezyny.




Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 20, 2019, 15:15:03 pm »
Te mocowania normalnie się spawają.  Żadnej filozofii w tym nie ma ;)
>per aspera ad astra<

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 28, 2019, 15:29:54 pm »
Nie byłem pewny do końca i sprawdziłem jak miałem ostatnio kota na podnośniku, u mnie jest już zamontowana rama. Tyle że bez stabilizatora. Chyba muszę o nim pomyśleć. Mój to sovereign z 1996 r. Ciekaw jestem czy poprzedni właściciel w dołożył, czy też z fabryki wyszedł. Raczej zakładam, że z fabryki, bo ja jestem drugim w Polsce, a poprzedni nic nie wspominał, a na zachodzie to chyba nikt nie sztukuje sam samochodów.
A tak przy okazji, jak sprawdzić gdzie auto zostało po raz pierwszy zarejestrowane?
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2019, 15:35:01 pm wysłana przez KrzysiekEg »
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 28, 2019, 15:35:06 pm »
Jak dla mnie, rangę MustHave ma ta rama właśnie. Stabilizator stawiał bym raczej na drugim miejscu ;)
Na Zachodzie ludzie też takie patenty robią. Tworząc powyższy post byłem zainspirowany pomysłami ludzi z innych części świata  :-super
>per aspera ad astra<

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Kocham to forum
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 01, 2019, 21:11:27 pm »
Ja mam trochę inne pytanie w temacie - czy komfort jazdy (tłumienia nierówności) zmienia się po zamontowaniu ramy i tylnego stabilizatora?

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 02, 2019, 11:54:43 am »
Tył jest mniej pływający. Jeśli dla kogoś to było oznaką komfortu, to niestety ulegnie on pogorszeniu. Dlatego że tył się wysztywni, będzie bardziej zwarty.
>per aspera ad astra<