Autor Wątek: S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???  (Przeczytany 3804 razy)

wojtasktm

  • Gość
S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???
« dnia: Kwiecień 17, 2014, 13:05:16 pm »
Witam potrzebuję porady. Mam zamiar kupić S-type,ale po lifcie od 2002 roku
Diesel czy Benzyna ?
Wiecie coś na temat silnika 2.7 Bi Turbo w Diesel ? Jak z awaryjnością ?
Który silnik jest najmniej awaryjny ?
Z którego S-type będę najbardziej zadowolony ? dodam ,że musi być to automat.
Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam.

Nie piszemy na forum z CAPSLOCKIEM

Regulamin pkt.13
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,660.0.html


« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2014, 15:49:14 pm wysłana przez BlackV6 »

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2014, 19:22:23 pm »
witaj..zadałes pytanie na ktore każdy Ci odpowie inaczej :),są zwolennicy diesli sa zwolennicy benzynki,jedne i drugie silniki mają swoje wady i zalety i musisz sam sobie odpowiedziec czym chcesz jezdzic,diesle sa teraz duzo bardziej zaawansowane technologicznie,drogie w naprawach ale oszczedniejsze od benzyniakow,ja osobiscie obrazilem sie na diesla i nikt mnie nie przekona do nich,jezdze 3litrowym s-typem,nie zamienił bym go na nic innego,koszty przejechanych km mam takie jak w dieselku(gazik :))  a jak sie cos zepsuje to koszt naprawy o wiele mniejszy no i mniej ma sie co popsuć
 :)...ale to jest tylko moje zdanie...tak jak by zapytac czy lepsze sa blondynki czy brunetki ;D...ja mam brunetke i polecam :)...ale nie swoją hehe i polecam benzynke w s typku :-clap :-super :-super :-super

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.882
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2014, 22:45:10 pm »
z blondynkami i brunetkami to faktycznie jak z beną i Dieslem może być różnie
ja mam dwa dieselki busa, osobówkę ( oba bez filtra cząstek sta. są bezawaryjne 2009rok ) i kota w benie z wszystkich trzech jestem dumny tzn. zadowolony
myślę że najważniejsze jest pochodzenie i stan tech auta i jak je ktoś użytkował
poza tym musisz spojrzeć z innej strony diesel był zawsze droższy w zakupie - czysta ekonomiczna kalkulacja
a bena + koszt montażu gazu ?
zależy od ilości km które pokonujesz
za dużo nie pomogłem
pozdrawiam
Ps.
JaguarParts -może ci więcej pomoże miał chyba oba
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

morhot

  • Gość
Odp: S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2014, 10:00:35 am »

Offline deptof

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 153
Odp: S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 19, 2014, 19:03:04 pm »
Witam kolegę,
Mam akurat brunetkę i blondynkę... :) tj. benzynę (3.0 2002 po liftowy) i diesla (2.7 model 2006)... W razie potrzeby mogę pomóc w wyborze i udostępnić dla porównania. Jeżeli chodzi o komfort jazdy, przyspieszenie, wygodę i stopień irytacji przy kasie na stacji benzynowej, to polecam diesla, benzyna wyraźnie odstaje. Jeżeli chodzi o naprawy jest dokładnie odwrotnie i żeby nie wpaść w prawdziwe koszty, trzeba o diesla dbać na bieżąco. W sumie to chyba nic odkrywczego nie napisałem :) Ja miałem do tej pory problem jedynie z czujnikiem położenia paska rozrządu, który padł. Część niby niedroga, ale żeby rzecz naprawić trzeba było poświecić dzień pracy, dojście do czegokolwiek jest bardzo trudne. W zasadzie to w żadnym wiele do naprawy się nie zdarzyło (czego niemożna powiedzieć o poprzedniku 3.0 przedliftowym)

Silnik 2.5 dla mnie wydawał się za mały, w swoim aucie zmieniłem na 3.0 i teraz jest ok., ale idealnie jest dopiero przy 4.2 tylko przy ciężkiej nodze ... :-trudno . o 4.2 więcej będę w stanie napisać za parę tygodni, bo jeszcze jest "anderkonstrakszyn"- wymiana silnika :)

Wybór jest trudny. Ja próbując jednego sprzedać wystawiłem obydwa, bo nie potrafię się zdecydować, którego zachować, uwielbiam je obydwa  ;D

S-type 2.7 V6 2005;
S-type 4.2 V8 2002;
S-type 4.2 V8  R 2002;
S-type 4.2 V8  R 2005;
XK 4.2 V8 2008;
XKR 4.2 V8 2006.

crazy-j

  • Gość
Odp: S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 12, 2014, 21:45:35 pm »
Nie ma samochodów idealnych.
Mam benzynę 2,5 litra po lifcie z automatem. Lubię benzynowe silniki bo lubię jak wkręcają sie na obroty, a ropniaki bo mało palą. Jak chcesz oszczędzać i masz rodzinę i zapakowany bagażnik to diesel (ale chyba nie jaguar ? kocham go ale jak dla mnie to samochód 2+2).
Ja jeżdżę sam i 2,5 litra wystarcza (z trudem, ale jeśli zmienię to tylko na XK).
A teraz najważniejsze: mam go 7 lat, przejechałem 150 tys. kilometrów (ma 210 tys przebiegu) i pierwszy raz muszę go oddać do serwisu bo słabo działa wspomaganie hamulców.

Po prostu dobierz silnik do swoich potrzeb, w Szwecji awaryjność Jagów S-type po lifcie jest na poziomie japońców z tych roczników ( a przegląd jest tańszy niż Avensis)

Fido

  • Gość
Odp: S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 24, 2014, 14:51:08 pm »
Witam

Nie chce zaczynać nowego tematu, żeby nie zaśmiecać forum. Ja już wybrałem 3.0 V6 z manualem.

Pytanie mam parę bo krążą legendy a wole zapytać u źródła :)

Pytanie 1.

Czy w PL można kupić wszelkie części w normalniej cenie jak na Jaguara oczywiście czy trzeba ściągać z UK ?

Pytanie 2.

Na co zwrócić szczególną uwagę w Jagu z pierwszych lat produkcji ? :) 

the_driver

  • Gość
Odp: S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 24, 2014, 21:55:41 pm »
ehh, temat wałkowany wiele razy, na przyszłość polecam opcję szukaj...

Ad. 1
Jest to kwestia względna, części są dostępne zarówno zamienniki, jak i oryginały (które nie zawsze są o wiele droższe i warto je sprawdzać!) co do cen konkretnych, możesz sprawdzić np http://e-katalog.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O

Ad. 2
Jak w każdym aucie, nie ma tu jakiś bardzo słabych punktów, na pewno warto szukać rdzy, pojawia się podobno na progach pod plastikowymi osłonami (chociaż u mnie z tym nie ma żadnego problemu, więc zależy jak był eksploatowany), w pierwszych modelach był automat grupy Ford 5 biegów, nie jest zły, ale stosunkowo rzadki więc warto sprawdzić działanie. Podpięcie pod kompa, czy nie ma problemów z elektryką i czy wszystko działa. Silniki są mało problematyczne, jedynie zwróć uwagę czy równo pracują, bo mogą mieć problem z cewkami, a należy wymieniać wszystkie, a 6, 8 sztuk już coś tam kosztuje. Drogie w naprawie jest zawieszenie, ale nie ma co się łudzić, że nic nie będzie do wymiany.

Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, ale zasada jest następująca, nie ma co zazwyczaj kupować najtańszych egzemplarzy, bo wyjdą w rozrachunku droooogo, a Ty dołączysz do grupy osób które tanio kupiły ulepa i narzekają jak to Jaguary są awaryjne. Oczywiście nie można wykluczyć że komuś zależy na szybkiej sprzedaży itd, ale takie auta lepiej sprawdzić u kogoś kto się na nich zna, albo chociaż zabrać ze sobą kogoś takiego ;)

Mam nadzieję, że co nieco wyjaśniłem, w każdym razie zachęcam do kupna fajnego Jaga, bo to cudowne samochody :-tylko

Fido

  • Gość
Odp: S TYPE PORADA !! DIESEL CZY BZ ?? AWARYJNOŚĆ ???
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 24, 2014, 22:57:19 pm »
Podziękował :)  :-thank