Autor Wątek: Błąd 1383 i 1388  (Przeczytany 3341 razy)

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Błąd 1383 i 1388
« dnia: Lipiec 22, 2014, 07:02:17 am »
Witam i prosze o porade,o wyjasnienie mi co  oznaczaja te błędy,w wolnym tłumaczeniu nie wiele mi mówi,o co biega...jak by ktos mogł mi w prosty sposob wyjaśnic jak to ugryźć,czy to wariator pada,ale zeby obydwa akurat naraz?czy moze jakis czujnik?wyskakują mi te błędy co jakiś czas,po za tym nic sie nie dzieje,zadnych objawow...

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Błąd 1383 i 1388
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 22, 2014, 13:54:46 pm »
Jaki masz silnik?
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Błąd 1383 i 1388
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2014, 14:04:40 pm »
3 litry,2000 rocznik

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Błąd 1383 i 1388
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2014, 15:22:20 pm »
Obydwa błędy dotyczą wariatora faz rozrządu dla strony 1 i 2. Nieprawidłowe działanie wynikać może z przetarcia kabla na odcinku Power Control Module - Wariator, zacięcia mechanicznego wariatora lub zbyt gęstego oleju, co również skutkuje zacięciem się wariatora. Dodatkowo jest napisane, że wariator system wykrywa błąd na etapie pierwszego sprawdzenia systemu podczas wkładania kluczyka i przekręcenia na ON, a nie już w trakcie jazdy.
Czy jakieś jeszcze błędy się włączają?
Zacznij od sprawdzenia wiązki. Wymieniałeś ostatnio olej?
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Błąd 1383 i 1388
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2014, 15:47:24 pm »
Dzieki Ci,juz jestem ciut mądrzejszy,troche mi rozjasniles w głowie..ostatnio czasem ale zadko wyskakuje uboga mieszanka na bloku 1 i 2,ale to sporadycznie,z tym to podjade do gazownika,1383 i 88 jak skasuje to raz zaświeci po 50km innym razem po 300km..rożnie ale  nie zeby po włączeniu stacyjki tylko w trakcie jazdy..poprzedni własciciel lał mineralny olej,moze to byc przyczyną?ja 3 wymiany juz leje połsyntetyk..a powiedz gdzie jest ten wariator(sory jezeli to naiwne pytanie),gdzies przy rozrządzie?mozna go probowac np czyscic czy tylko wymiana na nowy?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Błąd 1383 i 1388
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2014, 16:13:36 pm »
Do wariatora dostaniesz się zdejmując pokrywy zaworów, zabezpieczając układ rozrządu. Raczej ciężka sprawa dla kogoś kto robi to 1 raz, ale wszystko jest dla ludzi. Błąd załącza się nie informując Cię lampką MIL. To, że potem włącza się zapewne "restricted performance" to nie znaczy, że dotyczy tego błędu. Trzeba samochód dokładnie zdiagnozować. Zacznij od elektryki. może coś się rozpięło lub jest przerwa na kablu. Olej mineralny do tego silnika to przesada.. Na pewno niekorzystnie wpływa na wariatory. Przed kolejną wymianą spróbuj przepłukać układ, specjalnymi środkami np. Liqud Moly
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Błąd 1383 i 1388
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 22, 2014, 16:25:29 pm »
Wiem ze mineralny to przesada,szkoda ze poprzedni własciciel tego nie wiedział..dziekuje Ci bardzo za poświecony czas,za fachowe porady i rozjasnienie mi w głowie na temat wariatora,bede szukał wg Twoich wskazowek jak sie tylko ogarne z nawału spraw codziennych,dzieki wielkie i pozdro:)