Jestem po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni i płukaniu układu - łącznie poszło 19l nowego Dextrona III, nie żałowałem mu
Niestety filtr musiał zostać stary - nigdzie nie mogłem dostać nowego, ani w lokalnych sklepach
i nieautoryzowanych serwisach jaguara (w aso nawet nie pytalem - pewnie cena by mnie zabiła
) . w polskim necie z tego co szukałem to jedynie na v12 . com . pl niby mają w ofercie, ale na stanie już nie (podobno wogóle jest jakiś problem z dostawcą tych filtrów od kilku miesięcy), gość mówił że MOŻE będzie miał w 2 połowie stycznia, czyli za miesiąc.. i to może
A olej w mojej skrzyni po zlaniu wyglądał na naprawde mocno przepracowany i stary, nie wiem co ktoś tam wcześniej dolewał ale podejrzewam że coś nieodpowiedniego. w oleju na bagnecie były pęcherzyki powietrza (pienił się) więc cieszę się że to zrobiłem. Skrzynia po zmianie chodzi oczywiście lepiej, łagodniej przerzuca biegi, olej się nie pieni i ma ładną czerwoną barwę na bagnecie (zalany na poziom max na podziałce, na rozgrzanym i pracującym silniku, po przewajchowaniu biegami itd). Niestety lampka skrzyni nadal zaświeca się gdy skrzynia próbuje włączyć lock-up albo go wyłączyć przy wytracaniu prędkości. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Sam lock-up czasami działa a czasami nie. Nie ma to związku z temp. oleju. Zauważyłem że jak zdrowo podaję na pełnym ogniu to mogę jechać nawet 170kmh i błąd nie wyskoczy i lock-up działa, a jak jadę spokojnie to już przy 120kmh a czasem nawet 80-90kmh lampka się zapala i przestaje działać (choć czasem mimo zapalonej lampki nadal jeszcze działa przez jakiś czas). a czasami z kolei lock-up nie działa a lampka się nie oświeca. co ciekawe jak lampka się pali to skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny, pracuje normalnie tyle tylko że zmienia biegi dużo mniej łagodnie (poszarpuje). Sprawdziłem sygnał od pedału hamulca do tcm - jest ok, po wciśnięciu hebla na spiętym sprzęgle rozłącza je. TCM jest suchy, nie ma nigdzie w okolicy ani śladu wody/wilgoci. Nie mogę natomiast namierzyć przekaźnika skrzyni - ani pod maską nigdzie nie widzę takiego z purpurową podstawką (mam 3 przekaźniki na ścianie grodziowej z prawej strony), za osłoną deski rozdzielczej przed kolanami pasażera nie widzę żadnych przekaźników, jedynie pełno jakichś komputerów/modułów. Gdzieś na jakimś zagranicznym forum wyczytałem że podobno jest on w środku tcm? TPS w moim aucie jest z tego co zauważyłem chyba jeden - wspólny dla silnika i skrzyni - jeśli silnik pracuje całkowicie prawidłowo, nie wywala check'a to myślę że można przyjąć iż jest sprawny. Podpowiedzcie gdzie szukać tego przekaźnika, co jeszcze sprawdzić ew. polećcie jakiegoś naprawde dobrego fachowca od tych skrzyń (GM 4L80E) co by to ogarnął, niby pierdoła ale wkurzająca.. dzwoniłem do Palki w Mysłowicach, ale jak w samochodzie nie ma złącza obd to ich 'diagnościl' rozkładają ręce. P.M. Motors w Bielsku też niebardzo są chętni do współpracy z tą skrzynią.
pozdrawiam