ehh, temat wałkowany wiele razy, na przyszłość polecam opcję szukaj...
Ad. 1
Jest to kwestia względna, części są dostępne zarówno zamienniki, jak i oryginały (które nie zawsze są o wiele droższe i warto je sprawdzać!) co do cen konkretnych, możesz sprawdzić np
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=OAd. 2
Jak w każdym aucie, nie ma tu jakiś bardzo słabych punktów, na pewno warto szukać rdzy, pojawia się podobno na progach pod plastikowymi osłonami (chociaż u mnie z tym nie ma żadnego problemu, więc zależy jak był eksploatowany), w pierwszych modelach był automat grupy Ford 5 biegów, nie jest zły, ale stosunkowo rzadki więc warto sprawdzić działanie. Podpięcie pod kompa, czy nie ma problemów z elektryką i czy wszystko działa. Silniki są mało problematyczne, jedynie zwróć uwagę czy równo pracują, bo mogą mieć problem z cewkami, a należy wymieniać wszystkie, a 6, 8 sztuk już coś tam kosztuje. Drogie w naprawie jest zawieszenie, ale nie ma co się łudzić, że nic nie będzie do wymiany.
Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, ale zasada jest następująca, nie ma co zazwyczaj kupować najtańszych egzemplarzy, bo wyjdą w rozrachunku droooogo, a Ty dołączysz do grupy osób które tanio kupiły ulepa i narzekają jak to Jaguary są awaryjne. Oczywiście nie można wykluczyć że komuś zależy na szybkiej sprzedaży itd, ale takie auta lepiej sprawdzić u kogoś kto się na nich zna, albo chociaż zabrać ze sobą kogoś takiego
Mam nadzieję, że co nieco wyjaśniłem, w każdym razie zachęcam do kupna fajnego Jaga, bo to cudowne samochody