Autor Wątek: Kody OBD II Stype 2003r  (Przeczytany 9899 razy)

marek57

  • Gość
Kody OBD II Stype 2003r
« dnia: Kwiecień 21, 2009, 09:36:47 am »
Witam zacnych kolegów. Kolejny temat Kody OBD II. W moim kotku pojawił się kod P1000, bez komentarz na wyświetlaczu, zapaliła się tylko kontrolka silnika, uprzejmie proszę, może ktos się to już przerabiał, o informację. Kod odczytywałem skanerem diagnostycznym U 480. Po skasowaniu lampka silnika gaśnie i po przejechaniu od 10 do 200km potrafi się zapalić, nie ma w tym żadnej reguły. Pozdrawiam Marek

qbaty

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2009, 11:32:45 am »
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=2108.15 :
P1000 albo  P1111 zawsze beda w autach.
p1000 od ostatniego wyczyszczenia bledow auto nie przejechało -sprawdzilo wszystkich systemów (jak O2 sensorów ich ogrzewania ,EGR-systemu ,katalizatorów  itp )jeśli sprawdzi pokaze sie kod P1111.
sa to kody dla sprawdzających emisje(smog) (jesli auto ma P1000 nie jest dopuszczone do sprawdzenia emisji musi trochę pojezdzic aby miec kod P1111 )
Polecam funkcje "Szukaj"  ;)

marek57

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2009, 13:42:05 pm »
Dzięki za podpowiedź już prawie jestem w domu, acz kolwiek w pozycji szukaj kody OBD nie wyskoczyła mi ta informacja. Pozdrowienia Marek

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2009, 13:46:04 pm »
jezeli podajesz "szukaj kody OBD" w wyszukiwarni to system szuka wszystkich slow wiec i
"szukaj",  "kody" oraz  "OBD", wiec nalezy raczej podac tylko "OBD" albo "PXXXXX"  :-W

marek57

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 21, 2009, 15:11:09 pm »
Jeszcze raz dziękuję i prośba o pdpowiedź co dalej z tym zrobić. Pozdrawiam Marek

qbaty

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 21, 2009, 15:27:17 pm »
Z przytoczonej wypowiedzi Jarka zrozumiałem, że kody P1000 oraz P1111 nie powinny powodować zapalenia się "check engine". Są to kody występujące zawsze (zamiennie) - P1000 oznacza, że czujniki nie zostały jeszcze skalibrowane po wyczyszczeniu pamięci i skład mieszanki/spalin może nie być optymalny, a P1111, że jest już po kalibracji.
Skoro zapala Ci się "check engine" to może jest jeszcze jakiś inny błąd.
Niech ktoś mnie poprawi, jeśli piszę głupoty ;)

qbaty

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 21, 2009, 15:32:03 pm »
Jeszcze jedno przyszło mi do głowy - jeśli po przejechaniu 200km nadal masz P1000 (a nie P1111) to raczej coś jest nie halo. Kalibracja nie powinna chyba trwać dłużej niż pojedyncze dziesiątki kilometrów (nowa jednostka czasu - km  ;D taki skrót myślowy ;) ) Może problem jest właśnie ze skalibrowaniem czujników...

marek57

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 21, 2009, 18:02:32 pm »
I fajnie rozpoczyna się dyskusja, ja osobiście za mało wiem, z wykształcenia i praktyki jestem inż. elektronikiem,
po wypowiedziach zacnych kolegów rozumiem, że podobne problemy już były. Z obserwacji samochodu mogę tylko wnioskować ( tak sądzę), że wiąże się to bezpośrednio z przepływem spalin przez układ wydechowy-sondy lambda. Zapalenie się kontrolki następuje(najczęściej) po zejściu z 2-2,5 tys obrotów do obrotów biegu jałowego.
Co do kalibracji zaglądałem do przepływomierza i jest ok.; nie wiem czy może być związek z EGRem, i tu liczę na pomoc i podpowiedzi kolegów. Co do nowej "miary czasu" :-za: zależy jak szybko kto jeździ. Pozdrawiam i wielki szacun dla kolegów Marek

qbaty

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 21, 2009, 20:48:18 pm »
I fajnie rozpoczyna się dyskusja, ja osobiście za mało wiem, z wykształcenia i praktyki jestem inż. elektronikiem,
Ja z wykształcenia też jest inżynierem elektronikiem  :-super . Z praktyką to już troche słabiej ;) I te moje wywody to tylko inżynierska intuicja, nie mająca wiele wspólnego z wieloletnim doświadczeniem bądź książkową wiedzą z zakresu motoryzacji ;) Dlatego poprosiłem o wsparcie mądrzejszych  :-wstyd

Co do kalibracji zaglądałem do przepływomierza i jest ok.;
Hmmm - i co tam zobaczyłeś ??   :-R
Pisząc o kalibracji miałem na myśli "uczenie" się komputera parametrów/charakterystyki pracy silnika.

marek57

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2009, 00:12:34 am »
Czyli ta sama branża, bardzo mi miło, a sugestie słuszne dawno temu miałem podobną przygodę z pontiakiem transportem. Nie było jeszcze wtedy tyle dostępnej wiedzy(internet) i skanerów jak obecnie, elektronika poszła do przodu, a mechanicy zostali z tyłu ??????. Myślę, że przy wsparciu tylu kolegów coś zwojójemy i możemy sobie pomagać nie korzystając z wydrwigroszy i naciągaczy. W moim kotku jest jeszcze parę fajnych spraw do zrobienia i staram się to robić sam, a wiedzą na pewno się podzielę. Pozdrawiam Marek

optre

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2009, 00:15:26 am »
Sami elektronicy, wię i ja się odezwe, tak więc odzywam się i narazie tyle w tym temacie, pozdrawiam.

marek57

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2009, 09:08:28 am »
Zapraszm do dyskusji i oczywiście pozdrawiam Marek :-za

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 29, 2009, 05:47:33 am »
Jeszcze jedno przyszło mi do głowy - jeśli po przejechaniu 200km nadal masz P1000 (a nie P1111) to raczej coś jest nie halo. Kalibracja nie powinna chyba trwać dłużej niż pojedyncze dziesiątki kilometrów (nowa jednostka czasu - km  ;D taki skrót myślowy ;) ) Może problem jest właśnie ze skalibrowaniem czujników...
nie koniecznie jesli jeździsz w W-we w korkach i nie masz możliwość przejechania dłuższej odleglosci  z szybsza szybkoscia to ( wersja USA- auto z zaworem EGR) nigdy system ten nie będzie sprawdzony, albo jeździsz na malej ilości benzyny tak ze system szczelności zbiornika paliwa nie będzie sprawdzony. tym samym będziesz mial cięgle P1000 i oczywiście nigdy nie zapali sie check engine light. musze poszukać instrukcji jazdy aby zmienic z P1000na P1111.

marek57

  • Gość
Odp: Kody OBD II Stype 2003r
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 30, 2009, 13:20:43 pm »
Sugestia z systemem odpowietrzenia zbiornika jest bardzo słuszna, ostatnio z pełną premedytacją przejeżdziłem z zapaloną lampką i pojawił mi się nowy błąd P441.
Po każdorazowym zatankowaniu auta do pełna, pojawiają się problemy z odpaleniem silnika, odpala za drugim trzecim razem. Po dniach wolnych posprawdzam cały układ odpowietrzenia i wtedy może jeszcze coś dopiszę. Moje auto pochodzi z Italii.
Czy na zasilaniu układu wtryskowego jest zawór zwrotny bo może on puszcza. Pozdrawiam Marek