Autor Wątek: Olej silnikowy  (Przeczytany 15092 razy)

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2015, 20:59:58 pm »
Koledzy wystarczy kupić olej Forda. Jest tani i wystarczająco dobry

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 26, 2015, 21:31:09 pm »
Koledzy wystarczy kupić olej Forda. Jest tani i wystarczająco dobry

Czyli Bp-Castrol=formuła F
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 26, 2015, 21:56:56 pm »
Czy to BP to nie wiem. Formuła F tak. Naklejka z logiem forda i chyba silnika zdjęcie w ciemnych barwach wszystko. nie mam butelki przy sobie. Pewnie, że może być lepszy olej tylko jakoś nie wierzę w te lepsze w Polsce. Z tego co wiem to są podrabiane i trudno rozeznać który jest który. Lepiej kupić olej mniej znany bo pewnie bedzie prawdziwszy niz te znane. To moje zdanie. Olej np 10w40 kupuje GM. Jego pewnie nikt nie podrabia
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2015, 22:02:31 pm wysłana przez grzechch »

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 26, 2015, 23:41:17 pm »
Formułę F robi Castrol właścicielem Castrola jest Bp
A olej GM 10W40 to syf zwykły mineralny.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 27, 2015, 00:01:15 am »
Leję go do Chryslera i mam gdzies jaki jest. Teoretycznie półsyntetyk. Nie mogę lać syntetyka bo od dawien dawna na takim lata

Offline Zatoichi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 27, 2015, 08:06:05 am »
Formułę F robi Castrol właścicielem Castrola jest Bp
A olej GM 10W40 to syf zwykły mineralny.

O przepraszam - olej GM 10W40 to nie jest zwykły syf mineralny. Zawiera całe 3% baz syntetycznych. Coś jak jogurt z jagodami - zawartość jagód 1%  :-gwizd

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 27, 2015, 12:36:23 pm »
Castrol EDGE - czyli oszukany syntetyk lubi się przypalać i nie czysto spalać. Dlaczego?? Ano dlatego, że moim zdaniem Castrol coś nie do końca przykłada się do procesu hydrokrakingu. Owszem oczyszczą tą bazę mineralną, cząsteczki poprawią swoje właściwości ale na tym koniec w sumie. Dużo lepiej do tego procesu przykłada się Motul czy Liqui Moly, a najlepiej chyba Fuchs to opanował.

Dlatego Castrol "nibysyntetyk" EDGE i pochodny do tego Formula F to syf za teroetycznie duży hajs. Za podobny piniundz mamy Motul, LM, Valvo które są na bazie PAO + ewentualnie dodatki HC. Wystarczy nawet, że jest 40% PAO, a reszta HC i już olej jest dużo lepszy i czyściej się spala niż "czyste" HC.
Natomiast oleje GM to są chyba oczyszczane oleje zużyte + na nowo dodawane uszlachetniacze. No i co do tych uszlachetniaczy...Castrol chyba nie ma ich zbyt dobrych.

Ja leje jak pisałem Motul Specific i silniczek chodzi bardzo cicho.

AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 27, 2015, 13:24:09 pm »
W moim kocie 2.1 l V6 przy stanie licznika 88008 kms w dniu 26 maja 2014 zostala wlana oliwa
Total Activa Ineo ECS 5XW30.
Jest to olej syntetyczny w technologii LoW - SAPS.
W maju 2015 bede mial na liczniku okolo 93000 kms.

Mam lac ta sama - czy nalezy zmienic? Jesli zmienic - to konkretnie na jaka?

Co o tej Activie nalezy sadzic? - oto sa pytania...   :-tylko

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 27, 2015, 13:29:20 pm »
Driv3rrr czy sprzedajesz oleje, że tak w temacie siedzisz? To co polecasz do 3,0 w dobrej cenie, spełniające wymagania forda? Rozumiem, że Formułę F musze sobie odpuścić. A ELF 5w30?
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2015, 13:34:10 pm wysłana przez grzechch »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 27, 2015, 13:41:32 pm »
grzechch oliwy nie sprzedaję. Moja praca inżynierska opierała się na badaniu 4 oliw - 2 syntetyki w tym 1 prawdziwy, a 1 HC oraz 2 półsyntetyki Mobila i Valvoline. Także po wynikach jakie mi wyszły mam juz pewien obraz jak to wygląda w rzeczywistości. Półsyntetyki to tak naprawdę jaki nie wlać to będzie taki sam prawie. Oprócz tych naprawdę tanich rzędu 15zł/1l.

Elf z tego co wiem ma wszystko na bazie HC. Ja bym Ci mógł polecić to co mam ja czyli Motula Specific 913D, Valvoline SynPower lub Liqui Moly TopTec F bodajże się nazywał. Te oleje po prostu są ogólno i łatwo dostępne w dobrych cenach.
Może zapłacisz ciut więcej ale przynajmniej jest w tych olejach spora część naturalnego oleju, a nie "stjuningowanego" minerala :)

Jeszcze wszystko zależy co ile zmieniasz olej. Jak to zakres 7-9 tys km to ELF spoko będzie śmigał, nic sie nie będzie złego działo. Natomisat jeśli powyżej 10 tys km to tylko oleje które mają w swoim składzie jakiś % bazy PAO.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 27, 2015, 14:17:21 pm »
Co 10-11 tys. km tylko, że ja te przebiegi robię przez kilka lat bo Eska to dla mnie samochód niedzielny. W sumie powinienem zmienić olej co roku ale mam to w nosie jak będzie miał 2 tys km. Chodzi tylko o olej który wolniej bedzie sie starzał stojąc tak aby go wymienić np po ok. 3 latach gdy bedzie miał 6 tys. km

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 27, 2015, 14:24:59 pm »
To jeśli zmieniasz tak to może coś z jeszcze wyższej półki?? Np. Penrite HPR. Wyjdzie w granicach 300zł ale tam jest 100% baza PAO. Różnica taka ze 0W30.

Jeśli robisz takie naloty to i tak zmieniałbym maks co 2 lata. Olej świeży w butelce postoi maks 4-5 lat bez utraty uszlachetniaczy.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 27, 2015, 19:37:20 pm »
Jak chcecie dobry olej w dobrej cenie to polecam VALVOLINE VR1 Racing 5W50 (szczególnie na lato). Z tydzień temu kupiłem 3 bańki 4L (na 2 wymiany).

Do tej pory lałem MOBIL1  0W40 lub 5W50, ale ten Valvoline jest w lepszej cenie i jest nawet lepszy. Płaciłem po 99PLN za bańkę, ale widziałem i po 90PLN w necie. Ja na razie będę lał na lato Valvoline, a na zimę MOBIL1 0W40 (bo jest rzadszy w niskich temp.).
Lubię zawsze mieć zapas oleju i mam 6L MOBILA i 12L VALVOLINE.

Myślę, że to WAS ostatecznie przekona ;-)))
http://www.v10.pl/archiwum/motorsport/wtcc/2013/moskwa/galeria/valvoline_grid_girls_rus_126.jpg
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2015, 20:06:05 pm wysłana przez bodi »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 27, 2015, 20:14:35 pm »
Jak chcecie dobry olej w dobrej cenie to polecam VALVOLINE VR1 Racing 5W50 (szczególnie na lato). Z tydzień temu kupiłem 3 bańki 4L (na 2 wymiany).

Do tej pory lałem MOBIL1  0W40 lub 5W50, ale ten Valvoline jest w lepszej cenie i jest nawet lepszy. Płaciłem po 99PLN za bańkę, ale widziałem i po 90PLN w necie. Ja na razie będę lał na lato Valvoline, a na zimę MOBIL1 0W40 (bo jest rzadszy w niskich temp.).
Lubię zawsze mieć zapas oleju i mam 6L MOBILA i 12L VALVOLINE.

Myślę, że to WAS ostatecznie przekona ;-)))
http://www.v10.pl/archiwum/motorsport/wtcc/2013/moskwa/galeria/valvoline_grid_girls_rus_126.jpg

Bez sensu. Zresztą z tego co wiem Ford lubi robić dość ciasne kanały olejowe, także 5W50 tutaj nie pomaga, a wręcz szkodzi. Oprócz tego nie ma sensu lać do silników wolnossących takich olejów.
Jeśli lubisz podociskać często pedał gazu to wlej sobie Penrite HPR 5W40. Jedyny 5W40 na rynku spełniajacy normy 913A oraz 913B czyli te które zaleca Jaguar wraz z Fordem.

A tak lejesz oba oleje nie spełniające norm. A te normy nie są dla picu. To pod normy jest robiony dany olej. Więc dana norma określa lepkość i płynność oleju jaki ma być dla danego silnika.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Olej silnikowy
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 27, 2015, 20:20:52 pm »
Przecież 5w50 to olej gęsty, do samochodów sportowych , mocno obciążonych, pracujących na wysokich obrotach