Autor Wątek: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.  (Przeczytany 16449 razy)

Franiu

  • Gość
Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« dnia: Luty 26, 2015, 09:36:21 am »
Witam wszystkich! Jestem nowy na forum, wiec prosze o wyrozumialosc :-)
Zakupilem niedawno w Belgii Jaguara X-Type Executive 2.5 i V6 2002 rok z automatyczna skrzynia biegow. Otoz, chcialbym go sprowadzic do Polski i zalozyc w nim lpg w fazie cieklej. I tu pojawia sie pytanie: ma moze ktos wiedze ile tego typu gaz by kosztowal do tego modelu? Ok. 5000pln? Z gory dziekuje za pomoc :-)

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2015, 10:17:35 am »
Vialle ok 6500zł.
Niedawno kolega się orientował, na szczęście doszedł do wniosku, że ma VAT-1 w busach i że 2.2D będzie lepszym rozwiązaniem.

Franiu

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 26, 2015, 10:55:50 am »
Dzieki. No nie jest to malo, ale przy kilometrach, ktore bede nim robil po ok. 2 latach mi sie zwroci. Zwazywszy, ze ciagle proplemy z sekwencja i jej przeglady sa zdecydowanie nie dla mnie. Montuja niby sekwencje do tego silnika, ale przeszukujac internet znalazlem wiecej "przeciw" niz "za".   :-thank

kurak22

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2015, 12:54:39 pm »
Problemów z nowymi instalacjami nie ma(np sterownik stag300 isa2). Jedynym problemem do pokonania jest oczujnikowanie ciśnień paliwa, a to w fazie ciekłej i tak cię nie ominie.

Franiu

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 26, 2015, 14:49:01 pm »
Tego nie wiedzialem, wiec co radzisz? Tradycyjna sekwencja? Czy faza ciekla? Tutaj w Belgii litr benzyny kosztuje 1.40 euro a litr lpg 43 centy a ostatnio po 36 centow nawet placilem, wiec i tak mi sie oplaca, gdyz czesto dziennie ponad 200 km robie. Duzo czytalem o minusach sekwencji w fordowskich silnikach i nie chce sie sam na mine wpuscic

kurak22

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 26, 2015, 15:25:05 pm »
przy takiej ilości km, sekwencja da radę(jeździsz na ciepłym silniku), a to młode auto też już nie jest. Tutaj raczej liczy się tylko kalkulacja co i za ile. Jeżeli masz dostępny warsztat któremu chce się ustawiać wszystkie parametry przy sekwencji to bym się nie zastanawiał. Najlepiej udaj się do jakiegoś warsztatu który ma dobre opinie. Bo pomiędzy tymi instalacjami jest spora różnica cenowa.
Przewagi dla fazy ciekłej to:
-przełączanie na lpg już po paru chwilach pracy silnika
-brak parownika
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2015, 15:34:42 pm wysłana przez kurak22 »

Franiu

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2015, 15:37:25 pm »
Moze i zdecyduje sie na te sekwencje, nie oszczedzajac oczywiscie na podzespolach. Mam dobry, sprawdzony warsztat, kazdy chwali, aut pelen parking zawsze. Dziekuje za pomoc i za wyrozumialosc. Pozdro

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2015, 18:57:29 pm »
przy takiej ilości km, sekwencja da radę(jeździsz na ciepłym silniku), a to młode auto też już nie jest. Tutaj raczej liczy się tylko kalkulacja co i za ile. Jeżeli masz dostępny warsztat któremu chce się ustawiać wszystkie parametry przy sekwencji to bym się nie zastanawiał. Najlepiej udaj się do jakiegoś warsztatu który ma dobre opinie. Bo pomiędzy tymi instalacjami jest spora różnica cenowa.
Przewagi dla fazy ciekłej to:
-przełączanie na lpg już po paru chwilach pracy silnika
-brak parownika
Ja mam ustawione przełączanie na LPG przy 30*C. Nawet przy temperaturze zewnętrznej 0*C jazda na benzynie trwa dosłownie chwilę.
Jak jest kilka stopni na plusie to zanim wyjadę z parkingu pod firmą już jest ponad 20*C.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2015, 19:10:22 pm »
Nie ma sensu się pchać w V gen narazie. Dosłownie 3-4 ludzi umie to w naszym kraju założyć na odpowiednim poziomie. Pompa jak walnie (niby przewidziana na 100 tys km) to regeneracja w granicach 1500zł. Przegląd LPG kosztuje 50-100zł, robiąc to co 10-15 tys km moim zdaniem koszt mały.

A problemy z sekwencją?? Pierwsze słyszę - jest jednak warunek. Musi to zrobić osoba kompetentna. Jak się zrobi to u osoby kumatej to się śmiga tylko na przeglądy. Dobre wtryskiwacze (Hana, Barracuda) spokojnie wytrzymują te 50-70 tys km, reduktor troche więcej. Jego jednak warto przeczyścić po ok. 40 tys km bo nasz gaz jest wyjątkowo zanieczyszczony. Aczkolwiek większość tych znanych nadaje się do regeneracji

Także ta różnica powiedzmy 2,5-3 tys zł moim zdaniem nie warta dokładania do 5 gen.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2015, 19:20:32 pm »
Zacznijmy od tego, że gaz w fazie płynnej jest dedykowany to samochodów z wtryskiem benzyny bezpośrednio do cylindra. Jaki sens wydawania dużych pieniędzy do samochodu gdzie wtrysk jest pośredni?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2015, 19:34:19 pm »
Zacznijmy od tego, że gaz w fazie płynnej jest dedykowany to samochodów z wtryskiem benzyny bezpośrednio do cylindra. Jaki sens wydawania dużych pieniędzy do samochodu gdzie wtrysk jest pośredni?

I tu się mylisz kolego :). Jest instalacja LPi (faza ciekła) do aut z wtryskiem pośrednim. Obsługuje wszystkie auta z wtryskiem pośrednim. Praktycznie to samo co 4 gen tyle ze ciekły gaz podawany jest do benzynowych wtryskiwaczy. Wszystko wygląda jak w benzynowym silniku, oprócz dodatkowego zbiornika i pompy.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 26, 2015, 19:49:01 pm »
Wiem, że jest. Ale po co montować do wtrysku pośredniego? Żadnego uzasadnienia. To fakt będzie lepiej chodziło. Ale dobra sekwencja wcale gorzej nie chodzi a koszt dwa razy mniejszy a jak sie postarać do 3 razy

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 26, 2015, 19:52:20 pm »
Dlatego powyżej napisałem co o tym sądze. Dla mnie też głupota montować 5 gen :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

ghrh

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 26, 2015, 20:08:41 pm »
Wiem, że jest. Ale po co montować do wtrysku pośredniego? Żadnego uzasadnienia. To fakt będzie lepiej chodziło. Ale dobra sekwencja wcale gorzej nie chodzi a koszt dwa razy mniejszy a jak sie postarać do 3 razy
Mniej się wala pod maską, mniejsza orka (nie podpinasz się pod układ chłodzenia). Chociaż na Allegro za różnicę w cenie można kupić drugiego Jaguara ;)

Franiu

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 26, 2015, 20:20:44 pm »
Chodzilo mi o VI generacje...ale mniejsza z tym :-)  Zaloze jednak sekwencje na najlepszych pozespolach. Mam juz magika, ktory bardzo dobrze mustanga zagazowal, wiec i z jagiem sobie poradzi. A 1000 czy 2000 pln znacznia dla mnie nie maja, gdyz kupilem go za takie pieniadze, ze grzech bylo go nie wziasc. Zwazywszy, ze ma wszystko, wlacznie z nawigacja. Po oplatach, zagazowaniu i wymianie wszelkich plynow wyjdzie mnie taniej, gdybym go zakupil w Polsce. A poza tym jakosc drog i paliwa w Belgii jest o niebo lepsza, wiec kot mniej ucierpial przez te pare latek eksploatacji.