Autor Wątek: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.  (Przeczytany 15223 razy)

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 10, 2015, 20:54:36 pm »
Krótko i na temat

"Bogaci potrafią oszczędzać i maja kasę z tego ..."

To usłyszałem kiedyś od klienta Jeppem Hemi 5,7 starym jak świat całe 2000km przebiegu i montował LPG bo go "nie stać na paliwo" i musi oszczędzać wedle niektórych....
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Franiu

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 10, 2015, 22:01:23 pm »
Benzyna, benzyna i tylko benzyna...Jak bym miekszkal w Arabii czy w USA to nawet bym sie nie zastanawial nad lpg ze wzgledu na koszty i jakosc paliwa. A my mieszkamy w Polsce i benzyna jest kiepskiej jakosci za cene niemalze jak na zachodzie. Nie zamierzam wiec napychac kiesy dodatkowymi podatkami  tym darmozjadom z rzadu. Realia sa takie: rafineria na litrze zarabia ok. 1zl, stacja paliw pare groszy a reszta to podatki. A wmawianie sobie i innym, ze lpg jest "zle" i w ogole nie pasuje do kota jest dla mnie co najmniej smieszne. Jest to czyste paliwo w przystepnej cenie i napewno nie zamienie lpg na diesla, bo ja jestem, ze tak to ujme, w silnej opozycji do oleju napedowego. A gadanie, ze jak kogos nie stac na benzyne to niech sobie odpusci takie auto to juz w ogole szczyty...Wole zaoszczedzone w ten sposob pieniadze wydac na ewentualne naprawy badz na wakacje.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 10, 2015, 22:49:31 pm »
Na pytanie tytulowe naszego nowego kolegi - Aspiranta Frania - jedynie eMWuGSM
dal konkretna i skomentowana odpowiedz.  Czytajac wiele jego wypowiedzi na forum
mozna sie przekonac o doskonalej znajomosci tematow o ktorych sie wypowiada.
Ja mam przekonanie,ze wie dobrze o czym pisze i ma osobiste doswiadczenie w....

eMWuGSM podal cene instalacji Vialle - okolo 6500 PLN i dodal komentarz ze silniki
AJ V6 nie sa latwe do gazowania.  Gazowanie jak wiemy jest czynnoscia pobozna, sluzaca do
obnizenia kosztow korzystania z kota. Problem w tym, ze zaden z istniejacych systemow
nie jest bez wad - wystarczy poczytac posty nawet na naszym forum.
Dodatkowe koszta kontroli, reparacji i wydatkow nadzwyczajnych moga skompromitowac
oczekiwane oszczednosci z tytulu "zagazowania".
Opierajac sie na osobistym doswiadczeniu, eMWuGSM - osobom chcacym jezdzic jagiem
ekonomicznie poleca 2.0 diesla - ma do tego prawo.

Ja wyrazilem swoja zgode z opinia powyzsza.
Nie wszyscy musza sie z nia zgadzac - sa przeciez uzytkownicy kotow zagazowanych
ktorzy z ich eksploatacja nie maja najmniejszych problemow.
Jest jednak duza grupa tych - ktorzy problemy maja.
Wiec mozna powiedziec, ze zagazowanie to troche loteria.

W krotkich zolnierskich slowach wyrazilem swoje zdanie i koncze dziwiac sie wielce
ze koledzy bodi i filar 12 nie uchwyciwszy sedna mojej wypowiedzi posadzaja mnie
o szpanerstwo - calkiem niezasluzenie.
Na wzmianke o gumofilcach zaciagam zaslone krzescijanskiego przebaczenia - AMEN!



Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 10, 2015, 23:10:31 pm »
Jakie szpanerstwo?? raczej żadne lub tak odbierając politowanie...

Mnie chodzi o jedno jak słyszę że LPG to takie straszne dodatkowe koszty a diesel nie to mi głowa pęka w szczególności koszt obsługi diesla w jagu np. "prawie" idealna konstrukcja pompy delphi w 2l TDCI i próby ratowania zapychające się wtryski opiłkami,częste wykodowywanie się wtrysków,a o diabelskim wynalazku połączenia sił koalicji francusko-angielsko-amerykańskiej 2,7d nie wspomnę bo ... się nie kopie.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 11, 2015, 01:08:58 am »
Osobiście gdybym miał jeździć Jagiem w słabym dieslu to wolałbym już coś innego. Nigdy nie miałem przekonania do diesli, ale ostatecznie przekonał mnie do słuszności mojej teorii fakt, który przytrafił mi się osobiście ok. 2 lata temu. Jadąc sobie spokojnie na dość krótkiej (ok 30km)  trasie wyprowadził mnie z równowagi jakiś "rajdowiec" w Fordzie Focusie oczywiście turbodiesel (Focus wyglądał na ok. 2-3 letnie auto jak na moje oko). Tak się złożyło, że jechał rząd kilku aut, a on dojechał do nas z tyłu i zabrał się za wyprzedzanie. Za nic miał bezpieczeństwo na drodze. Wyprzedzał na podwójnej linii, zmuszał innych kierowców do unikania kolizji, bo brał się za wyprzedzanie przy jadącym aucie z naprzeciwka i potem wymuszał wpuszczenie go do kolumny itp itd. Początkowo obserwowałem co wyczynia, ale nie reagowałem. Ale po pewnym czasie jak już wysforował się na pierwsze miejsce i zaczął się szybko oddalać postanowiłem, że nauczę go pokory. Wyprzedziłem kolumnę (zgodnie z przepisami) i wcisnąłem pedał gazu do oporu. Oczywiście zacząłem się do niego zbliżać pomimo iż on cisnął do oporu. Gdy zbliżyłem się dosłownie na 10m (a było to przed łukiem) chyba zrobił redukcję i nagle z jego auta w sekundzie pojawiła się taka chmura czarnego dymu, że nic nie było widać. Auto mu "zdechło", zatrzymał się na poboczu. Zwolniłem i bardzo wolno go minąłem (jechałem w tym momencie na ślepo, bo nic nie było widać). W lusterku widziałem tylko jeden wielki obłok czarnego dymu!!! Nigdy nie widziałem czegoś podobnego na drodze.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 11, 2015, 05:49:56 am »
Panowie włącze sie w tą dyskusje i wtrące swoje trzy grosze :)..czym jest auto napedzane,czy to Pb,czy gaz czy diesel to kazde ma swoje wady i zalety,zalezy do czego auto ma słuzyc i co oczekujemy od naszej furki..kazdy sobie wybiera wg własnych potrzeb i swoich przekonań na czym jezdzi,nie jest ani lepszy ani gorszy,nie jest ani mądrzejszy ani głupszy ten co woli diesła,lpg czy benzyne,na temat wad i zalet kazdego z tych paliw mozna dyskutowac bez konca,tak jak o tym czy lepsze są brunetki,blondynki,rude a moze łyse :))...o kazdym  silniku i rodzaju mozna pisac wady i zalety,kazdy wybiera dla siebie co mu bardziej odpowiada i nie bądzmy  "motoryzacyjnymi rasistami"...

ghrh

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 11, 2015, 10:42:36 am »
Znowu dyskusja o wyższości świąt...
Prawda jest taka, że nikt nie zmusza do wyboru Pb, LPG czy ON, dzięki czemu każdy może dobrać rozwiązanie dla siebie i jak długo jest z tego zadowolony, to jaki jest powód krytyki? Chyba jedynym wyjątkiem jest masakracja klasyków przez zagazowanie czy swap 1.9 TDI.
Mało tego, temat LPG jest bodaj jedynym, gdzie znacząca oszczędność przy relatywnie niewielkim koszcie (mam na myśli zmianę osiągów, estetyki) jest tak szeroko krytykowana. Jak można zaoszczędzić na bilecie do kina ściągając film z netu czy oglądając w tv to jest ok. Kupno gier pół roku po ich wydaniu na promocji jest objawem rozsądku. Ocieplenie bloku/domu styropianem to już w ogóle. Ale to tylko LPG silnie dzieli.
Obecnie mam 2 samochody. Kotka zagazowałem jak tylko po pierwszym roku policzyłem ile mnie podróże nim kosztowały i ile mógłbym zaoszczędzić. Były to liczby typu 40kkm, 20kPLN kosztu benzyny i 10kPLN potencjalnej oszczędności na LPG. Ręka w górę, kto może sobie pozwolić na taką niegospodarność. No i pewnie, że mógłbym ten sam dystans przejechać w Tico, kosztowałoby to jeszcze mniej (~8k, ale z kolei przy LPG byłoby to 4k), tylko chyba nie o to chodzi. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musiałem się zastanawiać czy dzisiaj jem śniadanie, czy jutro naprawiam kotka. Ewentualnie jaki druciarski patent zastosować żeby kilka stów mniej zostawić w serwisie. Wszystkie sprawy rozwiązywałem od razu i porządnie, na dobrych częściach, nierzadko z przyległościami 'na przyszłość'. Nie chcę się zastanawiać, w jakim byłby stanie gdybym nie założył LPG.
Dla równowagi moja żona ma Fiata Coupe i tam gazu nie będzie. Przy niewielkich przebiegach to się nie zwróci ewentualnie nie jest warte zachodu.

A jak ktoś ma ochotę wydawać więcej i czuje się z tym dobrze, ewentualnie woli oszczędzać z dieslem kosztem przyjemności jazdy to jego broszka. Cieszę się, że jest zadowolony z posiadania samochodu zgodnego z własnymi przekonaniami. Jeżeli czuje się lepszy, "bo stać go na zalanie benzyną" albo "jest mądry bo oszczędza", to metrowy kij mu w oko, pogadamy jak kupi (odpowiednio) nowego Jaga lub używane Tico z gazem :)

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 11, 2015, 19:41:27 pm »
Benzyna, benzyna i tylko benzyna...Jak bym miekszkal w Arabii czy w USA to nawet bym sie nie zastanawial nad lpg ze wzgledu na koszty i jakosc paliwa. A my mieszkamy w Polsce i benzyna jest kiepskiej jakosci za cene niemalze jak na zachodzie. Nie zamierzam wiec napychac kiesy dodatkowymi podatkami  tym darmozjadom z rzadu. Realia sa takie: rafineria na litrze zarabia ok. 1zl, stacja paliw pare groszy a reszta to podatki. A wmawianie sobie i innym, ze lpg jest "zle" i w ogole nie pasuje do kota jest dla mnie co najmniej smieszne. Jest to czyste paliwo w przystepnej cenie i napewno nie zamienie lpg na diesla, bo ja jestem, ze tak to ujme, w silnej opozycji do oleju napedowego. A gadanie, ze jak kogos nie stac na benzyne to niech sobie odpusci takie auto to juz w ogole szczyty...Wole zaoszczedzone w ten sposob pieniadze wydac na ewentualne naprawy badz na wakacje.

Poczytaj szanowny Franiu posty kolegi filara 12.
W dniu 5 czerwca A.D. 2013 dal swoja klasyfikacje systemow gazowania dla silnikow AJ-V6.
Na pierwszym miejscu jest system Agis. Zaufaj filarowi i zainstaluj go w swoim Belgu.
Jasne ze 3.0 l. V6 jest paliwozerny - jesli zagazujesz go skutecznie - to znaczy bezproblemowo
bedziesz korzystal ze splendoru i osiagow silnika 3.0L w sposob ekonomiczny.

W obecnej Twojej sytuacji musisz sie zdecydowac i wybrac jakis system.
Reszta jest dyskusja w stylu o wyzszosci Swiat Wielkanocnych nad Swietami Bozego Narodzenia. A to jest juz problemem trudnym do rozstrzygniecia! :)


szach

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 13, 2015, 06:53:49 am »
Witam, przeczytałem cały wątek i rozmowa jest głównie o wyższości jednego rodzaju paliwa nad drugim. A ja mam konkretne pytanie. Czy jaga X-Type 2.5L 4x4 można skutecznie zagazować tak, żeby nie było z nim potem żadnych problemów? Mam na myśli zarówno problemy z nieprawidłową pracą silnika, jak i problemy związane z różnego rodzaju czujnikami i kontrolkami (np. świecenie się kontrolki check engine). Czy ktoś zagazował już taki samochód i sprawnie bez żadnych problemów (poza okresowymi przeglądami instalacji gazowej) przejechał nim powiedzmy 50 tysięcy kilometrów? Mi jeden gazownik powiedział, że nie podejmie się instalacji gazu w tym samochodzie, bo nie ma jeszcze do niego jakiegoś emulatora, który by skutecznie "oszukiwał" komputer w sprawie poprawności działania silnika. Podobno to nie tylko problem tego akurat jaguara, ale też niektórych fordów i volvo. Czy ktoś spotkał się z taką opinią w tym temacie?

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 13, 2015, 08:37:19 am »
Da się prawidłowo zamontować instalacje do X-typów.
Fakt z emulacją są często duże walki i trzeba mieć doświadczenie z marką.
Dochodzi jeszcze sprawa taka że np. wersja USA ma inaczej zaprogramowany i wszystko jest trochę inne.

Np. jeden z administratorów ma X-typa z lpg więc popytaj.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

ghrh

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 13, 2015, 11:10:05 am »
Da się. Zrobiłem sam jakieś 60k na LPG. Po pierwszych poprawkach (zajęło to kilka wizyt u gazownika) nie ma żadnego problemu, nie wywala checka, silnik działa tak samo na benzynie jak na gazie, osiągi są zachowane. Jedyną różnicą jest uszczuplanie portfela na stacji. Ostatnio do pełna zalewam za mniej niż 100zł :)
Ale fakt, że jest to trudne i kapryśne auto pod względem gazu. Trzeba znaleźć dobrego fachowca. Chwała Twojemu gazownikowi, że nie podejmował się takiej roboty, jeżeli się na tym nie zna.

szach

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 13, 2015, 11:52:54 am »
ghrh, gdzie zakładałeś gaz i jaki dokładnie masz silnik?

ghrh

  • Gość
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 13, 2015, 13:06:30 pm »
ghrh, gdzie zakładałeś gaz i jaki dokładnie masz silnik?
Gaz zakładałem w Mławie u Nowotczyńskiego, później ponieważ miałem bliżej to korekta w Auto-Flesz pod Toruniem na gwarancji (!).
Silnik taki jak w sygnaturze - 3.0, amerykanin.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 13, 2015, 19:25:22 pm »
szach a skąd jesteś lokalizacja bardzo pomoże w konkretnych informacjach.

Spytaj Choiny też ma LPG w x-sie
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 13, 2015, 20:18:02 pm »
szach a skąd jesteś lokalizacja bardzo pomoże w konkretnych informacjach.

Spytaj Choiny też ma LPG w x-sie

Zakładał mu Leszek a to najlepszy gazownik w łódzkim  ;D podobno niektórzy się od niego uczyli  :-V
Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b