Autor Wątek: X300-pompa powietrza, ingerencja w ECU  (Przeczytany 1454 razy)

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
X300-pompa powietrza, ingerencja w ECU
« dnia: Październik 08, 2015, 20:03:49 pm »
Dwa pytania.
1)Co to w ogóle jest secondary air injection i gdzie to znaleźć? Zastanawiam się, czy w moim aucie mam to ustrojstwo.
2)Jak wygląda kwestia grzebania w ECU w tych samochodach? Nie mam ochoty ani pieniędzy walczyć z niedziałającym EGR, a ponadto muszę wymienić kolektory wydechowe i łatwiej dostać takie do wersji europejskiej, bez EGR. Stąd pytanie, czy przeciętny "spec" od wycinania DPFów i szeroko pojętego "tuningu" będzie w stanie dezaktywować EGR, żeby nie wyskakiwał błąd?

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: X300-pompa powietrza, ingerencja w ECU
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 08, 2015, 22:55:15 pm »
EGR jest na kolektorze dolotowym, a nie wylotowym.
Ceny kolektorów z Airem są takie same jak bez niego. Mozna kupić zwykłe i zrobić dziurkę z gwintem.
Jest XE MY20, XJ6 1995, Daimler Super Eight 2006
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
Odp: X300-pompa powietrza, ingerencja w ECU
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2015, 12:29:05 pm »
Wiem, gdzie jest EGR. Tylko, że on pobiera spaliny z kolektora wydechowego i dlatego kolektory na USA były inne, niż na EU. Poza tym i tak mam walniętą sondę kontrolującą przepływ spalin przez EGR, więc wolałbym kupić zwykłe kolektory (obecne popękały), zawór zaślepić i przy pomocy jakiegoś speca wyłączyć to cudo na poziomie ECU.

No i dalej nie wiem po co jest to air injection i jak w ogóle sprawdzić, czy w moim aucie mam to ustrojstwo :P