Nie chodzi o żaden kondensator, prąd w układzie nie zmienia zwrotu.
Ochrona katodowa działa całkiem skutecznie i to na dużych powierzchniach.
W ten sposób chronione są kadłuby statków, rurociągi, stalowe zbiorniki itp.
Tu jest link( bardzo ogólne tłumaczenie ):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ochrona_katodowaGeneralnie chodzi o to aby powstrzymać reakcje utleniania Fe do Fe 2+ poprzez połaczenie chronionego elementu z metalem o niższym potencjale elektrochemicznym lub sztucznie wywołać potencjał pomiędzy tymi elementami.
Cynowanie nadwozi jest pierwszym takim przykładem – cynk jest metalem o niższym potencjale w stosunku do żelaza ( Fe ) który jest głównym składnikiem stopowym blach z których zbudowane są nadwozia.
Jeżeli powłoka zabezpieczająca ( lakier ) ulegnie zniszczeniu w pierwszej kolejności będzie korodował cynk.
Druga metodą to sztuczne wywołanie potencjału. Tutaj elektrody mogą być wykonane s tego samego materiału, tyle że pomiędzy nie wpinamy źródło prądu stałego , chroniony element łączymy z biegunem ujemnym a przeznaczony do korodowania z biegunem dodatnim.
Tu jest dobry artykuł.
http://netra.ig.pwr.wroc.pl/instrukcje/korozja.html