Autor Wątek: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?  (Przeczytany 15707 razy)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 30, 2016, 11:22:57 am »
Denso  TT wymienia się  co 20 max 30 tyś
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 30, 2016, 11:25:45 am »
DRiv3rrrr, a czy żeby sprawdzić mapy wystarczy torqe i ELM? Przy podglądzie danych "na żywo" jest w Torqe pozycja długoterminowe i krótkoterminowe korekty wtrysków. Czy o to chodzi ? Jestem zielony jeśli chodzi o temat map paliwowych. U mnie jest tam zawsze pokazane 0 lub minus kilka % na biegu jałowym. Poza tym, po odłączeniu akumulatora i jeździe tylko na benzynie nie ma różnicy. Tak więc u mnie mapy to chyba ślepa uliczka.

Denso  TT wymienia się  co 20 max 30 tyś

No to moje mają może 500 km przejechane. Po raz kolejny podkreślam - świece mam nowe.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 30, 2016, 12:50:26 pm »
Świece  nowe to ok a w elmie  tak to powinno ci wystarczyć  wartości  niech Driv3rrr  poda ja z pamięci babola mogę walnąć 
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 30, 2016, 13:39:42 pm »
Korekty to sie zmieniaja dynamicznie także tu nie podam wartości. U mnie przy bucie chwilowo idą pod -23% następnie spadają do okolic  -15% , na postoju od -7% do +1,5%. Mowa o LPG
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 30, 2016, 14:05:26 pm »
Szkoda Panowie, że ja zielony jestem jeżeli chodzi o te korekty itp.

Jak już wcześniej pisałem, to na początku problem trybu awaryjnego rzeczywiście miał miejsce prz wilgotnym zimnym dniu, ale teraz to jest można powiedzieć zawsze. Najczęściej nie występuje od razu, ale po krótkiej jeździe i ponownym uruchomieniu silnika. Z tym, że coraz to się nasila i teraz jest też często przy pierwszym odpaleniu po nocy lub w ogóle jak postoi kilka godzin... Czyli coraz mocniej to się nasila. Również nie wychodzi tak łatwo z tego trybu jak to było wcześniej.
Sytuacja z dzisiaj. Auto na noc odłączone od akumulatora, aby skasować ewentualne błędy. Po podpięciu od razu Restricted, miałem kilka spraw na mieście do załatwienia, więc kilka odpaleń i przejazdów z miejsca na miejsce po kilka km. W tym czasie nie wyłączył się tryb awaryjny. Jeszcze miesiąc temu na pewno by się "naprawił", a teraz nie. Podejrzewam, że po ko. 20-30 minut w trasie gdybym zjechał na pobocze i go zgasił i ponownie odpalił to by było OK, ale nie mam akurat dzisiaj na to czasu. Jutro mam niestety do zrobienia 200km i mam nadzieję, że przynajmniej nie stane gdzieś w trasie, bo mam ważną sprawę do załatwienia (pobyt w szpitalu, na który czekam już dość sporo) i umówioną na godzinę, więc nie za bardzo mogę sobie pozwolić na jakieś awarie.

Mam jakiś tam ELM kupiony na allegro, ale od dość dawna go nie używałem, ponieważ on się łączy kiedy chce - a najczęściej się nie łączy i nie mam na to już nerwów. Poza tym z tymi programami co miałem to tylko mogłem praktycznie zczytać kody błędów i je skasować. Czyli to mi nic nie daje. Muszę albo sobie coś lepszego kupić z ELM-ów lub też jakiś warsztat konkretny. Sęk w tym, że wiem doskonalne iż takich warsztatów nie ma i tak jak pisał kolega jest to monotonne wymienianie wszystkiego po kolei na zasadzie zgadywanki i wsadzanie kasy i strata czasu. Gdybym wiedział, że to cewki to bym wyjął te 1600pln i kupił oryginały i nie byłoby tematu nawet, ale raczej guzik by to dało...
Na razie nie proszę nawet o jakieś precyzyjne rady, bo muszę zrobić jakiś sensowny odczyt z komputera, a to dopiero za ok. tydzień jak wyjde ze szpitala.
Cały czas mi coś tam świta czy to czasem nie błąd którejs z sond lambda, albo jakiś inny czujnik nie sieje zamieszania lub katalizator może się skończył.

Aha i jeszcze jedno... ze 2-3 miesiące temu wymieniałem emulator LPG na programowalny i wydaje mi się, że może tutaj trzeba szukać przyczyny ostatniego nasilenia tych awaryjnych trybów i nierównej pracy. Pierwszy niepokojący objaw był taki, że w dłuższej trasie tak gdzieś ok 250-300km zaczynało się szarpanie. Dało się z tym jechać, ale ewidentnie coś było nie halo. Jak zajechałem potem do gazownika, aby mi zrobił przelew i to wyciągnął to sie tłumaczył, że to nie wina emulatora tylko własnie może coś z cewkami i najlepiej jak do niego przyjadę w chwili gdy mi to będzie przerywało. Od tamtego czasu nie robiłem tras powyżej 150km
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 30, 2016, 14:52:52 pm »
Moim zdaniem skoro jest dalej emulator to mozna sie i tutaj doszukiwać problemu. Źle wyregulowany emu momentalnie wysadza problemy z pompa PWM. A wtedy czy to benzyna czy LPG wywali restricted.

Sondy łatwo wykryć poprzez korekty. Pomysł z katem też nie głupi. Był tu przypadek właśnie podobnych objawów i okazało się ze zatkany był kacior
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 30, 2016, 22:31:22 pm »
Panowie,

Mam nowy trop jeżeli chodzi o wibracje silnika i telepanie budą  :)
Dziś jak zwykle zatroskany przyglądałem się mojemu silnikowi v6. Zauważyłem, że pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego znajduje się gumowa, prostokątna poduszka/mocowanie silnika. Jest to chyba jedyna poduszka której, dotychczas nie wymieniłem. Miałem mocno zużytą okrągłą poduszkę prawą w kształcie stożka. Zleciał z niej olej i silnik był przez to przechylony. Jakies 6 mcy temu poszła więc do wymiany. Następnie przy okazji wymiany sprzęgła wymieniłem poduszkę tylną koło skrzyni. Zapomniłem o tej jednej prostokątnej. Zauważyłem, że element gumowy jest pęknięty a metalowa łapa praktycznie do niego nie dostaje. Całe mocowanie trzęsie się gdy silnik pracuje. Tak chyba nie powinno być?? Do tego podczas gaszenia silnika od jakiegoś czasu pojawiał się 2-3 sekundowy stukot. Dotychczas obawiałem się, że to może być dwumas ale coś mi nie pasowało bo przebieg mam 150 tyś km. Poniżej zamieszczam filmik jaki dziś nakręciłem - widać tu jak poduszka pracuje.

https://youtu.be/_PsoAJX9wMg

Mam nadzieje, że to przez poduszkę odczuwam pojedyncze wibracje na wolnych obrotach. Chyba błędnie do tej pory myślałem, że to wypada pojedynczy zapłon a winne mogą być cewki. Co myślicie o moim dzisiejszym odkryciu? Dużo jest roboty żeby tą poduszkę wymienić?
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 06, 2016, 11:19:03 am »
Udało mi się podłączyć ELM-a i sczytać błędy
Nie świeci mi się kontrolka silnika, ale jest błąd p-0191, który jest opisany jako "obwód czujnika ciśnienia paliwa w kolektorze paliwa? Zakres/funkcjonowanie"
Używałem programu PCMSCAN. Niestety nie wiem czy mam możliwość sprawdzenia tam korekt, bo nie wiem gdzie i czego mam szukać (nie znam się na tym). Proszę o jakąś podpowiedź kogoś, kto zna lepiej możliwości tego programu, gdzie mam szukać tej opcji w razie czego i jakie to maja być wartości i jak przeprowadzić pomiar...

Druga sprawa, to spróbuję jeszcze wgrać sterowniki od tego ELM-a na MacBooka i zainstalować program Torque, który chyba jest łatwiejszy do zrozumienia i byłby lepszym rozwiązaniem.

Dodam jeszcze, że mam teraz bardzo podobne objawy do tego co miałem na krótko po montażu instalacji LPG (czyli prawie 5 lat temu). Przy pracy na benzynie gaśnie mi auto na wolnych obrotach na postoju, bardzo ciężko jest go wkręcić na obroty, przydusza go wtedy, często trzęsie budą, nawet strzela w tłumiki (na granicy zdechnięcia lub nawet zadusza sie przy tych próbach wkręcania na obroty). Nie występuje to po przejściu na LPG...
Jak już pisałem miałem to wcześniej (ale wtedy na PB i LPG też), a skończyło się po włączeniu kasownika błędów przy przełączaniu na LPG. Teraz, to już jestem na 90% przekonany, że te problemy powoduje zamontowany jakieś 3 miesiące temu emulator LPG ciśnienia paliwa Agis...

Mam jeszcze prośbę o podanie miejsca lokalizacji czujnika lub czujników paliwa dotyczących błędu p0191...
Gdzie są te czujniki i jak sprawdzić, czy działają poprawnie?
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 06, 2016, 12:23:20 pm »
bodi, to typowy problem - emulator lub przelew może go rozwiązać. Odczytaj sobie ELMem wartość ciśnienia paliwa, pewnie masz koło 1 bara na wolnych obrotach. To nie ma prawda działać poprawnie. Prawdopodobnie jeśli w trakcie jazdy np. powyżej 3k rpm przerzucisz na benzynę to pojedzie normalnie, ale poniżej 1500rpm zaczną się problemy a jak się zatrzymasz to zgaśnie.
Na początek możesz też odłączyć akumulator (tylko nie wiem czy wystarczy chwila, czy 15 minut czy kilka godzin), to wtedy zresetują się adaptacje pompy i auto będzie pewnie działać na Pb. Po kilkuset kilometrach na LPG problem zapewne powróci.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 06, 2016, 19:26:11 pm »
Raz ze sa jazdy z emulatorem to dwa że wygląda na uwalony czujnik cisnienia paliwa
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 07, 2016, 02:33:15 am »
Ostatnie sprostowanie. Po dzisiejszym dokładniejszym przyglądaniu się objawom w czasie jazdy odkryłem, że gazownik jednak mnie okłamał i wcale nie wyłączył kasownika błędów na LPG.
Do tej pory nie skojarzyłem faktów, bo za bardzo nie zwracałem uwagi na kontrolkę ponieważ nic strasznego sie nie działo i pewnie kontrolka się również nie zdążyła zapalić w tak krótkim czasie w jakim przechodzi na LPG... Ale ostatnio objawy sie nasiliły i stąd też check silnika miał większe szanse na zaistnienie, a poza tym przy podłączaniu ELM-a musiałem przejść na PB, bo inaczej mi nie łączył, więc trochę popracował na benzynie i juz dzisiaj dokładnie było widać, że na PB był check, a w momencie przejścia na LPG znikał. Oczywiście również kilka razy włączał się tryb Restricted Performance.

Dlatego jestem pewien już na 99,9%, że to wina druciarstwa od gazu. Odpierdolił mi jakąś manianę i komputer głupieje z tego powodu. Nie ma co dalej szukać innych przyczyn!!!
A z trybie awaryjnym można walczyć jak już to będzie zrobione jak należy. A być może już nawet nie będzie tego problemu jak LPG będzie dobrze zrobione...
Szkoda słów na to, a ja nawet pochwaliłem typa na forum po założeniu tego emulatora. :-nuts
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 07, 2016, 16:08:16 pm »
Dlaczego nie zrobisz po prostu mechanicznego przelewu paliwa, który jest rozwiązaniem sprawdzonym przez forumowiczów??
Nie wiem jak obecnie posunęła się technologia, ale gdy ja zakładałem intalację to emulatory nie ogarniały silnika 3.0 z LPG.
A kasownik błędów - to już druciarstwo na maksa!!! Skandal, że ktoś Ci coś takiego założył.
Zrób szybko porządek z tą instalacją, albo w ogóle nie jeździj na gazie. Źle wyregulowany gaz niestety wykończy Ci Kota.
Wiem co mówię - sam jadę swoje BRC stroić na hamownię w najbliższą sobotę. Chyba nie była najlepiej wyregulowana skoro zabrała mi 20% kompresji w 4 lata :(

Co do programu Torqe - najprostszym rozwiązaniem jest apka na smartfon z Androidem + interface ELM na bluetooth (koszt 40 zł). Działa to z Jagiem bez problemu, podłącza się "od kopa" za każdym razem, pokazuje błędy i trochę podstawowych danych na żywo.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2016, 16:15:11 pm wysłana przez Datos »
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 07, 2016, 17:36:51 pm »
Po pierwsze mam juz kupiony ELM przewodowy i dlatego na razie spróbuję wgrać na Mac-a.
A jeżeli chodzi o przelew, to do BRC bardzo trudno znaleźć fachowców i wszyscy jak o tym wspominałem to olewali temat i powiedzieli, że nie bedą tego robić, bo to dużo roboty, strojenia itp i nie chce im się. W tym samym czasie sobie założą jakąś prostą instalację i zarobią 3 razy więcej.
A po drugie, to pisałem wcześniej, że jak montowałem ten ostatni emulator Agis, to właśnie tak się dogadywałem, że założy emulator, a jak się nie sprawdzi to go wyjmie i zrobi wtedy przelew. Ale niestety tak to juz jest, że ludzie robią z gęby dupę. Po pierwsze jak sie teraz okazuje to nadal mam włączony kasownik błędów (a wyraźnie umawialiśmy się, że ma go wyłączyć). Po prostu liczył, że z kasownikiem będzie działało tak jak 4,5 roku było z innym emulatorem i kasownikiem i nigdy się nie dowiem. A jak przyjechałem po kilku dniach i powiedziałem, że po ok. 250-300km zaczyna się szarpanie to mnie zbył, że to nie wina emulatora tylko może cewki, albo coś tam jeszcze i mam przyjechać do niego jak będzie występowało to szarpanie. Ponieważ nie robiłem od tamtej pory takich dłuższych tras, to sytuacja się sama przesunęła (i jeszcze miałem inne sprawy na głowie, które wpłynęły, że mniej jeździłem itp.).
Od niedawna zaczęły się te problemy, ale też miałem jeszcze pobyt w szpitalu i dopiero teraz mogę się tym zająć...
Czyli w planie mam zamiar zmienić ten emulator na przelew. Najśmieszniejsze jest to, że straciłem już zaufanie do tego gazownika i nie mam pewności czy on potrafi to naprawdę zrobić porządnie czy znów będzie kombinował.
Rozwiązanie, które proponujesz juz od dawna jest w planie, a dlaczego do tego jeszcze nie doszło, to wyjaśniłem przed chwilą.
Teraz też mam okres, że będę miał wyjazd trochę dalej i nie wiem czy warto coś robić na krótko przed i potem sie bać jak w trasie się auto rozkraczy, więc najprawdopodobniej ten przelew będę planował na poczatek lipca.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 07, 2016, 21:28:53 pm »
Bo BRC nie nadaje sie do tych silników i juz. Ani te gówna ładnie wpasowac i do tego trzeba przelew robic bo badziew nie ogarnia emulatora. Takie sa fakty.

BRC juz dawno jest przereklamowane
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 07, 2016, 21:38:36 pm »
Bo BRC nie nadaje sie do tych silników i juz. Ani te gówna ładnie wpasowac i do tego trzeba przelew robic bo badziew nie ogarnia emulatora. Takie sa fakty.

BRC juz dawno jest przereklamowane
A jest jakaś instalacja która ogarnie emulację ciśnienia i nie powoduje P0191?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG