Autor Wątek: problem z klamką  (Przeczytany 3537 razy)

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
problem z klamką
« dnia: Czerwiec 27, 2016, 19:02:43 pm »
Chyba kiedyś czytałem jakiś wątek z tym tematem, ale teraz nie mogę go znaleźć.
Mam od niedawna problem z otwarciem drzwi kierowcy za pomocą klamki zewnętrznej. Raz jest trochę lepiej drugim razem gorzej. Najczęściej zamek puszcza dopiero w górnym położeniu klamki, a od czasu do czasu już nawet wcale nie da się otworzyć z zewnętrznej klamki. Bez problemu otwiera się od wewnątrz.
Wiem, że trzeba w jakiś sposób podciągnąć (wyregulować) na tym drucie od klamki ten plastik, który odblokowuje zamek, ale nie wiem jak to zrobić. Jest mało miejsca. Nie chcę również robić nic na chybił trafił, bo mogę coś niechcący odłączyć lub połamać i będę miał więcej roboty. Proszę o instrukcję osobę, która to rozbierała i robiła u siebie taką regulację. Czy koniecznie muszę w tym celu odkręcać zamek od drzwi, czy jakoś inaczej to można zrobić?
Koniec tego metalowego cięgna jest  jakby gwintowany, ale raczej nie da się tym pokręcić. Raczej to trzeba wypiąć i wpiąć niżej.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2016, 19:28:30 pm wysłana przez MicGin »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline lukasz_slask

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • X-TYPE 2.5
Odp: problem z klamką
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2016, 23:12:41 pm »
Spokojnie, robota prosta, nic nie zepsujesz.

Skoro wiesz że jest tam metalowy gwintowany pręcik to pewnie tapicerka drzwi ściągnięta.
Tutaj moja fotka ( prawe drzwi - pasazer)


1. Biały plastik pociągamy w kierunku zaznaczonym strzałką ( jeśli dobrze pamiętam) powinien on poluzować nagwintowany drucik ( plastik nie wyjdzie cały tylko może z 2-3 mm ale to w zupełności wystarczy) Nie trzeba używać siły :)
2. Nagwintowany drucik przesuwamy do góry albo w dół po czym dociskamy plastik.
3. Proponuję trochę przetestować drzwi zanim zaczniemy zakładać tapicerkę (zamknąć drzwi, zablokować odblokować i otwierać) dobrać długość doświadczalnie.

Daj znać jak poszło :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2016, 23:17:57 pm wysłana przez lukasz_slask »

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: problem z klamką
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2016, 00:50:57 am »
Dzięki za poradę. Ładnie odkleiłeś tą gąbczastą izolację, aby mieć dostęp do zamka (mi się trochę porozrywała w kilku miejscach). Trochę próbowałem ten plastik pociągać w różne strony, ale nie za bardzo, bo nie wiedziałem co mam robić i nic mi się nie zluzowało podczas tych prób. Początkowo miałem czekać do rana, ale nie wytrzymałem. Nie załapałem od razu idei i próbowałem ciągać cały ten plastik i juz miałem się poddać na teraz i zacząć rano przy lepszym oświetleniu... ale wpadłem na to, że ten plastik trzeba próbować jakby rozpołowić i wtedy wyciągać ten pręcik. W sumie to chyba mi sie udało, ale jeszcze jutro czeka mnie ostateczny test i ewentualna regulacja.

Mam jeszcze inne pytanie dotyczące drzwi (ponieważ mam już rozebrane, a jak wiadomo rozbrojenie bez urwania spinek jest dość trudne i dlatego zawsze jak mam już coś rozdłubane, to staram się zrobić jak najwięcej rzeczy na raz). W moim X-sie nie mam podświetlanych lampek w drzwiach od wewnętrznej strony (mam tylko wsadzone czerwone zaślepki - czyli tak jakby klosze, ale bez przewodów, żarówek itp).
Moje pytanie jest czy da się w prosty sposób dorobić te podświetlenia? U kumpla (ale on ma 2001 rok czyli przed liftem) widziałem jak wyglądają same lampki i że przychodzą tam kabelki pomarańczowy z żółtym paskiem i pomarańczowy z zielonym paskiem. Niestety nie miałem jak zdjąć tapicerki i nie wiem jak to jest dalej podpięte.
W mnie mam jedną podwójną wtyczkę niepodpiętą w przedniej części drzwi, ale kable sa grubsze i są koloru zielony i niebieski... czyli raczej nie o to chodzi. W sumie to nie wiem do czego to może służyć, ale może jakieś składanie lusterek???

Ktoś coś wie jak wygląda instalacja w drzwiach przednich w modelu po lifcie 2004???
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2016, 01:27:48 am wysłana przez bodi »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: problem z klamką
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 29, 2016, 22:07:02 pm »
To ja jeszcze od siebie dodam, że można nakręcić na ten pręt 2 nakrętki i skontrować, żeby zmniejszyć ryzyko, że za jakiś czas plastik i tak się przesunie i znowu będzie problem z otwarciem drzwi.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: problem z klamką
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2016, 14:00:53 pm »
Tylko teoretycznie voitec, bo do tej operacji należałoby rozłączyć drut od tego plastiku, a to nie jest wcale takie łatwe. Potrzeba dużo więcej zachodu niż odsunięcie tych kilka mm. Problem jest w tym, że te nakrętki powinny się znaleźć pomiędzy plastikiem a klamką zamka, a nie od zewnętrznej strony, ponieważ plastik ma tendencję do podciągania się i naprawa polega na wydłużaniu cięgna, a nie skracaniu.
Bez dalszego demontażu raczej nie da się zastosować kontrowania.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: problem z klamką
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2016, 20:30:08 pm »
Tylko teoretycznie voitec, bo do tej operacji należałoby rozłączyć drut od tego plastiku, a to nie jest wcale takie łatwe. Potrzeba dużo więcej zachodu niż odsunięcie tych kilka mm. Problem jest w tym, że te nakrętki powinny się znaleźć pomiędzy plastikiem a klamką zamka, a nie od zewnętrznej strony, ponieważ plastik ma tendencję do podciągania się i naprawa polega na wydłużaniu cięgna, a nie skracaniu.
Bez dalszego demontażu raczej nie da się zastosować kontrowania.
Ja tam jakoś nie widziałem problemu w rozłączaniu tego plastiku :-) Rozłączyłem, nakręciłem nakrętki do samego końca, założyłem plastik poniżej nakrętek, wyregulowałem, skontrowałem, złożyłem.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG