Autor Wątek: Akumulator - badanie jego parametrow.  (Przeczytany 7395 razy)

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 28, 2014, 21:31:49 pm »
Prostowniki inteligentne same dobierają prąd w zależności od poziomu naładowania akumulatora.
Innymi słowy: -jeśli masz 20%, to najpierw odbywa się normalne ładowanie, a w miarę zbliżania się do 100% natężenie systematycznie spada aż do 0,
-jeśli masz 80%, to prostownik zacznie ładować niewielkim prądem aż do 100%,
-jeśli masz 100%, to wskazówka w ogóle się nie wychyli. :P
Procedura wygląda tak, że podpinasz prostownik i zapominasz o aucie na kilka godzin. Potem wracasz i patrzysz, czy wskazówka/dioda na urządzonku pokazuje ładowanie, czy koniec procesu. Jeśli jeszcze ładuje, to znowu idziesz zająć się czymś innym na jakiś czas. Jeśli ładowanie jest zakończone, odpinasz ustrojstwo i koniec.

Tyle teorii, jak to się przekłada na rzeczywistą żywotność baterii w liczbach nie wiem. Ja jestem zadowolony- akumulatory w samochodach/motocyklach działają bezproblemowo od lat. Nigdy nie robiłem testów naładowania/pojemności itp itd, bo nie było takiej potrzeby.

cyberda

  • Gość
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 28, 2014, 21:42:40 pm »
No tak ale koledze chodzi o to że nie każdy ma garaż czy możliwość podpięcia aku na parkingu, a noszenie codziennie aku np. na trzecie piętro też do fajnych nie należy. Dobre prostowniki od razu sprawdzają czy aku w ogóle nadaje się do ładowania ale nigdy dobrze nie sprawdzą jego sprawności.
Oczywiście ideałem jest umieszczenie aku jak to zrobił Citroen w Picasso - pod siedzeniem kierowcy w kabinie, czy BMW - w bagażniku - wydłuża to kilkakrotnie żywotność aku - ALE ... co by robiły serwisy ? Akumulator w komorze silnika pracuje w ekstremalnych warunkach - raz mróz, raz gorąco i ma paść abyśmy pojechali go wymienić najlepiej do ASO ...

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 28, 2014, 22:18:41 pm »
Toteż zaznaczyłem wcześniej, że moja metoda sprawdza się przy posiadaniu własnego garażu ;) Jasne, że nikt nie będzie wracał po pracy do domu z akumulatorem pod pachą.

Aku umieszczone wewnątrz spotyka się całkiem często. Jag X300 ma w bagażniku, Volvo często też. Skoda 120 miała pod tylną kanapą, jeśli mnie pamięć nie myli ;D Ale czy to ma aż takie znaczenie? Po całej nocy pod blokiem w bagażniku panuje taka sama temperatura, jak pod maską. Różnica jest tylko taka, że zmiany są mniej gwałtowne. No i w czasie jazdy akumulator pod maską ma okazję się bardziej nagrzać.

cyberda

  • Gość
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 28, 2014, 22:23:37 pm »
No nie tylko nagrzać ale wewnątrz na pewno tak nie przemarza, nie dostaje rozpyloną wodą i na pewno pracuje w suchym klimacie w o wiele stabilniejszych temperaturach. Miałem Picasso więc wiem jak wyglądał mój aku po przejechaniu 200 tys km - wyglądał jak nowy i też tak się zachowywał (auto miałem od nowości) więc coś w tym jest.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 28, 2014, 23:08:10 pm »
Panowie...
Powiem tak. W mondeo 4 1.8tdci mam nadal oryginalny akumulator.
Zeszłej jesieni ledwo już kręcił. Wykręciłem aku, dolałem wody, wyczyściłem klemy i prawie 8 letni akumulator nadal śmiga gdzie już zima zaczyna łapać a problemu nadal nie ma.
No i z takim aku trzeba się inaczej obchodzić. Przed zgaszeniem auta wyłączyć radio i nawiew(chodzi o jak najniższy pobór prądu przy następnej próbie odpalenia). Jak ten patent nie daje rady to już masz szmelc nie aku :)
Dajcie sobie spokój z tym sprawdzaniem i innymi cyrkami. Podładować, nalać wody i wszystko.
Ja w Transicie mam akumulator z A4 8E0 (02r.), napięcie spoczynkowe po 24h na -7*C 11,7V przy kręceniu do 9,6V, i jakoś specjalnie go nie traktuje. Z resztą, nawet akumulatory AGM nie wymagają specjalnego traktowania, a czas życia jest określany na 5lat +/-. Zacznie słabo sie spisywać, napięcie pod obciążeniem spadnie jeszcze - kupuje nowy. Nosić do domu codziennie akumulator?! No bez jaj, PRL i brak dostępnośi części się skończył, a optymalna dla kota Centra/Exide EA852 koszt ok 380zł, 85Ah i 900A o ile pamiętam, 3 lata gwarancji, koszt 30gr dziennie, po trzech latach przewidywana wymiana na nowy. Jeśli nie padnie, to później.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 28, 2014, 23:55:24 pm »
Miałem mierzone akumulatory w S-Type i X-Type, sprzęt wskazywał, że są dobre, natomiast w realu wyszło, że śmietnik, jak w jednym tak i w drugim, kupno nowych Centra Ca/Ca i z głowy problem. Nie ma się co martwić, jak zacznie szwankować to oddajesz w sklepie stary kupujesz i montujesz nowy.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 29, 2014, 00:10:09 am »
...w ramach akumatologii zadaje nastepujace pytania:
- czy przy ladowaniu aku w garazu nalezy zdjac z niego klemy?
- dlaczego kolega Six wzmiankuje trzy przewody przy ladowaniu?

Normalnie mamy dwa: plus i minus. Trzeci to ziemia?

Prawda jest ze cena 400 ZP nie jest porazajaca - mozna oczywiscie sie obejsc bez wnikliwych badan przed zakupem.  I wlasciwie posiadanie prostownika rozwiazuje juz moj problem.

Wiec pewnie taki prostownik sobie zakupie... :)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 29, 2014, 01:44:40 am »
+,  -, zasilanie
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 29, 2014, 09:28:44 am »
Dokładnie, +, - i wtyczka do gniazdka 230 V. :) Nie trzeba zdejmować klem.

kurak22

  • Gość
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 29, 2014, 15:34:34 pm »
Ja w Transicie mam akumulator z A4 8E0 (02r.), napięcie spoczynkowe po 24h na -7*C 11,7V przy kręceniu do 9,6V, i jakoś specjalnie go nie traktuje. Z resztą, nawet akumulatory AGM nie wymagają specjalnego traktowania, a czas życia jest określany na 5lat +/-. Zacznie słabo sie spisywać, napięcie pod obciążeniem spadnie jeszcze - kupuje nowy. Nosić do domu codziennie akumulator?! No bez jaj, PRL i brak dostępnośi części się skończył, a optymalna dla kota Centra/Exide EA852 koszt ok 380zł, 85Ah i 900A o ile pamiętam, 3 lata gwarancji, koszt 30gr dziennie, po trzech latach przewidywana wymiana na nowy. Jeśli nie padnie, to później.

No ja już musiałem bo zeszłego roku trzymałem auto przed blokiem(wtedy jeszcze ON), a ostatnia zima nie była za przyjemna :P
I było widać różnicę.(przykład: bez wyłączania pierdół potrafił się nie włączać ekran przy kierownicy :P )

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 31, 2014, 19:15:17 pm »
Wszystko to piekne - ale jeszcze sa boostery.
One pozwalaja uruchomic auto z padnietym aku.
Nie trzeba demontowac aku ani podlaczac go do ladowarki.
Przenosny booster umozliwi odpalenie.

Moze lepiej miec boostera niz prostownik?
What do you think about?

cyberda

  • Gość
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 01, 2015, 01:21:19 am »
Yes of course !!! This is very good idea !

Wszystkiego najlepszego w całym Nowym 2015 Roku !!!

Oby Wam Jagi śmigały i części nie potrzebowały
Oby mało paliły i bezawaryjnie jeździły !!!!

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 01, 2015, 09:38:49 am »
Co wy piszecie. Oczywiście do ładowania trzeba odkręcić chociaż ujemną klemę. Dlaczego to poczytajcie o akumulatorach, prostownikach w necie zobaczcie na youtube. Nie odłączenie klemy może doprowadzić do uszkodzenia aku w zależności od tego jakiego prostownika używamy.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 01, 2015, 12:59:24 pm »
Z boosterami to ostrożnie panowie, bo sie lubi elektronika przyjarać jak dostaną na raz 15V i 500A ;D miałem już takie przypadki, szczególnie widowiskowy był w Chryslerze 300M jak się sterownik zapalił. Jak akumulator jest kibel, to booster nie pomoże, a może zaszkodzić, booster daje duży prąd (duże natężenie), a sprawny akumulator działa w takim przypadku jak kondensator i nieco stabilizuje ten prąd.

Z resztą, X-Type 2.0D odpali nawet na akumulatorze kapciu który ma napięcie spoczynkowe 10,0V i przy kręceniu spada na 8,9V. Rozrusznik ma bardzo wysokie przełożenie i niską moc znamionową (jak na diesela), dzięki czemu odpali na szczątkowym akumulatorze, byleby nie miał zwarcia wewnętrznego/wywalonej celi..


Jeszcze jedna ciekawostka odnośnie układu ładowania w X-Type, układ smart-charge jest w nich fajnie zrobiony, w przypadku temp >5*C napięcie ładowania jest w okolicy 13,7-13.8V, a w przypadku włączenia wszystkich odbiorników (grzanie rowa x2, szyby x2, światła, dmuchawa) około 12,5V, zaś przy obniżeniu temp do -7*C na jałowym biegu mamy już 14,6V, dużo też robi kontrola battemp.

cyberda

  • Gość
Odp: Akumulator - badanie jego parametrow.
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 01, 2015, 14:05:13 pm »
Miałem DODGE GranCaravan i on miał zworę w puszce z przekaźnikami którą się przepinało w przypadku odpalania z zewnętrznego źródła - przypuszczam że 300M ma tak samo. W Caravanie przy odpalaniu z boostera (bez przełożenia zwory) padały sterowniki skrzyni automatycznej.