Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

XJ6 Coupe (1976) - Prośba o wsparcie

<< < (7/8) > >>

richie:
Tak ale z chromami jest inaczej, czy leżą na półce w magazynie, czy w garażu na samochodzie i tak powłoka się starzeję i traci połysk. Od razu wyprzedzając Twoją odpowiedź zwykłe polerowanie nie przywróci stanu fabrycznego. Akurat na chromach bym nie oszczędzał ale to moja opinia. Dachy vinylowe są dostępne, w USA bez problemu kupisz materiał i klej jeśli chcesz się w to bawić sam a w UK kupisz gotowy docięty dach. Części faktycznie udaje się kupić tanio na ebay i nie tylko pamiętaj że masz rzadki model i nie wszystko jest identyczne z serią.

Lekkoduch:
Witam po raz kolejny :)

Co do chromów: Oczywiście, że nie będę jechał po "taniości"...Bo jednak chromy to jeden z elementów prezentujących te auto :) Polerowanie będzie elementów, które są w dobrym stanie :) A wszystkie chromy wyglądają obiecująco oprócz właśnie zderzaka tylnego...3500zł za dwa elementy zderzaka to jednak dla mnie rozbój w biały dzień :) (Patrząc na ceny części katalogowych). Za tę kwotę mam malowanie auta w profesjonalnym serwisie lakierniczym :)
W związku z czym poczekam aż cokolwiek pojawi się na e-bayu :) Czas i tak gra na moją korzyść :)


A co do vinylu: Mój mechanik stwierdził, że podoła zadaniu i postara się go odratować: Czyli na rantach zostanie vinyl odklejony i zaprawki zostaną wykonane...a następnie zaklejenie ich....Sam vinyl nie ma śladów zbytniego użytkowania (poza bąbelkami na samych krawędziach...ale to zostanie zrobione)...Więc póki co nie będę sobie tym głowy zaprzątał...

Póki co dalej kompletuję części :) Dzisiaj zamówiłem szybę czołową (niestety nie ma dostępności szyby z paskiem u góry więc idę tropem zakupienia orginalnej szyby co akurat się udało - zielona koszt 900zł).

Rozmawiając ze swoim mechanikiem zastanawiamy się nad "wygłuszeniem" auta...Skoro i tak będę je rozbierał do tzw. blach....to może warto? Co myślicie na ten temat? Jak wyczytałem to wersje coupe miały sporo mankamentów fabrycznych i stąd być może tylko 3 lata ich produkcji :) Czy ktokolwiek brał się za takie rozwiązanie? :)


Pozdrawiam :)

Yoohas:
Ogólnie Coupe pochodzi z okresu fatalnej jakości w fabrykach Jaguara. Pomijając zmiany własnościowe - ciągłe strajki, problemy z dostawcami. I te Jaguary są po prostu fatalnie wykonane.

Wyciszenie - ja w swoim projekcie robię. Też mam gołą budę po piaskowaniu, blacharce i lakierowaniu. Poza masą na podwozie, która jednocześnie wycisza na pewno pójdą maty na ścianę ogniową, nadkola i podłogę. STP albo Dynamat. I oczywiście dach - poza izolacją akustyczną termiczna.

Myślę, czy warto robić drzwi. Z tego, co się zorientowałem na pewno wyciszenie maski nic nie da.

Zależy co chcesz osiągnąć. Ja robię akurat samochód do komfortowej jazdy bez agro-nagłośnienia. Ma być cicho, więc każdy plastik będzie podklejany, każda blaszka również, a uszczelki podnoszone/pogrubiane, żeby wiatr też nie przeszkadzał.

Ale dźwięk tego silnika to też muzyka ;)

Witek12345:
A co to się stało,że nastąpiła nagła cisza,po tak ożywionej dyskusji? Jak postępuje renowacja-prośba o szczegóły,fotki, bo temat XJ COUPE zawsze ciekawy! Miejmy nadzieję,że projekt nie upada...
Zła wiadomość jest taka, że nie da się kupić pięknych chromów do coupe za 20% z tych 3500pln. A renowacja będzie kosztować niewiele mniej jak nowe,przy braku pewności co do jakości. I w ogóle w ostatnich latach Angole skandalicznie podnieśli ceny na nowe chromy i nie tylko chromy,tak,że dziś mamy 100% drożej niż dekadę wcześniej.
3 i pół tysiąca? Teraz to już "normalna" cena....

Lekkoduch:
Cisza nastąpiła bo i priorytety się zmieniły :)
Okazyjnie kupiłem Mustanga z 67 roku  z Belgii i przejął priorytet :) Przede wszystkim z tego względu, że dostępność części jest większa więc i sam projekt czybciej ukończę :)

Co nie oznacza, że olałem temat kocura...Szukam powoli części i je kompletuje :) Z najnowszych aktualizacji:
- Chromy: Znalazłem listwę boczną drzwi na Ebayu niemieckim za grosze jak i również części zderzaka tylnego :) Więc mam już to z głowy :)
- Wnętrze: Jednak cierpliwość popłaca :) Znalazłem uzupełnienie zagłówków w dobrej cenie i już idzie z UK :) To samo z "drewnem" w środku.
Znalazłem fajny komplecik (Deska rozdzielcza + 8 drewnianych elementów) który niebawem zamawiam :)
- Tapicerka: W moim mieście dogadałem się z tapicerem i za ciekawą kwotę zrobi mi nowe poszycia boczne, odrestauruje tylną kanapę oraz fotele :)

Mechanika niestety w chwili obecnej stoi w miejscu :(
Tak z ciekawości jeszczę zapytam: W bagażniku w miejscu gdzie jest miejsce na koło zapasowe jest wyjście z obu stron (co ciekawe w ogóle nie zabezpieczone jakoś specjalnie) I zauważyłem, że brakuje tam elementów...Czy to są pompy wychodzące z każdego ze zbiorników??? Niestety nie zrobiłem zdjęć więc nie mam jak pokazać :(


BTW: Byłem w weekend w Nadarzynie na wystawie oldtimerów i youngtimerów i tylko dwa kocury znalazłem :( (Przepiękny E-type i bodajże Jaguar XJ MK3)

Pozdrawiam serdecznie :)
 Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą :)
Znalazłem u znajomego rodziny w Belgii Jaguara XJ serii 2 z silnikiem 4.2 który długo przestał w "stodole"....Mimo tego nieźle wygląda i zastanawiam się cz nie łatwiej mi będzie kupić te auto (Dogadałem się na 1000Euro + transport mam za grosze) aby w razie czego posiłkować się nim w przypadku braku części w moim coupe :)

Co wy na to? :) Jest to opłacalny zabieg? Czy szkoda zachodu? :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej