Autor Wątek: XJ X308 Daimler Long  (Przeczytany 2406 razy)

DzikiJagular

  • Gość
XJ X308 Daimler Long
« dnia: Luty 23, 2014, 21:42:15 pm »
WITAM

Czy 30000zł za auto z roku 2000 Jaguar X308 zdaje się model, Daimler Long to wysoka cena, niska cena ?
Wiem, że w 2000 roku był jeszcze nikasil, i trzeba by było sprawdzić po numerze silnika jak tu jest, w ofercie jest info iż jest serwisowany w ASO czyli tak jak powinno być? Czy przy tym aucie są jakieś niebezpieczeństwa ? Czy jest tu obeznany forumowicz z Gniezna, który mógłby mi pomóc sprawdzić to auto ?

tomek1212

  • Gość
Odp: XJ X308 Daimler Long
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 24, 2014, 00:51:46 am »
I dużo i mało. Jeśli jest to naprawdę ładny i zadbany egzemplarz to nie ma się co zastanawiać tylko brać, ale niestety na rynku sporo jest aut po przejściach, naprawianych jak najtańszym kosztem które zazwyczaj nie są wartę nawet połowę wspomnianego budżetu.

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: XJ X308 Daimler Long
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 24, 2014, 20:16:50 pm »
Kolego w temacie " nikasil " to słyszałeś że gdzieś dzwonili ale o co chodzi to nie wiesz, poszukaj na forum informacji, ja mam silnik z tą powłoką i 400 tyś na liczniku.
 
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

DzikiJagular

  • Gość
Odp: XJ X308 Daimler Long
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 24, 2014, 20:43:23 pm »
Przeczytałem ten wątek. http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=255.15
Nie pomogłeś mi tym stwierdzeniem, wbrew Twojej pochopnej ocenie jestem w miarę przygotowany, pomimo iż jeszcze nie mam jaguara.

Po przejściach ? Co to znaczy? Aut z tego co wiem nie naprawia się jeżeli chodzi o blacharkę, raczej mowa o mechanice ? Czy serwisowane auto w serwisie może być narażone na jakieś niespodzianki, serwis oferuje dobre części z tego co wiem?

Czy jest ktoś z Gniezna, kto mógłby sprawdzić auto za drobną opłatą ?

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: XJ X308 Daimler Long
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2014, 22:18:17 pm »
Ok, skoro przeczytałeś wątek to wiesz że nie ma się czego bać. Jeśli chodzi o serwis autoryzowany,to tam pracują ludzie, mogą być dobrzy lub słabi, ale na pewno drożsi ( choć nie zawsze ).

Ważny jest stan techniczny auta, a książka serwisowa to dodatek.

Blacharkę jak najbardziej się naprawia, sprawdź nadkola, szczególnie tylne, i podwozie w okolicach nóg pasażerów z przodu.
Rzeczy do sprawdzenia:
- pompa wody i obudowa termostatu powinna być aluminiowa
- plastikowe łyżwy od rozrządu lubią pękać ( jest mój temat ze zdjęciami )
- skrzynia biegów nie jest mocnym punktem
- nie polecam auta z zawieszeniem CATS
i coś by się jeszcze znalazło, generalnie Daimler to X308 ale jak bedziesz musiał wymienić grill to od jaguara kupisz używkę za 100 zł a Daimler to już 600 zł.

Sprawdzasz auto jak każdy inny samochód, sprawdzasz karoserie, wstawiasz auto na badania techniczne, sprawdz zawieszenie i lampy ( często są od anglików -tu ucz się na moim błędzie )
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

michu

  • Gość
Odp: XJ X308 Daimler Long
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2014, 21:20:52 pm »
Gdyby nikasil sprawdził się w jaguarach, to firma nie ponosiłaby kosztów rezygnacji z niego pod koniec 2000r, co oczywiście nie znaczy, że nie można z nim przez długie lata jeździć przy zachowaniu pewnych wskazówek eksploatacyjnych.
Samochód serwisowany w aso (w Polsce) nie gwarantuje jeszcze nienagannego stanu. Np. w Szwajcarii serwis nie wstawi pieczątki do książki, jeśli nie wymieni/naprawi tego, co jest konieczne, a u nas nierzadko stosowane jest wymienianie samego oleju w serwisie tylko po to, by dostać pieczątkę. Można również korzystać z nieautoryzowanych stacji obsługi i mieć samochód w lepszym stanie, niż ten z pieczątkami z aso. Wszystko zależy tylko od kierowcy, więc przed zakupem czegokolwiek dobrze jest poznać stan rzeczywisty.
"30.000 to dużo, czy mało?" - (przymierzasz się do tego zielonego z Allegro na gnieźnieńskich tablicach?).
Na naszym rynku jest to standardowa cena (25 - 35 tys.) za używany egzemplarz. Jednak w Europie Daimlery w nienagannym stanie i z małym przebiegiem rozpoczynają się od 20.000 (Euro), pojawiają się sporadycznie i nie "wiszą" długo.
Co do słabej skrzyni biegów, o której pisze kolega Wacław - wystarczy kupić Daimlera ze sprężarką, i po kłopocie.
Nie wiem tylko, dlaczego nie poleca zawieszenia CATS, przecież bardzo przyjemnie płynie - może ze względu na koszty wymiany?

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: XJ X308 Daimler Long
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2014, 21:42:49 pm »
Nie wiem tylko, dlaczego nie poleca zawieszenia CATS, przecież bardzo przyjemnie płynie - może ze względu na koszty wymiany?

Dokładnie, koszt wymiany amortyzatorów to około 6000 zł, a korzyści moim zdanie nie są zbyt wielkie, to rzecz gustu,poza tym system jest prosty i niedopracowany, takie jest moje zdanie

 Nikasil był problemem tam gdzie w paliwie była siarka, czyli USA i UK a to był dla Jaguara znaczący rynek zbytu.

Ja mogę z własnego doświadczenia polecić Ci zakup najlepsze auto na jakie cie stać, na pewno wersję LWB, i chyba lepiej sprawdzi się wersja 5 osobowa.

Ja swoje kupiłem tanio,ale w sumie przez 3 lata troszkę na auto wydałem, głównie na rzeczy eksploatacyjne ( zawieszenie, hamulce, opony ) i duperele wizualne - renowacja felg, lampa bo w mojej był uszkodzony chrom.

W starszym aucie zawsze coś się będzie działo, i coś będzie do zrobienia.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.