Autor Wątek: 3.0 check+tempomat  (Przeczytany 6384 razy)

kurak22

  • Gość
3.0 check+tempomat
« dnia: Marzec 15, 2014, 17:44:29 pm »
Witam.
Mam maly problem ze swoim sprzętem... (wersja 3.0)
Kot wywala check engine+tempomat. Max obroty wtedy to 3000rpm. kontrolka tempomatu potrafi zgasnac podczas jazdy i wtedy auto dziala normalnie. Dzisiaj wyeliminowałem problem lewego powietrza(wymienilem uszczelniacze przy tych 2 przepustnicach przy kolektorze ssacym). Po kasowaniu błedow nie moge skasowac tylko jednego: P1582. Z tego co czytalem jest to blad przepustnicy. Jakies porady?

ghrh

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 15, 2014, 17:49:42 pm »
Zacząłeś od szukania? Większość problemów już była, czasami warto zerknąć do historii.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=14476.0
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22260.0.html

No i przywitaj się w odpowiednim dziale, będzie od razu przyjemniej.

kurak22

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 15, 2014, 17:56:42 pm »
szczerze Ci powiem ze widzialem te tematy i niestety nie przynoszą one ŻADNEGO rozwiazania problemu.
Czy jest to problem uszkodzonej czesci przy dolocie? jezeli tak to ktorej?
Podejrzewam ze wczesniejsze bledy ktore mialem (zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka na roznych rzędach cylindrów) powstaly w wyniku łapania lewego powietrza.
Więc co zrobic z aktualnym problemem?
Chodzi mi po glowie punkt nr:
2. przepustnica w trybie awaryjnym- to sugeruje wymiane, czyszczenie czy inny problem?
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2014, 18:03:36 pm wysłana przez kurak22 »

ghrh

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2014, 18:40:36 pm »
Cytuj
skoro masz informacje o "throttle monitor data available" wiec zapisanych danych z przepustnica w komputerzy,
najlepiej odczytac te dany poprzez komputera (maja w ASO i w specjalizowanych warsztatach, znajdujesz
ich w dzial warsztatow)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2014, 22:22:38 pm »
“Flight recorder” data is stored if any one of five conditions occur
1 Inertia switch activated
2 Throttle Limp Home mode
3 Engine starts and stumbles
4 Engine fail to start
5 Engine stall
If none of the five conditions occur, check:
Inertia switch to ECM circuit, short circuit to Battery voltage
Inertia switch failure
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

kurak22

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2014, 22:30:11 pm »
co do zwarć zauważylem ze auto czesto kopie...
gdzie znajde ten przelacznik ECM i skad bede wiedzial ze jest uszkodzony?
W poniedziałek rozbiore przepustnice i poprawie jeszcze jeden waz od podciśnienia. Jezeli to nie pomoze to wycztalem ze reflash ecu pomaga.
z tego co patrzylem na zagranicznych forach jest to problem znany. Tylko pewnego rozwiazania znalezc nie moge.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2014, 22:51:14 pm wysłana przez kurak22 »

ghrh

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2014, 22:50:47 pm »
To 'inertia switch' to przycisk odcięcia dopływu paliwa po uderzeniu. Jest po stronie pasażera. Ale to raczej nie będzie to w Twoim przypadku.

kurak22

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2014, 22:54:22 pm »
To fakt. To odpada. Zobacze Co sie da zrobic z tym dolotem jeszcze ręcznie.

kurak22

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2014, 11:49:42 am »
po poprawieniu dolotu kontrolka tempomatu sie juz nie odpala. ;D
bylem teraz u gazownika. wymienilismy filterki zrobil kalibracje, ale jest problem przerywania na gazie... wypadaja zaplony glownie na niskich obrotach. na wysokich jest wszystko git. kazal sprawdzic swiece i cewki. Jakie swiece kupowac? zwykle? zwykle do lpg(2elektrody), czy irydowe? irydowe narazie wolal bym ominac (kpl 280zł). Co o tym sądzicie?

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 17, 2014, 11:53:26 am »
Kolego standardowe do Jaguara, jakie mają być to minium platyny, także zwykłe sobie daruj. Kupiłeś takie auto, a szkoda Ci już na świecie?, to lepiej zastanowić się, czy wogóle warto mieć takie auto ;).
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

kurak22

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 17, 2014, 13:32:26 pm »
Kolego standardowe do Jaguara, jakie mają być to minium platyny, także zwykłe sobie daruj. Kupiłeś takie auto, a szkoda Ci już na świecie?, to lepiej zastanowić się, czy wogóle warto mieć takie auto ;).
nastepny ktory mysli ze jagu to nie wiadomo co...
nie mam ochoty wydawac 300 zł na cos co nie przyniesie efektu. przy lpg nie wiem czy zastosowac irydowki czy zwykle dwu elektrodowe bo są to częsci ktorych po zakupie nie mozna oddac. Wiec prosze o przyklad na jakich swiecach auto smiga.

ghrh

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 17, 2014, 13:58:57 pm »
Nie Jaguar to nie wiadomo co, tylko silnik ma swoje wymagania. Pamiętaj, że jest mocno zmodyfikowany względem silnika Forda żeby osiągnąć lepszy rozkład mocy i żeby to wszystko grało to części muszą być na odpowiednim poziomie. Być może słabsze świece też zadziałają, ale na dłuższą metę nie będzie to zdrowe dla silnika.
Tak na chłopski rozum - Tobie nie zrobi większej różnicy, czy biegniesz w trampkach za 10zł z bazaru czy w supersportowych butach. Usain Bolt może nie połamie nóg w trampkach, ale na pewno będzie to większe obciążenie i gorsze osiągi.

kurak22

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 17, 2014, 14:25:49 pm »
Nie chodzi mi o to... Poprostu nie wiem czy jagu z lpg woli świece platynowe czy zwykłą z dwiema elektrodami. ::)
Widzę ze sam masz lpg, wiec na jakich twój śmiga?
Apropo cewek, zna ktoś prawidłowa oporność?
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2014, 14:33:44 pm wysłana przez kurak22 »

ghrh

  • Gość
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 17, 2014, 14:41:23 pm »
Moje podejście masz wyżej :) Zalecana jest platyna więc jest platyna. Problemów zero.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: 3.0 check+tempomat
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 17, 2014, 14:50:38 pm »
Nie następny który myśli, że jag to nie wiadomo co tylko naucz się obsługiwać samochód zgodnie z zaleceniami ;) poiadam jaguary od wielu lat, ale teraz jak obserwuję takich jak Ty co kupują jaguara dla innych żeby się pokazać, a później na forum wylewać swoje żale to śmiech mnie ogarnia, a bo drogie, czy są tańsze. Na drugi raz pomyśl, czy ktoś nie ma racji zanim odpyskujesz.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000