Autor Wątek: Szereg pytań dotyczących S-Type  (Przeczytany 8009 razy)

mathias

  • Gość
Szereg pytań dotyczących S-Type
« dnia: Marzec 19, 2015, 20:32:36 pm »
Witam
W związku z teoretycznym rozważaniem zakupu S-type mam wiele pytań.
1. Jak wyglądają koszty serwisowania i utrzymania żeby utrzymać w sprawności takie auto np: wersja 3.0, lub jak wyglądają koszty utrzymania w porównaniu do A6 C5 2,8 Quattro.
2. Jak wygląda sprawa skrzyni automatycznej, awaryjność, oraz ew koszty napraw, pytam ponieważ słyszałem takie coś że niby skrzynie są nie naprawialne albo koszt naprawy to nawet 15kzł.
3. Korozja czy jest to auto korodujące?
4. Zawieszenie jakość koszty ew napraw?
4. Jakie roczniki brać pod uwagę, czy z pierwszych lat produkcji miały jakieś niedociągnięcia?

Proszę o wyrozumiałość pytania może dziwne ale muszę się zorientować czy w ogóle to jest auto dla mnie.
Pozdrawiam

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2015, 20:46:55 pm »
Przykro mi kolego kup A6 lub C5. A wiesz dlaczego? Powiem ci. Dlatego, że nikt nie kupuje S-type z rozsądku z kalkulatorem w ręku tylko z miłości. A kto kupuje z miłości nie myśli o kosztach utrzymania czy serwisowania. Ty chcesz kupić auto tanie w eksploatacji i serwisie a miłość do auta to absurd. Wybierz inne auto

mathias

  • Gość
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2015, 21:01:47 pm »
Ja A6 miałem i dlatego pytam o porównanie kosztów utrzymania. Teraz chce kupić auto nietuzinkowe a nie masówkę uliczną typu Audi, BMW, Mercedes, VW

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2015, 21:19:58 pm »
Może mnie przekonałeś. Nie łatwo jest kupić dobrego Jaga. Albo kupisz dobrego albo będziesz w niego stale inwestował. Jeżeli chcesz mniej kłopotów a napewno ze skrzynią to wybierz wersje po lifcie czyli od 2002 r. tak gdzieś od maja. Tam jest skrzynia 6-stka ZF. To nie ta sama klasa skrzyni co w modelu przed liftem. Zawieszenie masz również trwalsze chociaż aluminiowe w całości no i nie tanie. Aluminiowe w A6 to cenowo bułka z masłem. Serwis autoryzowany to ceny w większości prac kosmiczne. Jest wielu mechaników nieautoryzowanych znających sie na rzeczy. To auto z bardzo rozbudowaną elektroniką czasami dość kapryśną. Pewne rzeczy potrafią sie czasami psuć i same naprawiać. To auto to kot, który chodzi własnymi ścieżkami, wystarczy poczytać.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2015, 01:18:58 am »
dokładnie zgadzam się z wypowiedzą kolegi grzechch mam  s typa 4.2 kochane auto skrzynia super oczywiście ta 6 hp bo to lift 2002 rok zawiasy przednie koszt ok 2700 klamoty i to szukane po kosztach ze znajomościami amorki bo system cats jest jeden to koszt 2200 oczywiście to ceny orientacyjne,wymiana oleju w skrzyni 1500 plus robota klocki przednie org 570 i tak dalej ,auto cieszy każdego dnia jak tylko wsiadam do niego,  ja kupiłem kota nie z rozsądku czy dobrego wyboru bo jaguar jest kupowany z checi posiadania czegoś ponad czasowego  jaguar to styl bycia. a i z reguły nie rdzewieje rocznik po lifcie czyli 2002 w górę a skrzynia to koszt około 4500 naprawa prawie wszystko nowe ale te 6hp są dobre i w miare niezawodne
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2015, 01:34:04 am wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

mathias

  • Gość
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 20, 2015, 19:34:45 pm »
Dzięki za wypowiedzi.
Jeszcze pytanie mam czy X-type jest tańszy w utrzymaniu/serwisowaniu od S-type? Wiem że pyt nieprecyzyjne ale dajmy na porównując koszty utrzymania  wersji z silnikiem 3.0

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 20, 2015, 20:42:28 pm »
te auta bardzo się różnią między sobą więc koszty też ja osobiście nie brałem pod uwagę x typa bo to trochę nie ten segment auta, ale co do pytania będzie trochę taniej 
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

skyludwik

  • Gość
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 20, 2015, 21:07:51 pm »
Jak ktoś lubi jeździć ładniej opakowanym Mondeo to X będzie spoko, ja jednak wolę Lincolnem LS :)

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 20, 2015, 21:47:07 pm »
Mathias jesteś w części forum dotyczącej S-type. A my tutaj chyba nie chcemy pisać o X-type bo to zupełnie inna klasa

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 20, 2015, 22:52:42 pm »
Skyludwik, ale żeś dowali jak łysy grzywą o kant kuli. Co ty stawiasz lincoln ls na równi z s-typem? To że komputer widzi eske jako lincoln to nie znaczy że jeździsz nim. Nie jeździłeś iksem to nie wypowiadaj się.
X 3.0 w manualu objedzie twoje 4.0 jak będzie chciał. Te 280 KM trzeba jeszcze przenieś na asfalt, a iks nie ma trudności z przesieniem 230-tu. Kolejna rzecz to wytrzymały silnik i skrzynia w iksie siedzi, a nie 4.0 v8 z 5hp co ledno 200kkm wytrzymuje.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 20, 2015, 23:19:18 pm »
co x ma z mondeo jakieś 15 % w hamulcach i zawiasach i to wszystko kolego jak chcesz to podstaw mi jednego i drugiego ja je rozłożę na części to porównamy oczywiście poskładam je do kupy i odjadą' a porównanie ski do lsa to tylko jakieś 30 procent wspólnych klamotów  i to w przypadku aut po lifcie z motorem 4.0 i 4.2 te 3.0 to tylko 20 procent wspólnuch klamotów a i jeszcze co do objechania ixem eske cztery pazury a dwa to zaj....ta różnica ale kolego chojna zawsze możemy stanąć od światel do świateł na włókniarzy hahaha tylko bez obrazy ja żartuje 
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2015, 23:25:17 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

skyludwik

  • Gość
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 21, 2015, 11:21:21 am »
Panowie mniej spinki... Na końcu dałem emotikona uśmieszek... A to znaczy, że moich słów nie należy traktować dosłownie. Licytowanie się czy X lepszy od S i odwrotnie nie ma sensu to dwa różne auta i moim zdaniem adresowane do różnych odbiorców. BTW to przy jakiejś okazji chciał bym sprawdzić czy faktycznie X 3.0 objedzie S typa 4.0.

mathias

  • Gość
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2015, 14:38:55 pm »
Ja poprostu chce kupić auto inne niż popularne Ałdi, Vieswagen itp których jest od zarzygania i stąd padł pomys nad X lub S-type, z drugiej strony mam tez inne hobby jednośladowe które pochłania sporą kaskę.
Z info które wyczytałem na forum to S-type jednak nie dla mnie ponieważ są za duże kosztu utrzymania takiego auta w sprawności.
A nie sztuką jest kupić auto np: S600 (jak co niektórzy robią) i jak się okaże że w auto trzeba wsadzić w naprawę równowartość auta to zaczyna się kombinowanie co zrobić żeby polepić i się pozbyć.

Offline franiux

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Rzeszów, podkarpackie
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 21, 2015, 18:57:52 pm »
Co do korozji, to progi będą zjedzone jeśli jeździł w Polsce po solonych drogach, nie ważne czy przed czy polift. Jak się chce zdrowe szukać auta z ciepłych krajów, gdzie drogi soli nie widzą.
Jaguar XJR X350 4,2 V8 ,2004r.
Jaguar XJ L X351 3,0 V6, AWD, 2014r.
Peugeot 508sw 2.0 HDi, 2013r.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Szereg pytań dotyczących S-Type
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 21, 2015, 19:36:23 pm »
Co do korozji, to progi będą zjedzone jeśli jeździł w Polsce po solonych drogach, nie ważne czy przed czy polift. Jak się chce zdrowe szukać auta z ciepłych krajów, gdzie drogi soli nie widzą.

Dokladnie. Mój 2003, zaczął jeździć od 2004 i własnie odebrałem dziś z wymiany progów
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8