Autor Wątek: szybki temat  (Przeczytany 9437 razy)

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
szybki temat
« dnia: Październik 19, 2015, 19:23:43 pm »
W czwartek mechanik będzie próbował czyścić cewki i ogólnie rzucić okiem na świece. W tym celu będzie zdejmował kolektor i potrzebuję szybkiej odpowiedzi jakie uszczelki są potrzebne i ile sztuk do tej roboty?

Uszczelki dolne kolektora dolotowego - 6szt.???
a co z uszczelkami górnymi??? też potrzebne, a jeżeli tak to ile sztuk???
Dzięki
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2015, 20:39:12 pm »
Uszczelki użyjesz ponownie najprawdopodobniej. Co zaś do cewek, to z doświadczenia kup nowe, wiem że boli ale da się kupić w rozsądnych pieniądzach

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2015, 23:18:14 pm »
Broń Boże wkładać te same uszczelki. Kupujesz 6 szt. dolnych i 6 szt górnych. Kup sobie zamienniki, bodajże po 25zł/szt. Bardzo dobre jakościowo
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline M-GASIOR1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2015, 10:41:43 am »
Ale się fajnie czyta.
Montuj stare .....
Tylko nie stare .....
Każdy ma inne podejście do swojego kota. Jeden tresuje , inny zagłaska.

pozdrawiam :-tylko

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 20, 2015, 12:50:20 pm »
Ja naleze do tych ze jak robic to raz a dobrze :). Te uszczelki po wyjeciu i powtornym włożeniu juz tak nie trzymają
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

kurak22

  • Gość
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 20, 2015, 14:54:27 pm »
Jeden tresuje , inny zagłaska.
i tak sie rozsypie  :-hehe

cyberda

  • Gość
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2015, 00:36:14 am »
Dwa razy zdejmowałem kolektor i nie wymieniałem uszczelek, a moje autko ma już prawie 270 000 km - i jakoś trzymają bez problemu. Oczywiście nie wymieniałem bo się ... do tego nie przygotowałem - pewnie jakbym je wcześniej zakupił do założyłbym nowe ale na pewno nie trzeba panikować z tą wymianą za każdym razem.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 21, 2015, 00:42:28 am »
Dwa razy zdejmowałem kolektor i nie wymieniałem uszczelek, a moje autko ma już prawie 270 000 km - i jakoś trzymają bez problemu. Oczywiście nie wymieniałem bo się ... do tego nie przygotowałem - pewnie jakbym je wcześniej zakupił do założyłbym nowe ale na pewno nie trzeba panikować z tą wymianą za każdym razem.
Ja powiem w inny sposób - kwestia sfatygowania starych. To samo w 2.0D przy zrzucaniu kolektora :)

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2015, 18:30:04 pm »
Kupiłem już 2x6 sztuk za 385PLN i jutro będę zmieniał. Nie wiem w jakim stanie mogą być stare i wolałem od razu się przygotować, bo co by było jakby mi mechanik rozebrał auto i uszczelki były w proszku??? Mechanik 30km ode mnie i zostaję na kilka dni bez auta.
Marne rozwiązanie.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 21, 2015, 21:02:28 pm »
stare uszczelki, jasne, syf klejenie, syliką, potem lewe powietrze, i kicha, a coś wolne zginęły, i różne popeliny... bo dziadek w maluchu to z okładki zeszytu zrobił, i działało..  :-hehe
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2015, 23:20:21 pm »
Dwa razy zdejmowałem kolektor i nie wymieniałem uszczelek, a moje autko ma już prawie 270 000 km - i jakoś trzymają bez problemu. Oczywiście nie wymieniałem bo się ... do tego nie przygotowałem - pewnie jakbym je wcześniej zakupił do założyłbym nowe ale na pewno nie trzeba panikować z tą wymianą za każdym razem.

Witaj!
Dlaczego zdejmowales kolektor? Swiece?
Pytam z ciekawosci bo moj kot jest rowiesnikiem twojego. I model ten sam.

Ja we swoim zmienilem tylko tylne klocki i wszystkie plyny.  Jest OK!   :-tylko


Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2015, 17:43:56 pm »
niunia

Mam taki problem, że na zimnym po uruchomieniu wpada mi w tryb awaryjny (restricted performance), ale u mnie trwa to dosłownie 5 minut i jak po tym czasie zgaszę auto i za kilka sekund uruchomię ponownie to jest normalnie (jak nie zgaszę to jest w takim trybie, aż do zgaszenia). Niby to takie gówno i jak do tej pory omijałem temat, bo wiem, że to trudne do diagnostyki i najczęściej długotrwałe i kosztowne, to jednak zdecydowałem się spróbować coś z tym zrobić. Pojechałem do mechanika. Odczytał błędy skanerem i mam P0191, P1254 i P1582. On zasugerował, aby rozebrać kolektor i przeczyścić cewki. A ja zdecydowałem, że jak już zdejmuję kolektor to wymienię uszczelki na nowe (chociaż dzisiaj okazało się, że stare były OK, ale i tak wsadziłem nowe). Za uszczelki dałem 385 i za robotę 200PLN plus w tej cenie był wymieniony płyn hamulcowy (bo już od dłuższego czasu się czaiłem do tego). Nic się nie zmieniło po tej operacji. Nadal są te same objawy. Prosiłem tylko o spisanie symbolu świec i jaki jest ich stan. Świece mam zwykłe DENSO T16EPR-U15 i przerwę na nich 1,5mm. Może zasadna byłaby zmiana na irydowe, ale to wydatek rzędu 300PLN plus robocizna, a nie wiem czy będzie jakiś efekt. Problem jest taki, że ten błąd jest chwilowy i chociaż nie znam się na tym - wydaje mi się, że raczej sonda lambda lub też kończący się katalizator lub zapchanie jego mogłyby bardziej dawać taki efekt). Przecież praca świecy raczej nie zmienia się w czasie...

No coś będę musiał pomyśleć i bardziej zgłębić temat. Na razie nie mam zielonego pojęcia jaki zrobić następny krok...
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 22, 2015, 19:41:35 pm »
Witaj bodi!

Na tym forum sa tezsze glowy niz moja w dziedzinie leczenia kotow - wiec na tematy
techniczne wole sie nie wypowiadac - inni wiecej wiedza odemnie.
Czuje sie jak wiejski znachor w towarzystwie profesorow medycyny.

Ale rade dac ci moge:  zyj z ta drobna niedogodnoscia - szkoda kasy na niepewne
poszukiwania i reperacje. Byc moze ktos z naszych na forum juz to przerabial...
Moze sie odezwie i bedziesz mial problem z glowy.

Co do swiec - to ich praca pogarsza sie w czasie - nie "raczej"...
Tego jestem pewny - ale u ciebie nie biega moim zdaniem o swiece.

Pozdrawiam - rowniez jezioro Galadus bo chyba mieszkasz w poblizu...    :-tylko

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2015, 20:08:25 pm »
bodi, przeczytaj sobie opis tych błędów i chyba pora zmienić mechanika. Tak - swojego składałem na starych uszczelkach i naprawdę poprawnie działał. Jeździł bezawaryjnie, żadnych checków (mimo instalacji lpg), żadnych falowań obrotów itd. Może dlatego, że wiem co mam w silniku, robię sam itd...
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: szybki temat
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 22, 2015, 20:19:34 pm »
...tez bym chcial robic sam - ale grzebac przy V6 to trzeba byc conajmniej po technikum mechanicznym.  Ja zrobilem budowlane.  :) :) :)