Autor Wątek: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo  (Przeczytany 7279 razy)

xtype005

  • Gość
Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« dnia: Lipiec 31, 2015, 22:17:26 pm »
Witam forumowiczów, to mój pierwszy post także nie bijcie.

Rozwiązania problemu szukałem wszerz i wzdłuż niestety nic nie pomogło :-trudno

Mam Jagusia X- Type 2.0 D z 2005 z przebiegiem 138600 km i kocham tą piękną bestię ale niedługo mnie wykończy :-cry

Do rzeczy:

U poleconego w pewnym warsztacie magika zrobiłem tzw chiptuning ( facet wgrał specjalne oprogramowanie) no i zaczęło się:

1) zamiast wzrostu mocy jest spadek, na 1 i 2 do 2-2,5 tys obrótów ciągnie nieźle i chyba nie dymi, 3 i 4 jeżeli przyspieszam spokojnie to jakoś przyspiesza, ale nie ma mowy o tzw. natychmiastowym przyspieszeniu - wali chmurę czarnego dymu i turbina praktycznie nie działa...

2) palić miał mniej o jakieś 0,5 litra a skoczyło o 4 w górę  :-nie

3) bieg 5 zaczyna ciągnąć od 2 tys obrtów w góre, czasami przykopci

4) nawet przy wolnym przyspieszaniu wspomnianym w pkt. 1 silnik się dławi, szarpie na wszystkich biegach

Oddałem go na diagnostykę komputerem i jedyny błąd jaki pokazało to - brak ciśnienia w turbinie (nie pamiętam kodu  :- pojecia )
Tak więc panowie specjaliści wymyślili, że zaślepią EGR ( wzięli 400 zł  :-nuts ) ale nic to nie dało

Poczytałem na różnych forach, również angielskich no i typują zazwyczaj układ dolotowy, sprawdziłem sam filtr powietrza, macałem rurki ze dwie godziny.
W jedym miejscu na odmie (tam gdzie odchodzi taka mała rurka) jest jakaś czarna maź, domyślam się, że to nie jest normalne, ale czy to może być przyczyna? Jest to przy małym metalowym pierścieniu na tej mniejszej rurce, ale dziury nie widać. dorzuciłbym zdjęcie ale nie wiem jak  :- pojecia

Co to może być, czego i gdzie szukać   ??????    :-help :-help :-help :-help :-help

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2015, 22:25:11 pm »
prawdopodobnie turbina nie była nawet dobrej kondycji, tak samo jak wtryski i tuning je dobił.
Na twoim miejscu bym wrócił do starego softu oryginalnego i dał samochód do mechanika który ma pojęcie o serwisowaniu samochodów ze silnikiem diesla
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2015, 23:00:37 pm »
Rozumiem, że wgrał gotowca?? Jeśli tak to - jak napisał RedOctober wrócić do fabrycznego softu. Silnik po chipie łapie Ci tryb awaryjny przez co wyłącza turbinę - jest to normalna reakcja elektroniki na nieprawidłowości które znajduje. Na 90% po zmianie do serii wróci ładowanie turbo. Tylko ponownie odetkaj EGR. Nie po to ktoś to wymyślił, żeby zaślepiać.

Podejrzewam, że gotowiec jest do kitu i ładuje tak wysoką dawkę paliwa, że elektronika uważa to za defekt wtryskiwacza/układu paliwowego i stąd takie chore akcje
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

xtype005

  • Gość
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 01, 2015, 10:16:42 am »
Ehh, to teraz mam dwie opcje z tym softem:

1) czekać, aż wróci ten co to robił (jest na urlopie jeszcze ponad tydzień) już do niego dzwoniłem i powiedział, że zajrzy

2) jechać do serwisu jaga w łodzi i wgrywać oryginalne oprogramowanie za 250 zł (już się dowiadywałem)

Tylko, że w takiej sytuacji chyba powinienem zażądać zwrotu kasy od tego pierwszego? Skoro facet robi bez pojęcia i nie sprawdził czy samochód kwalifikuje się do chiptuningu...

I rozumiem, że mam sobie dać spokój z szukaniem dziur w dolocie??

Co myślicie?   :- pojecia

Zapomniałem dodać, że przed nowymi sterami samochód chodził bardzo dobrze, bez dymu, z normalną mocą. Czasami puścił bąka jak to diesel. Był tylko problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Odpalał, ale na ciepłym kręcił kilka sekund i dopiero załączał. To sie nie zmieniło...  :- pojecia
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2015, 12:09:30 pm wysłana przez Choina »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 01, 2015, 14:44:46 pm »
Myślę ze spoko opcja z tym wgrywaniem w ASO. Bedziesz mial pewność i w pewnym sensie gwarancje na to
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

xtype005

  • Gość
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 01, 2015, 16:33:34 pm »
I rozumiem, że wywalą to co jest teraz i wgrają całkiem od nowa oryginalne?

Cały czas uważam, że zwrot chociaż części kasy się należy, ale pewnie to nie będzie takie łatwe....  :-trudno

W każdym razie spróbuje sie umówić w tym tygodniu do ASO i zobaczymy. To 250 zł to jest chyba robocizna za godzinę, nie ? Bo miałem też programować u nich od nowa moduł komfort (rozregulował się po tym jak padł akumulator) i powiedzieli dokładnie taką samą cenę, więc podejrzewam, że jest to cena robocizny?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 01, 2015, 20:40:58 pm »
Działania związane z używaniem komputera, że tak to nazwę - liczy się od danej operacji (w tym wypadku programowanie), a nie czasu jej trwania :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

xtype005

  • Gość
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 03, 2015, 17:59:29 pm »
Jestem umówiony na czwartek rano w Jaguarze (Łódź) na wgrywanie oryginalnego softa do silnika. Jest tylko jedna rzecz, straszą, że jeżeli sterownik się "nie przyjmie" to nie będzie ich wina. O co z tym chodzi, mówią tak na wszelki wypadek, czy coś jest na rzeczy?  ??????

 Podobno ich sterownik nadpisuje się na starym (nie wgrywają od nowa, nie usuwają starego?) i może się nie przyjąć. przynajmniej tak to zrozumiałem...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 03, 2015, 18:48:27 pm »
Po prostu auto może nie odpalić bo może nastąpić najzwyklejsze zacięcię się komputera silnika. W Volvo przy wgrywaniu Service 2.0 do aut ponad 10 letnich też ostrzegają, ze klient robi to na własną odpowiedzialność. Ba, zdarza się tak, że auta które przychodzą nowe ze Szwecji po wgraniu S2.0 się zawieszały i trzeba było cofać proces i od nowa.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

xtype005

  • Gość
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 03, 2015, 20:30:24 pm »
To robić oryginał czy nie, bo już głupi jestem  :- pojecia

Jak na razie odpala i jako tako jeździ, tylko, że marnie....

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2015, 21:31:13 pm »
Ten co Ci tuningował powinien mieć spisany oryginalny zapis ze sterownika. Więc teoretycznie jak zepsuł to niech naprawia
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 03, 2015, 23:15:59 pm »
kolego ja jestem z łodzi kto ci ten chip robił. popsuł niech naprawi a potem można dalej szukać niech doprowadzi kota do stanu fabrycznego jak będzie normalnie jeździł to dam ci porządnego gościa od chipów z hamownią. A jeszcze pytanko ten co teraz grzebał nie jest czasem ze zgierskiej po prawej za zwężką.  Jak byś jednak pojechał do serwisu jaguara to  gadaj z panem czesławem kierownik serwisu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2015, 00:07:57 am wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

xtype005

  • Gość
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 04, 2015, 23:38:35 pm »
Przed modyfikacją wszystko działało normalnie, ładnie jeździł. Facet co to robił jest ze Zgierza. Z serwisem na razie poczekam, 10 sierpnia wraca ten co to robił i ma naprawiać...

xtype005

  • Gość
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 07, 2015, 18:41:13 pm »
Okazało się podczas odsłaniania EGR, że rura od intercoolera jest dziurawa. (Miałem to juz raz ale objawy były słabsze). Czy to możliwe ze po wymianie tej rury juz wszystko bedzie dobrze? Takto nie bede sie juz umawiał z facetem od sterów...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Brak mocy i czarny dym, brak ciśnienia w turbo
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 07, 2015, 23:06:49 pm »
Jak najbardziej powinno się poprawić jeśli dziura jest dość spora
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8