Autor Wątek: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?  (Przeczytany 14820 razy)

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« dnia: Maj 30, 2016, 00:00:33 am »
Panowie,

Od jakiegoś czasu doprowadzam swojego Kota do porządku i jestem na dobrej drodze. Z góry uprzedzam że nie mam żadnych błędów i check nie świeci się.  Aktualnie borykam się z następującym problemem. Kot wibruje na wolnych obrotach. Generalnie silnik nie faluje, ale co chwile jakby gubił pojedynczy zapłon. Zjawisko występuje na benzynie i na LPG (jako, że LPG to ch...owe paliwo nierówna praca jest bardziej odczuwalna). Efekt jest taki że od czasu do czasu zatrzęsie budą. Bardziej jest to odczuwalne na ciepłym silniku gdy obroty są ok 700. Poza tym na LPG w czasie przyspieszania silnik przerywa na sekundę pomiędzy 3,5-4,5 tyś obr/min (wydaje mi sę że przerwa następuje gdy jest zmiana faz rozrządu). Na benzynie kręci bez przerywania do oporu. Powymieniałem już kupę rzeczy w tym Jagu i jeszcze cewki cewki zostają. Na 3 cylindrach przodu już podmieniłem i brak jest spektakularnej zmiany. Zostaje tył, ale się zastanawiam czy jest sens zrucać kolektor. Niedawno zakładałem nowe uszczelki kolektora + świece i trochę mi szkoda znowu to rozkładać. Nie ma błędu cewek więc diagnoza nie jest na 100% pewna.
Pytanie zatem brzmi: CZY ZAWSZE KIEDY SĄ SŁABE CEWKI JEST BŁĄD "MISSFIRE"? U mnie brak błędu, a te 3 tylne cewki, które są podejrzane mają przejechane max 50 tyś km ( zakupiłem je oczywiście nowe na allegro jakieś 2 lata temu - producent SKV Germany).  Wtedy jak miałem zajechane oryginalne cewki Denso to były błędy i tryb awaryjny. Czy Wam zdarzyło się żeby cewki niedomagały a samochód nie wywalał błędu? Jeśli słabe cewki zawsze się wyświetlają błąd to będę szukał gdzie indziej przyczyn.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2016, 00:29:25 am »
Jeśli nie ma wypadania raz po razie to komp nie musi wyrzucić błędu. Cewki akurat wsadziles takie se i ten przebieg mógł je już wykończyć.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2016, 00:37:45 am »
Jest opcja że błąd wypadania zapłonu pokarze dobry komp diagnostyczny jako sporadyczny nie zapisany 
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2016, 00:48:23 am »
No dobra... skoro może nie wywalić błędu to wymienię. Jakie cewki są najlepsze? Oryginalne Denso to chyba kupę tylko w salonie, nigdzie ich nie moge znależć w necie. Na allegro te chromowane SKV co mam są tylko dostępne. W Intercarsie jeszcze można nabyć NGK, Huco, Mobiletron (wyglągają jak te SKV co mam), Valeo, Delphi i Era. Co polecacie w rozsądnej cenie? Najlepsze pewnie NGK, ale cena prawie 400 zł. Nie jestem pewien...ale mam wrażenie, że wszystkie tańsze to te same co teraz mam sprzedawane pod inną nazwą. Przynajmniej z wyglądu są identyczne. Średnio mi się chce inwestować ponad 1000 zeta na NGK skoro nawet nie jestem pewien, że wymiana 3 tylnych cewek rozwiąże problem.

niewaskieauto - tak myślałem żeby iść na dobrego kompa. Sam dysponuje tylko ELM'em + Torque. A orientujesz się może czy można na dobrym programie zczytywać wskazania czujników np. stukowych, położenia wałka rozrządu itp??? Rozważam również możliwość, że któryś czujnik działa ale przekłamuje skoro komp nie podaje błędu.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2016, 00:59:20 am »
Stukot czy czujnik walka lub wału dopiero jak padnie to komp go wyrzuci jako błąd więc lipa a po cewki zadzwoń do Krzyśka do sklepu V12. Ja brałem do s typa R w super cenie fomoco czyli fordomazdowskie takie skundlenie forda i mazdy
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2016, 01:11:38 am »
v12 na stronie mają tylko oryginały po 300 zeta. Jakbym był pewien że to sporadyczne niedomaganie cewki daje takie objawy to bym kupił dla świętego spokoju. A skoro pewności nie mam to chyba poszukam jakiegoś magika z dobrym kompem do Jaga.  Jakieś rady, który a interface diagnostyczny poda przydatne dla mnie dane?
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline S123

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2016, 08:34:23 am »
Czy dobrze zrozumiałem, że świece mają już 50k ?

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2016, 08:47:00 am »
jeśli tak, to ja prosze o markę, wyglada że to najlesze świece na świecie.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2016, 08:51:42 am »
Datos, jakie konkretnie świece zamontowałeś? Cewki mogę zorganizować też w zamienniku w cenie 100-120zł/szt, ale w tym przedziale cenowym to niestety wszystko chinol (z firmą która ma w nazwie germany włącznie)...
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2016, 10:19:44 am »
Jędrzej 50 tys. to nie jest jakis nadzwyczajny wynik dla świec :-)na pierwszych zrobilem ponad 50 grubo,na tych co mam teraz tez 50tka im stukneła i nic sie nie dzieje,w sobote je wymienie ale tylko dlatego ze muszę kolektor zciągać do wymiany uszczelki pod deklem...

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 30, 2016, 10:40:57 am »
Panowie, ja aż tak ciemny nie jestem. Świece zamontowałem nowiutkie. Założyłem wychwalane na tym forum DENSO TT. Wcześniej miałem Boshe jak zaczął przerywać przy przyspieszaniu na gazie. Po wymianie świec bez różnicy. Tak więc ŚWIECE NA PEWNO nie są przyczyną.

Napisałem że cewki SKV Germany mają max 50 tyś. Dokładnie nie pamiętam jaki był przebieg przy wymianie ale obstawiam że realnie zrobiłem na nich ok. 30 -35 tyś km.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 30, 2016, 10:50:24 am »
Jeśli świece nie maja więcej niż 10-20 tys km to fakt - nie one sa przyczyną (przynajmniej w teorii). Co do SKV germany...ich produkty działają to fakt ale powiem tak - założyłem dwie pompy paliwowe tego producenta w drugim aucie w domu. Co nie odpale auta (czasem 3x dziennie) to ich dźwięk jest za każdym razem inny. Takze to świadczy o jakości
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 30, 2016, 10:52:33 am »
Podłączę się pod temat, bo niektóre objawy są podobne do moich, a za bardzo nie wiem o co chodzi.

Zacznę od tego, że mam czasami tryb awaryjny RESTRICTED PERFORMANCE. Były czyszczone cewki plus wymiana uszczelek w kolektorze na nowe przy tej okazji i wymiana świec. To jakieś pół roku temu, ale nic to nie dało.
U mnie wyglądało to o tyle dziwnie, że jak odpalałem na zimno to najczęściej było ok. Przejechałem kilka km, zgasiłem auto i po odpaleniu już był tryb awaryjny, ale jak na tym trybie pojeździłem 5-10 minut i ponownie zgasiłem i potem za kilka sekund odpaliłem to już było wszystko OK. Dlatego też odpuściłem sobie dalsze diagnozy, bo dało się z tym żyć. Dodam jeszcze, że jeszcze do zeszłego roku miało to miejsce prz zimnej pogodzie i najczęściej jak było wilgotno (tzn. jesienią, zimą i wiosną). Gdy było sucho i +10 stopni to nie występował ten problem.

Ale ostatnio jest prawie cały czas niezależnie od temperatury i wydłużył się czas podczas którego muszę jeździć w tym trybie, aby po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wrócił do normy. Następna rzecz, to od jakiegoś miesiąca gaśnie mi na wolnych obrotach. Np. wyjadę z garażu, zostawię go pracującego bo np czegoś zapomniałem wziąć z domu i jak wracam za 2 minuty to nie pracuje.
I ten stan się pogarsza, bo wczoraj zdechł mi nawet podczas jazdy na wolnych obrotach.
Zauważyłem, że to się dzieje na benzynie (czy na LPG również to nie wiem). Wczoraj akurat wyjeździłem gaz do zera i musiałem trochę na PB jechać i to mi się przytrafiło.
Jak zatankowałem się potem to na postoju na LPG mi nie gasł, a po przejściu na PB gasł mi na wolnych obrotach na postoju za każdym razem.

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Check mi się nie zapala.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 30, 2016, 11:14:54 am »
Ja ze swoim użeram się już pól roku.  Prawda jest taka, że jeśli usterka jest na tyle znikoma że nie wywala "checka" to można rozłożyć ręce. Nikt nie jest mądry wtedy.
Ja wymieniłem już przepływke, świece, uszczelki (na kolektorze, wtryskiwaczach benzyny,  pokrywach zaworów). Ostatnio nawet przepustnice podmieniłem i te 3 przednie cewki. Czyściłem maszynowo wtryskiwacze, wymieniłem o ringi na tych elektrycznych klapach kolektora. Efekt nieznaczny - falowanie budą i przerywani przy 3,5 - 4 tyś obr na gazie pozostały. Tak więc życzę bodi powodzenia.

Jak pisałem na równoległym wątku - że LPG zabija te silniki. Mam na to dowód w postaci pomiarów kompresji u siebie.  Nawet najlepiej założone instalacje z przelewem i innymi bajerami niszczą zawory. Bez automatycznej hydroregulacji w V6 po kilkudziesięciu tyś km zaczyna sie spadek mocy i takie jaja jak my mamy. Byłem fanem LPG ale w przypadku jaguarowskiego silnika 3,0 nie był to najlepszy pomysł. Ja już szukanie przyczyny tych dolegliwości u siebie traktuje jako swoiste hobby.  :-tylko    Jak znajdę to się podzielę rozwiązaniem.

Z drugiej strony..mówisz bodi, że u Ciebie auto wchodzi w tryb awaryjny czyli powinien zostać ślad na kompie. Moim zdaniem, nasilenie w wilgotne dni wskazywałoby na coś z elektryką np. cewki właśnie lub przebicie na wiązce.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 30, 2016, 11:16:29 am »
Wygląda jakby gaz rozjechal Ci mapy paliwowe. Warto też podłączyć kompa, a nóż sie cos zapisało. Jak juz będzie podłączony to porównać korekty paliwowe na LPG i PB. Te silniki maja ciut ujemne korekty. Jak na PB będziesz miał dodatnie lub dalekie od zera to masz winnego
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8