Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła

<< < (6/8) > >>

Janusz Sa:
Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła. Nie wiem, czy to dokładnie tak nazwać, ale właśnie zamawiam, i to nowy „łącznik wału – przegub elastyczny, pierwszy od strony skrzyni. Kosztuje około 130 zł nowy, mówię około bo to nie w polskich złotych.

hidy:
No i co?
Ja po wymianie skrzynki kątowej nie zauważyłem większej poprawy. Stuki dalej dochodzą gdzieś z okolic skrzyni biegów. Jest wyraźny luz miedzy wałem a przednią osią.
Może to skrzynia biegów? :-thumpdown
Czy ktoś miał taki problem i znalazł rozwiązanie?

q_nerk:
U mnie skończyło się na wymianie poduszki z tyłu silnika/skrzyni, wizualnie była ok, ale guma już wyrobiona i po wymianie jest kolosalna różnica. Czas wymiany to jakieś 10min z wjechaniem na kanał Druga kwestia to u mnie jest jeszcze malutki luz na frezie wału, ale to nie przeszkadza już w normalnej jeździe, przy jeździe nazwijmy to sportowej czasem się odzywa

inkk:
Ja też dołączę się do tematu. Jakieś 9 miesięcy temu miałem problem z wałem, podczas jazdy było słychać jakby świszczenie i okazało się, że to wał (tak powiedział mi mechanik).  Ok, kupiłem inny, używany wał ale dopiero niedawno się dowiedziałem, że wystarczyło kupić samą podporę wału i można było to tak załatwić, ale też usłyszałem od mechanika, że ta część jest niedemontowana.
Problem ustał ale wrócił inny jakieś 2 miesiące temu. Podczas ruszania i przy zmianie biegów słychać stuk, np. ruszanie do przodu i zaraz do tyłu. Okazało się, że to luzy na wale, podczas ruszania samym wałem na kanale występował spory luz, a zatem dałem wał do regeneracji (kwota 450 zł w Katowicach, o ile jest ktoś zainteresowany, bo obdzwoniłem sporo firm), minus jest jedynie taki, że nie wyważają wałów bo ponoć się takich rzeczy nie robi. Wydaje mi się to nieprawdą bo jakby nie było wał ma blaszki na końcach. Nieistotne, dostałem wał i okazało się, że stuki dalej są i doszło jeszcze dudnienie przy 110-130 km/h. Rozmawiałem z mechanikiem, wziął auto na kanał podniósł i ktoś zmieniał biegi przód tył. Dostałem filmik i zdjęcie, która część jest do wymiany bo są luzy.
Dzwoniłem do sklepów niestety nie wiem za bardzo jak to się nazywa. Załączam link do filmików - stukania i zdjęcia z zakreślonym elementem.
https://www.dropbox.com/sh/ag1aw1tgqz6pcei/AAAdHtklbpyKA_laBKEYKNvNa?dl=0
Może komuś sie to przyda tu są zdjęcia mojego wału łącznie z wymiarami Jag 2002r
https://www.dropbox.com/sh/1n6vx8o79s6onpg/AAAuY2MorOtEdTzkXfrJysUZa?dl=0

Jedynie co udało mi się dowiedzieć to, że oryginalnie nie dostane tej części, trzeba wymienić cały tył, a więc 3-3,5 tyś jak dobrze zapamiętałem.
Może wiecie z którego auta dałoby radę dopasować tą część i jak to się nazywa fachowo ?

zapomniałem jeszcze dodać, poduszkę skrzyni biegów też wymieniałem
Będę wdzięczny za odpowiedź.

krzychyuw89:
Kolega w pierwszej wiadomości pyta o stukanie w Jagu AWD, a co to może być jak u m,nie z przednim napędem 2.0D kombi też słyszę podobne stukanie i też jakby z tyłu po odpuszczeniu sprzęgła...głównie po 4 i 5 biegu.
Czy to rzeczywiście jakaś poduszka przy skrzyni biegów/silniku i tak to się niesie jakoś dziwnie do tyłu???
Jakieś pomysły ???

Pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej