Autor Wątek: XJ81 - lock-up, spryskiwacze  (Przeczytany 6264 razy)

dobrus

  • Gość
XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« dnia: Grudzień 11, 2014, 22:17:20 pm »
Witam!

Jakiś czas temu zakupiłem kolejnego kota, jak w temacie. Jestem aktualnie w trakcie ogarniania go, zostały w zasadzie 2 problemy:

1. Lock-up w skrzyni biegów - nie załącza się nigdy. W momencie gdy wskazówka prędkościomierza przekroczy 130-140 kmh zapala się kontrolka błędu skrzyni na zegarach i w tym momencie czuć minimalnie jakby skrzynia próbowała go załączyć ale coś jej nie wychodzi. Co ciekawe nie wchodzi w tryb awaryjny tylko normalnie pracuje mimo tego błędu (i nie próbuje już później go załączać). Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika lampka gaśnie i nie zapala się dopóki znów nie przekroczę tej prędkości. Sporadycznie zapala się przy niższych prędkościach. Poza tym skrzynia chodzi idealnie. Olej i poziom ok. kontrolka abs się nie świeci. Jaka może być przyczyna? Jak to zdiagnozować?

2. Nie działają mi spryskiwacze szyby ani reflektorów - silniczki słychać że pracują, zbiorniczek zalany do pełna płynem ale na szybe ani na lampy nic nie leci. Ze spryskami lamp to wiem w czym problem - pękł trójnik na przewodach za zderzakiem, także póki co zaślepiłem wąż ze zbiorniczka na lampy, ale czemu woda nie leci na szybę mimo że silniczek pracuje i układ jest szczelny? Nigdzie nie widać wycieków.

pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2014, 22:38:56 pm wysłana przez dobrus »

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 12, 2014, 16:41:01 pm »
Ze spryskiwaczami sobie poradziłem - zapchane dysze, jeśli chodzi o skrzynie to po dokładniejszym rozpoznaniu okazało się że lock-up działa elegancko na zimnej skrzyni, problemy zaczynają się po rozgrzaniu. Sprawdzając olej po 100km trasie wyszło że było go o prawie 1 litr za dużo  :-thank , odessałem nadmiar, w weekend pewnie się gdzieś znów przejadę i zobaczę czy pomogło.

Pzdr

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 12, 2014, 16:55:25 pm »
Przejedź się do Bielska...ja też mam XJ81 :-yipee Pogadamy, pooglądamy, pokopiemy w opony  :-super

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 12, 2014, 17:08:37 pm »
Akurat dziś przejeżdżałem przez BB (z Ustronia wracałem)  :) Ale być może wybiorę się w weekend jeszcze raz, jakby co to zadzwonie  :-za

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 12, 2014, 17:12:26 pm »
XJ12 jechałeś? koszt paliwa Katowice - Ustronie - Katowice to cenowo prawie jak wczasy w Egipcie  ;)
Mój nr 790 492 186 (ten drugi z obrazka już nieaktualny). Wpadnij, chętnie porównam z moim. Baaardzo rzadko można zobaczyć 2 takie koło siebie. W Polsce jest ich "garstka".

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 12, 2014, 17:18:16 pm »
Tak XJ12 .. kupiłem parę dni temu, chciałem polatać trochę zanim śnieg spadnie :) spalanie na trasie wg kompa ~13l . Chętnie wpadnę. Przy okazji potrzebowałbym drewno z tą popielniczką z przodu jak masz ładne :) i oprawkę żarówki prawego halogenu wraz z wiązką i wtyczką (ewentualnie cały halogen ) .. :)

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 12, 2014, 17:23:09 pm »
Na pewno masz tam V12 a nie tylko napis na klapie ??  ;D Tyle, to mi XJ8 3.2 pali :-gwizd Nie mam niestety części do tego modelu a drewna na popielniczkę sam potrzebuję. Jedynie mam coś do zawieszenia, klocki, maszty anteny i jakieś drobiazgi. Ok, numer masz to zadzwoń jakbyś jechał.

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 12, 2014, 17:35:54 pm »
poważnie taki wynik, ale bez szaleństw normalna jazda - nie wiem na ile komp w Jag-u jest wiarygodny. e38 750i na trasie Katowice - Frankfurt spaliło mi 9,3l/100 jadąc tak ok 120 kmh autostradą .. więc Jag zbyt oszczędny nie jest, no ale to inna generacja wtrysków :) Za to szpera robi robotę, jest zabawa. Nie orientujesz się czy to jest płytka czy torsen ?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 12, 2014, 17:38:29 pm »
Szpera była w opcji - też ją mam  ;D Mam też zielone amorki w wersji sport  :) Nie wiem co to za typ szpery. Ahaa E38 750i także miałem  :-V kilka lat temu. Ale mi w trasie 12 brała

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2014, 19:01:24 pm »
też mam bmw e38 silnik 4,4 i jaguara xj40 z silnikiem 4:)
u mnie również bmw wychodzi ekonomiczniej, rekordowo w trasach z prędkością 90-100 km/h wyszło mi dla bmw 8,8 l a dla jaguara 9 l :) z czego myślę że to naprawdę dobre wyniki jak na pojemności oraz wiek aut

pzdr

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 12, 2014, 19:08:33 pm »
Szpera zdaje się w V12 była w standardzie. Mój 4 litrowy X300 palił w trasie minimum 10, bardziej 11 także różnica w porówaniu do V12 żadna. Generalnie 750i i Xj12 - oba te auta są świetne.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2014, 19:28:55 pm wysłana przez dobrus »

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 12, 2014, 19:22:57 pm »
Szpera była w opcji, tak samo jak zawieszenie sport.

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 12, 2014, 19:32:12 pm »
A jak poznać zawieszenie sport? U mnie kiedyś z tyłu bylo nivo, ale już w Niemczech zostało przerobione na zwykly zawias.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2014, 19:37:18 pm »
Amorki są zielone w wersji sport

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 12, 2014, 21:37:27 pm »
To ja chyba mam zwykłe choć nie przyglądałem się im dokładnie. A powiedz mi jeszcze z czego składa się układ nivo w tym modelu? Amory tylne mam zmienione na zwykle, widzę jedynie w okolicy tylnej osi po lewej stronie 2 ucięte przewody od nivo które idą pod podwoziem na przód auta. Do czego one dochodzą? w zbiorniczku nie ma żadnego płynu. Mogę resztę tego układu po prostu wyciąć z auta? tj. zbiorniczek, przewody itp? co tam jeszcze jest?

pzdr