Autor Wątek: XJS 3.6 1989 r., Płońsk  (Przeczytany 13906 razy)

KubaB

  • Gość
XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« dnia: Maj 18, 2016, 20:20:54 pm »
Witam wszystkich,
To mój pierwszy post, więc słowem wstępu - przymierzam się do pierwszego w życiu Jaguara (wreszcie :-clap). Początkowo przymierzałem się do XJ (X300/X308), ale po zawziętej dyskusji z moją drugą połową na temat walorów estetycznych tego modelu  nastąpił zwrot (nie dała się przekonać - przynajmniej na razie  :-cry) w kierunku XJS lub XK. Po krótkich poszukiwaniach wpadł mi w oko taki oto Jag:
http://otomoto.pl/oferta/jaguar-xjs-coupe-3-6-ID6y7HsJ.html
model - XJS 3.6
rocznik - 1989 r.
przebieg - 110 200 km
cena - 39 tys



Cena bardzo (czy nie za bardzo?) przyzwoita. Uprzejmie proszę forumowiczów o opinię - przymierzam się do oględzin na żywo.

P.S. Samochód miałby mi służyć zasadniczo na co dzień przez cały rok ale na krótkie dystanse + jazda relaksacyjna :) Więc chętnie posłucham opinii na temat przydatności tego pojazdu do tego typu użytkowania (czy się nadaje? a może skupić się na XK8?).

pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2016, 20:30:12 pm wysłana przez KubaB »

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2016, 21:26:09 pm »
Czemu pasy przednie ma niż tylne?
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

KubaB

  • Gość
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 18, 2016, 21:47:58 pm »
Dobre pytanie, nie zwróciłem uwagi. Będzie do wyjaśnienia.

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2016, 10:57:51 am »
które pasy ma przednie inne niż tyle?

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 781
  • JCPF Club Member
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2016, 11:53:29 am »
Najprawdopodobniej auto po odbudowie, więc różnica w pasach przód/tył raczej do przyjęcia. Wg mnie oczywiście.
A tak poza tematem - druga połowa nie chciała XJ tylko XJS lub XK? Już ją kocham.  ;D
By³ S-type
-pozostajê w rodzinie-
Jest XJR

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2016, 12:03:23 pm »
Kriss powinien wiedzieć najlepiej. Najprawdopodobniej to auto które sam składał.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2016, 13:21:09 pm »
jaka róznica w pasach, bo ciągle nie rozumiem, w których?

@choina - Kriss wie najlepiej bo był pierwszym właścicielem tego samochodu w PL. :P

KubaB

  • Gość
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2016, 21:21:16 pm »
Kriss,
A można jakieś info o aucie?

Pasy - na zdjęciu tylnych siedzeń po prawej stronie jest klamra od pasa o innej końcówce niż klamry na tylnych fotelach.
pozdrawiam

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2016, 22:30:38 pm »
To chyba widać, od razu mówiłem że ma pasy niż drugie. Kiedy był lakierowany? Co z tapicerka, czemu nie jest skórzana?
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 20, 2016, 06:51:48 am »
Samochód widziałem parę lat temu, kiedy należał do Krissa. Był w stanie oryginalnym i bardzo dobrym. Co się stało od momentu, kiedy ma go nowy właściciel to już jest do niego pytanie. Tapicerka nie jest skórzana, bo ma być dokładnie taka jaka jest.
Jazda XJS-em na co dzień to świetny pomysł. Bardzo przyjemny i efektowny. Trzeba tylko wiedzieć, że dostęp do części jest mniejszy niż w XK przez co części, a także robocizna również jest droższa.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 576
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 20, 2016, 07:09:47 am »
Ja się nie znam ale wizualnie piękne auto  :-10points
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 20, 2016, 09:11:08 am »
Piękny jest, to prawda. Tapicerki sprawdzałem tylko po necie "grafika" pobieżnie, i nie znalazłem takiego obszycia stąd moje pytanie. Mi osobiście podoba się wyjątkowo biały. Jest prosty gładki czysty. Zajefajny!
Tylko osobiście zmieniłbym reflektory na pełne szkła, a te schował do szafy.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2016, 10:29:12 am »
Jędrzej ja Cię proszę z tymi pasami, naprawdę, więcej się dokształcać mniej opowiadać bajek.
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xjs-v139052-v179736-parts/occupant-restraints/rear-seatbelts-and-fixings/seatbelt-rear

Co do samochodu - kupiłem go z delikatnym bumem, pod Frankfurtem, dostał spód błotnika grill i lampę jedną, reszta jest jego. Wcześniej miał jakąś przygodę z bodajże lewej strony bo paski były pod klarem, a ponieważ robiłem go (tak właśnie) z przeznaczeniem sprzedaży. Przód został podmalowany, bo w większości przypadków lakier był oryginalny. Dostał za to cały klar - grubo wylewany nawet z tyłu, bo chciałem żeby był showroom condition.
Paski ma nowe, bo kompletów nie ma całych kompletów (wtedy nie było teraz nie wiem), robione DOKŁADNIE  wg specyfikacji  i do specyfikacji biały/sportpack/3.6

Gdy go oddawałem do Warszawy miał 93 tys km potem jeździł nim Radek, mój wspólnik i kolega i miał go sprzedać, ale tak go sprzedawał, że się w sumie poprztykaliśmy o to.

http://www.jaguar.org.pl/2012/06/gizycko-inspiruje.html?q=xjs
http://www.jaguar.org.pl/2012/06/jaguar-xjs-to-synny-nastepca.html?q=xjs

W międzyczasie ktoś wjechał i zbił klosz lampy (w Warszawie) a ponieważ chłopcy od Barratta i Mannersa usilnie twierdzili, że lampa LHD owalna jest dostępna to się skończyło tym, że nie jest. I nie jest, do tej pory, nie ma i nie będzie raczej. Dlatego ma konwersję na US headlamp.

Radio, to jedyna rzecz, która jest w nim nieoryginalna i jest tam tylko dlatego, że nie chciało mi się jechać w ciszy do Warszawy.

Parę lat temu to był jeden z najlepszych xjs-ów w tym kraju, ale jak wiadomo nie od dziś w PL najlepiej sprzedaje się ściema, bo nie ma ludzi, którzy znają się na robocie.

KubaB - to był wzorcowy xjs, taki, który można było pokazać i powiedzieć - patrzcie tak ten samochód powinien jeździć . Jak jest teraz nie wiem. Ja bym nim codziennie nie jeździł bo byłoby mi szkoda patrzeć jak jego stan pierwotny marnieje.

To jest pierwszy rocznik ABSu i ostani bez poziomowanych świateł (german market). jest w niemieckiej specyfikacji więc nie jest specjalnie zwinny. Lat temu parę działało mu wszystko łącznie z ręcznym, zawias był piękny, nic nie ciekło wszystko było na tip top.
Teraz nie wiem.

aha robiłem mu listwę wspomagania jest zrobiona ciasno na sportpack - bo jak już pisałem

podsumowując - to nie była lalunia, rodzynek, szlachecki czy inny syf, jedynytakizobacz tylko dobrze kupiony i mądrze zrobiony samochód z niskim przebiegiem z maksymalna starannością o wersję STOCK.

KubaB

  • Gość
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 20, 2016, 10:59:07 am »
Dzięki za wyczerpujące info o aucie. Niestety dopiero na początku czerwca będę mógł go na żywo obejrzeć, więc wtedy zdam relację albo jeszcze się do Was zgłoszę z prośbą o radę :)

Fakt, z jednej strony szkoda marnować takiego pięknego Jaga do codziennej jazdy ale z drugiej strony aż ciężko byłoby sobie odmówić tej przyjemności - co poradzę  :- pojecia

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 20, 2016, 14:02:37 pm »
Ciekaw jestem w jakiej jest teraz kondycji.