FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: dobrus w Grudzień 11, 2014, 22:17:20 pm

Tytuł: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 11, 2014, 22:17:20 pm
Witam!

Jakiś czas temu zakupiłem kolejnego kota, jak w temacie. Jestem aktualnie w trakcie ogarniania go, zostały w zasadzie 2 problemy:

1. Lock-up w skrzyni biegów - nie załącza się nigdy. W momencie gdy wskazówka prędkościomierza przekroczy 130-140 kmh zapala się kontrolka błędu skrzyni na zegarach i w tym momencie czuć minimalnie jakby skrzynia próbowała go załączyć ale coś jej nie wychodzi. Co ciekawe nie wchodzi w tryb awaryjny tylko normalnie pracuje mimo tego błędu (i nie próbuje już później go załączać). Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika lampka gaśnie i nie zapala się dopóki znów nie przekroczę tej prędkości. Sporadycznie zapala się przy niższych prędkościach. Poza tym skrzynia chodzi idealnie. Olej i poziom ok. kontrolka abs się nie świeci. Jaka może być przyczyna? Jak to zdiagnozować?

2. Nie działają mi spryskiwacze szyby ani reflektorów - silniczki słychać że pracują, zbiorniczek zalany do pełna płynem ale na szybe ani na lampy nic nie leci. Ze spryskami lamp to wiem w czym problem - pękł trójnik na przewodach za zderzakiem, także póki co zaślepiłem wąż ze zbiorniczka na lampy, ale czemu woda nie leci na szybę mimo że silniczek pracuje i układ jest szczelny? Nigdzie nie widać wycieków.

pozdrawiam
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 12, 2014, 16:41:01 pm
Ze spryskiwaczami sobie poradziłem - zapchane dysze, jeśli chodzi o skrzynie to po dokładniejszym rozpoznaniu okazało się że lock-up działa elegancko na zimnej skrzyni, problemy zaczynają się po rozgrzaniu. Sprawdzając olej po 100km trasie wyszło że było go o prawie 1 litr za dużo  :-thank , odessałem nadmiar, w weekend pewnie się gdzieś znów przejadę i zobaczę czy pomogło.

Pzdr
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Grudzień 12, 2014, 16:55:25 pm
Przejedź się do Bielska...ja też mam XJ81 :-yipee Pogadamy, pooglądamy, pokopiemy w opony  :-super
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 12, 2014, 17:08:37 pm
Akurat dziś przejeżdżałem przez BB (z Ustronia wracałem)  :) Ale być może wybiorę się w weekend jeszcze raz, jakby co to zadzwonie  :-za
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Grudzień 12, 2014, 17:12:26 pm
XJ12 jechałeś? koszt paliwa Katowice - Ustronie - Katowice to cenowo prawie jak wczasy w Egipcie  ;)
Mój nr 790 492 186 (ten drugi z obrazka już nieaktualny). Wpadnij, chętnie porównam z moim. Baaardzo rzadko można zobaczyć 2 takie koło siebie. W Polsce jest ich "garstka".
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 12, 2014, 17:18:16 pm
Tak XJ12 .. kupiłem parę dni temu, chciałem polatać trochę zanim śnieg spadnie :) spalanie na trasie wg kompa ~13l . Chętnie wpadnę. Przy okazji potrzebowałbym drewno z tą popielniczką z przodu jak masz ładne :) i oprawkę żarówki prawego halogenu wraz z wiązką i wtyczką (ewentualnie cały halogen ) .. :)
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Grudzień 12, 2014, 17:23:09 pm
Na pewno masz tam V12 a nie tylko napis na klapie ??  ;D Tyle, to mi XJ8 3.2 pali :-gwizd Nie mam niestety części do tego modelu a drewna na popielniczkę sam potrzebuję. Jedynie mam coś do zawieszenia, klocki, maszty anteny i jakieś drobiazgi. Ok, numer masz to zadzwoń jakbyś jechał.
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 12, 2014, 17:35:54 pm
poważnie taki wynik, ale bez szaleństw normalna jazda - nie wiem na ile komp w Jag-u jest wiarygodny. e38 750i na trasie Katowice - Frankfurt spaliło mi 9,3l/100 jadąc tak ok 120 kmh autostradą .. więc Jag zbyt oszczędny nie jest, no ale to inna generacja wtrysków :) Za to szpera robi robotę, jest zabawa. Nie orientujesz się czy to jest płytka czy torsen ?
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Grudzień 12, 2014, 17:38:29 pm
Szpera była w opcji - też ją mam  ;D Mam też zielone amorki w wersji sport  :) Nie wiem co to za typ szpery. Ahaa E38 750i także miałem  :-V kilka lat temu. Ale mi w trasie 12 brała
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 12, 2014, 19:01:24 pm
też mam bmw e38 silnik 4,4 i jaguara xj40 z silnikiem 4:)
u mnie również bmw wychodzi ekonomiczniej, rekordowo w trasach z prędkością 90-100 km/h wyszło mi dla bmw 8,8 l a dla jaguara 9 l :) z czego myślę że to naprawdę dobre wyniki jak na pojemności oraz wiek aut

pzdr
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 12, 2014, 19:08:33 pm
Szpera zdaje się w V12 była w standardzie. Mój 4 litrowy X300 palił w trasie minimum 10, bardziej 11 także różnica w porówaniu do V12 żadna. Generalnie 750i i Xj12 - oba te auta są świetne.
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Grudzień 12, 2014, 19:22:57 pm
Szpera była w opcji, tak samo jak zawieszenie sport.
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 12, 2014, 19:32:12 pm
A jak poznać zawieszenie sport? U mnie kiedyś z tyłu bylo nivo, ale już w Niemczech zostało przerobione na zwykly zawias.
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Grudzień 12, 2014, 19:37:18 pm
Amorki są zielone w wersji sport
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 12, 2014, 21:37:27 pm
To ja chyba mam zwykłe choć nie przyglądałem się im dokładnie. A powiedz mi jeszcze z czego składa się układ nivo w tym modelu? Amory tylne mam zmienione na zwykle, widzę jedynie w okolicy tylnej osi po lewej stronie 2 ucięte przewody od nivo które idą pod podwoziem na przód auta. Do czego one dochodzą? w zbiorniczku nie ma żadnego płynu. Mogę resztę tego układu po prostu wyciąć z auta? tj. zbiorniczek, przewody itp? co tam jeszcze jest?

pzdr
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Grudzień 12, 2014, 21:40:17 pm
Jutro puszczę Ci schemat na maila
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 12, 2014, 21:50:02 pm
ok dzięki  :-thank
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 12, 2014, 22:10:37 pm
kolego dobrus pokaż jak się Twoj v12 prezentuje, kupiłeś któregoś co był wystawiony na allegro?
w ostatnim czasie były 2 egzemplarze biały, oraz taki ciemno fioletowy któryś należy teraz do Ciebie?
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 12, 2014, 22:13:21 pm
mój nie jest ani biały ani ciemno fioletowy :) fotki jakieś wrzucę jak aura będzie odpowiednia żeby coś pstryknąć.
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 18, 2014, 17:32:22 pm
Jestem po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni i płukaniu układu - łącznie poszło 19l nowego Dextrona III, nie żałowałem mu  :-thank Niestety filtr musiał zostać stary - nigdzie nie mogłem dostać nowego, ani w lokalnych sklepach :-thank i nieautoryzowanych serwisach jaguara (w aso nawet nie pytalem - pewnie cena by mnie zabiła  :-super) . w polskim necie z tego co szukałem to jedynie na v12 . com . pl niby mają w ofercie, ale na stanie już nie (podobno wogóle jest jakiś problem z dostawcą tych filtrów od kilku miesięcy), gość mówił że MOŻE będzie miał w 2 połowie stycznia, czyli za miesiąc.. i to może  :-trudno A olej w mojej skrzyni po zlaniu wyglądał na naprawde mocno przepracowany i stary, nie wiem co ktoś tam wcześniej dolewał ale podejrzewam że coś nieodpowiedniego. w oleju na bagnecie były pęcherzyki powietrza (pienił się) więc cieszę się że to zrobiłem. Skrzynia po zmianie chodzi oczywiście lepiej, łagodniej przerzuca biegi, olej się nie pieni i ma ładną czerwoną barwę na bagnecie (zalany na poziom max na podziałce, na rozgrzanym i pracującym silniku, po przewajchowaniu biegami itd). Niestety lampka skrzyni nadal zaświeca się gdy skrzynia próbuje włączyć lock-up albo go wyłączyć przy wytracaniu prędkości. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Sam lock-up czasami działa a czasami nie. Nie ma to związku z temp. oleju. Zauważyłem że jak zdrowo podaję na pełnym ogniu to mogę jechać nawet 170kmh i błąd nie wyskoczy i lock-up działa, a jak jadę spokojnie to już przy 120kmh a czasem nawet 80-90kmh lampka się zapala i przestaje działać (choć czasem mimo zapalonej lampki nadal jeszcze działa przez jakiś czas). a czasami z kolei lock-up nie działa a lampka się nie oświeca. co ciekawe jak lampka się pali to skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny, pracuje normalnie tyle tylko że zmienia biegi dużo mniej łagodnie (poszarpuje). Sprawdziłem sygnał od pedału hamulca do tcm - jest ok, po wciśnięciu hebla na spiętym sprzęgle rozłącza je. TCM jest suchy, nie ma nigdzie w okolicy ani śladu wody/wilgoci. Nie mogę natomiast namierzyć przekaźnika skrzyni - ani pod maską nigdzie nie widzę takiego z purpurową podstawką (mam 3 przekaźniki na ścianie grodziowej z prawej strony), za osłoną deski rozdzielczej przed kolanami pasażera nie widzę żadnych przekaźników, jedynie pełno jakichś komputerów/modułów. Gdzieś na jakimś zagranicznym forum wyczytałem  że podobno jest on w środku tcm? TPS w moim aucie jest z tego co zauważyłem chyba jeden - wspólny dla silnika i skrzyni - jeśli silnik pracuje całkowicie prawidłowo, nie wywala check'a to myślę że można przyjąć iż jest sprawny. Podpowiedzcie gdzie szukać tego przekaźnika, co jeszcze sprawdzić ew. polećcie jakiegoś naprawde dobrego fachowca od tych skrzyń (GM 4L80E) co by to ogarnął, niby pierdoła ale wkurzająca.. dzwoniłem do Palki w Mysłowicach, ale jak w samochodzie nie ma złącza obd to ich 'diagnościl' rozkładają ręce. P.M. Motors w Bielsku też niebardzo są chętni do współpracy z tą skrzynią.

pozdrawiam
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Grudzień 31, 2014, 15:43:04 pm
Udało mi się zdobyć nowy oryginalny filtr Jaguara do skrzyni wraz z o-ringiem i uszczelką misy :) Po nowym roku zabieram się za wymianę, przy okazji zrzucę całe valve body i zrobię kompletny przegląd sterowania - bo już wiem co jest grane z tym lockupem (czytając amerykańskie fora się okazuje że to taki standard w tych skrzynkach GM 4L80e :) . Na szczęście nic poważnego, a naprawa prosta. Aa też mam zielone amorki :) Pewnie wrzucę jakieś fotki z prac i całości, ale to za jakiś czas. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: Jaggi w Grudzień 31, 2014, 22:38:09 pm
Witam, widze ze kolega szuka szpeca od skrzyni w okolicach Katowice-Bielsko. Wiec sam miesiac temu bylem poszukujacy fachowca od automatow i z poleceniem kilku zaprzyjaznionych mechanikow w moim miescie i pozniejszej weryfikacji na kilku innych forach internetowych (nie Jaguara) wyladowalem pod Krakowem u z pozoru smiesznie wygladajacego goscia ale w moim samochodzie przeprowadzil wymiane skrzyni wraz z kompleksowa wymiana oleju i filtra i poki co jestem bardzo zadowolony (chodzi o  S-Type). A sadzac po samochodach jakie staly u  niego na placu to widac ze gosc cieszy sie zaufaniem, choc pierwszy raz na prawde trudno do niego trafic. Za całą operację wraz z olejem  Mercon V lub VI (kwity mam w samochodzie ) w ilosci 7,5 l zostałem policzony 800zł. Facet uczciwy i nie jest typem naciagacza jakich niestety wielu - mam na mysli chociazby Asb Palka w Myslowicach. Znajomy strasznie sie na nich przejechal naprawiajac swoje A4 z 2008r. Podaje namiary na wyzej wymienionego faceta spod Krakowa.Polecam zadzwonic i przedstawic problem-facet chetnie odpowiada telefonicznie na wszelkie pytania. www.szwagro-matic.pl  tel. 604 068 458
Tytuł: Odp: XJ81 - lock-up, spryskiwacze
Wiadomość wysłana przez: dobrus w Styczeń 01, 2015, 01:19:57 am
Dzięki za namiar, generalnie skrzynka 4L80e którą mam u siebie to nie jest jakaś kosmiczna technologia a ja jakieś tam ;) doświadczenie w dłubaniu w różnorakich samochodach mam także póki co będę ogarniał sobie sam w miarę wolnego czasu. Wymiana całej skrzyni u mnie na pewno nie jest konieczna, olej mam już zmieniony. Do zrobienia zostało przemierzenie tych kilku solenoidów, zaworów i paru czujników na płycie sterującej - w razie konieczności wymiana, do tego wymienię wszelkie oringi i gumki, przeczyszcze wszystko i poskładam na nowym filtrze i uszczelce miski. Jeśli nadal overdrive będzie miewał humorki to się zgłoszę do tego speca :)
800 pln za wymianę skrzyni z olejem, filtrem i uszczelkami to rzeczywiście baaardzo taniutko, ja za sam olej, filtr i uszczelke dalem 660 pln