Autor Wątek: problem z lądowaniem akumulatora x type 2.0d  (Przeczytany 2249 razy)

Igor monter39

  • Gość
problem z lądowaniem akumulatora x type 2.0d
« dnia: Październik 05, 2014, 18:12:39 pm »
Witam.mam dziwny problem ze swoim x type.ostatnio rozładowywuje mi się akumulator.po naładowaniu jeżdże 2 dni i nagle nie mogę odpalić samochodu.prąd lądowania jest na poziomie 14,2 v.teoretycznie w normie.lampka ładowania się nie zapala a prąd gdzieś znika.kolega stawia na alternator. Ale czy na pewno?miał może ktoś taki przypadek?

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: problem z lądowaniem akumulatora x type 2.0d
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2014, 19:50:42 pm »
14,2 V to jest napięcie , a nie prąd. Ale jest właściwe. Ile lat ma akumulator ?
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Igor monter39

  • Gość
Odp: problem z lądowaniem akumulatora x type 2.0d
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 06, 2014, 12:40:57 pm »
dziś sprawdzałem u elektryka akumulator.jest dobry.ładowanie dobre.bez obciążenia 14,4 przy włączonych swiatłach 14,2.zgasiłem silnik,wyjąłem kluczyk prądu nigdzie nie pobiera.po naładowaniu akumulatora jeżdże  2 dni i nic się nie dzieje.mijają dwa dzionki wsiadam do autka i już nie odpalę silnika.raz tylko wieczorem jak silnik chodził na luzie pulsowała mi kontrolka ładowania.zgasiłem silnik i już nie odpaliłem.nie wiem o co tu chodzi.

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: problem z lądowaniem akumulatora x type 2.0d
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 06, 2014, 19:24:51 pm »
Szkoda, że elektryk nie sprawdził jaki jest prąd ładowania. Jeżeli będzie mniejszy niż pobór prądu przez urządzenia samochodu to akumulator rozładuje się. Miałem kiedyś akumulator, który wg. testerów był dobry, a w rzeczywistości miał jakieś zwarcie wewnętrzne i rozładowywał się w ciągu kilku dni, nawet jak nie był podłączony.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: problem z lądowaniem akumulatora x type 2.0d
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 07, 2014, 14:50:49 pm »
skoro nie widac obciążenia akumulatora jak wył. kluczyk to są dwie opcje:
1. tak jak pisze kolega wyżej akumulator ma zwarcie wewnętrzne
2. nie ma ciąglego ładowania od altarnatora (może w momencie pomiarów było) (dodatkowo zawsze warto sprawdzić miejsce mocowania klem do kabli, jak i samych klem)

poniżej w filmiku parę ciekawych instrukcji
http://www.youtube.com/watch?v=VuTekUmcgv4