Witam
Jaguar x300 XJR rok 1995 automat
Dopiero co wymieniłem koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych (polecam regeneracje w firmie TED-GUM 460zl podaje namiar bo sam w necie miałem problem ze znalezieniem czegoś) , radość nie trwała długo bo po odebraniu auta z warsztatu po około 2 dniach normalnej jazdy zaczęły występować problemy ze skrzynią.
- po ruszeniu brak mocy auto nie chce przyspieszać
- czasami na postoju po przełączeniu z P na D musiałem dodać dużo gazu żeby ruszyło auto, tak jak ruszasz w zimę z dwójki na półsprzegle
objaw jakby auto startowało z 4 tego biegu
-czasami jedzie nie robi kick down lub robi je za szybko , nie mam gazu tyle w podłodze co zawsze a ona redukuje bieg.
- od wczoraj czyli około tydzień od pierwszego objawu auto zaraz po odpaleniu jedzie do przodu ale po przełączeniu z d na r i ponownym
wybraniu D auto stoi na 1200 obrotów i nie jedzie, dodając gazu auto większa obroty ale nie jedzie , po zmianie na r wszystko jest w
normie samochód normalnie jedzie na wstecznym .
- Po zgaszeniu i odpaleniu znowu pojawia się pierwszy bieg auto zmniejsza obroty i jedzie po wyjechaniu z garażu i zmianie na P już nie
reaguję na zmianę biegów do jazdy oprócz wstecznego
Kody błędów P1775 sterownik 51 ,P1171 sterownik 51, P0706 sterownik 18 po skasowaniu skrzynia od razu jedzie bez problemu mimo wcześniejszego braku jazdy na wprost
Kolejne kody które wskoczyły przy zczytaniu drugi raz błedów zaraz po zapaleniu się kontrolki od skrzyni
powtarza się 1775 , 0102 przepływka wczoraj wymieniona na nową wiec tego błedu już nie ma oraz 1172 wszystkie błedy opisane jako sterownik 51
Poziom oleju w skrzyni na silniku który był tylko odpalony przez 10-15 min wskazywał maks do napisu cold , kolor oleju ciemny bursztyn na palcach a po wytarciu i chusteczke widać mocno zurzyty i czarny
Gdzie znajduje się komputer skrzyni ? Kostki które wchodzą do skrzyni zostały wyczyszczone KONTAKTEM do styków i zapięte ponownie.
Kiedyś miałem zapieczoną linke od zmiany biegów i musiałem na siłe zmieniać biegi aż wkoncu połamałem zabezpieczenie zeby bez wcisnietego hamulca nie zmienic z p na D, od roku nazwijmy to selektor zmiany biegów jest na D ale wogóle D się nie świeci, może to coś z tym jest nie tak .
Jak wcześniej pisałem auto nigdy nie miało problemów ze skrzynią czyli 5 lat jak jest w moich rekach , za mojej kadecji nie wymienialem oleju w niej. Z racji regeneracji koła pasowego auto przed warsztatem nie odpalane bo bez koła stało ponad miesiąc może stary olej i postuj auta zrobiło swoje .
Dzisiaj zamówiłem filtr do skrzyni i nowy olej Ravenol
Jakieś sugestie ?
Jak po wymianie oleju nie pomoże to co regenerować (jaki może być tego koszt licze pewnie około 3-4 tys ) czy może brać używaną i w jakich cenach można kupić używke w dobrym/bdb stanie.
Jaki symbol mam skrzyni zf4hp24?