Autor Wątek: XJ81 - lock-up, spryskiwacze  (Przeczytany 6247 razy)

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 12, 2014, 21:40:17 pm »
Jutro puszczę Ci schemat na maila

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 12, 2014, 21:50:02 pm »
ok dzięki  :-thank

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 12, 2014, 22:10:37 pm »
kolego dobrus pokaż jak się Twoj v12 prezentuje, kupiłeś któregoś co był wystawiony na allegro?
w ostatnim czasie były 2 egzemplarze biały, oraz taki ciemno fioletowy któryś należy teraz do Ciebie?

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 12, 2014, 22:13:21 pm »
mój nie jest ani biały ani ciemno fioletowy :) fotki jakieś wrzucę jak aura będzie odpowiednia żeby coś pstryknąć.

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 18, 2014, 17:32:22 pm »
Jestem po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni i płukaniu układu - łącznie poszło 19l nowego Dextrona III, nie żałowałem mu  :-thank Niestety filtr musiał zostać stary - nigdzie nie mogłem dostać nowego, ani w lokalnych sklepach :-thank i nieautoryzowanych serwisach jaguara (w aso nawet nie pytalem - pewnie cena by mnie zabiła  :-super) . w polskim necie z tego co szukałem to jedynie na v12 . com . pl niby mają w ofercie, ale na stanie już nie (podobno wogóle jest jakiś problem z dostawcą tych filtrów od kilku miesięcy), gość mówił że MOŻE będzie miał w 2 połowie stycznia, czyli za miesiąc.. i to może  :-trudno A olej w mojej skrzyni po zlaniu wyglądał na naprawde mocno przepracowany i stary, nie wiem co ktoś tam wcześniej dolewał ale podejrzewam że coś nieodpowiedniego. w oleju na bagnecie były pęcherzyki powietrza (pienił się) więc cieszę się że to zrobiłem. Skrzynia po zmianie chodzi oczywiście lepiej, łagodniej przerzuca biegi, olej się nie pieni i ma ładną czerwoną barwę na bagnecie (zalany na poziom max na podziałce, na rozgrzanym i pracującym silniku, po przewajchowaniu biegami itd). Niestety lampka skrzyni nadal zaświeca się gdy skrzynia próbuje włączyć lock-up albo go wyłączyć przy wytracaniu prędkości. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Sam lock-up czasami działa a czasami nie. Nie ma to związku z temp. oleju. Zauważyłem że jak zdrowo podaję na pełnym ogniu to mogę jechać nawet 170kmh i błąd nie wyskoczy i lock-up działa, a jak jadę spokojnie to już przy 120kmh a czasem nawet 80-90kmh lampka się zapala i przestaje działać (choć czasem mimo zapalonej lampki nadal jeszcze działa przez jakiś czas). a czasami z kolei lock-up nie działa a lampka się nie oświeca. co ciekawe jak lampka się pali to skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny, pracuje normalnie tyle tylko że zmienia biegi dużo mniej łagodnie (poszarpuje). Sprawdziłem sygnał od pedału hamulca do tcm - jest ok, po wciśnięciu hebla na spiętym sprzęgle rozłącza je. TCM jest suchy, nie ma nigdzie w okolicy ani śladu wody/wilgoci. Nie mogę natomiast namierzyć przekaźnika skrzyni - ani pod maską nigdzie nie widzę takiego z purpurową podstawką (mam 3 przekaźniki na ścianie grodziowej z prawej strony), za osłoną deski rozdzielczej przed kolanami pasażera nie widzę żadnych przekaźników, jedynie pełno jakichś komputerów/modułów. Gdzieś na jakimś zagranicznym forum wyczytałem  że podobno jest on w środku tcm? TPS w moim aucie jest z tego co zauważyłem chyba jeden - wspólny dla silnika i skrzyni - jeśli silnik pracuje całkowicie prawidłowo, nie wywala check'a to myślę że można przyjąć iż jest sprawny. Podpowiedzcie gdzie szukać tego przekaźnika, co jeszcze sprawdzić ew. polećcie jakiegoś naprawde dobrego fachowca od tych skrzyń (GM 4L80E) co by to ogarnął, niby pierdoła ale wkurzająca.. dzwoniłem do Palki w Mysłowicach, ale jak w samochodzie nie ma złącza obd to ich 'diagnościl' rozkładają ręce. P.M. Motors w Bielsku też niebardzo są chętni do współpracy z tą skrzynią.

pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2014, 19:34:57 pm wysłana przez dobrus »

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 31, 2014, 15:43:04 pm »
Udało mi się zdobyć nowy oryginalny filtr Jaguara do skrzyni wraz z o-ringiem i uszczelką misy :) Po nowym roku zabieram się za wymianę, przy okazji zrzucę całe valve body i zrobię kompletny przegląd sterowania - bo już wiem co jest grane z tym lockupem (czytając amerykańskie fora się okazuje że to taki standard w tych skrzynkach GM 4L80e :) . Na szczęście nic poważnego, a naprawa prosta. Aa też mam zielone amorki :) Pewnie wrzucę jakieś fotki z prac i całości, ale to za jakiś czas. Pozdrawiam

Offline Jaggi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Jaguar S-Type 4.0 V8 2000r.
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 31, 2014, 22:38:09 pm »
Witam, widze ze kolega szuka szpeca od skrzyni w okolicach Katowice-Bielsko. Wiec sam miesiac temu bylem poszukujacy fachowca od automatow i z poleceniem kilku zaprzyjaznionych mechanikow w moim miescie i pozniejszej weryfikacji na kilku innych forach internetowych (nie Jaguara) wyladowalem pod Krakowem u z pozoru smiesznie wygladajacego goscia ale w moim samochodzie przeprowadzil wymiane skrzyni wraz z kompleksowa wymiana oleju i filtra i poki co jestem bardzo zadowolony (chodzi o  S-Type). A sadzac po samochodach jakie staly u  niego na placu to widac ze gosc cieszy sie zaufaniem, choc pierwszy raz na prawde trudno do niego trafic. Za całą operację wraz z olejem  Mercon V lub VI (kwity mam w samochodzie ) w ilosci 7,5 l zostałem policzony 800zł. Facet uczciwy i nie jest typem naciagacza jakich niestety wielu - mam na mysli chociazby Asb Palka w Myslowicach. Znajomy strasznie sie na nich przejechal naprawiajac swoje A4 z 2008r. Podaje namiary na wyzej wymienionego faceta spod Krakowa.Polecam zadzwonic i przedstawic problem-facet chetnie odpowiada telefonicznie na wszelkie pytania. www.szwagro-matic.pl  tel. 604 068 458

dobrus

  • Gość
Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 01, 2015, 01:19:57 am »
Dzięki za namiar, generalnie skrzynka 4L80e którą mam u siebie to nie jest jakaś kosmiczna technologia a ja jakieś tam ;) doświadczenie w dłubaniu w różnorakich samochodach mam także póki co będę ogarniał sobie sam w miarę wolnego czasu. Wymiana całej skrzyni u mnie na pewno nie jest konieczna, olej mam już zmieniony. Do zrobienia zostało przemierzenie tych kilku solenoidów, zaworów i paru czujników na płycie sterującej - w razie konieczności wymiana, do tego wymienię wszelkie oringi i gumki, przeczyszcze wszystko i poskładam na nowym filtrze i uszczelce miski. Jeśli nadal overdrive będzie miewał humorki to się zgłoszę do tego speca :)
800 pln za wymianę skrzyni z olejem, filtrem i uszczelkami to rzeczywiście baaardzo taniutko, ja za sam olej, filtr i uszczelke dalem 660 pln