Autor Wątek: Objawy padajacej pompy wody  (Przeczytany 11598 razy)

Jawe83

  • Gość
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 28, 2014, 10:00:19 am »
Nie skrzynia, tylko konwerter, uzupełnij olej jak najszybciej. Możesz pokusić się o wymianę, ogólnie nie ważne, jak, ważne, żeby poziom był prawidłowy!
U mnie po uzupełnieniu płynu owe poranne jazgoty już nie występują.
Co do płynności zmiany biegów - u mnie nic się nie zmieniło, ale najczęściej wymiana oleju pomaga, jako, że aktualny może być już wypracowany i nie trzymać swoich parametrów.

Do uzupełnienia poziomu oleju potrzebujesz:
1. Przewód elastyczny o przekroju nie większym, niż 8mm
2. Lejek
3. Klucz typu imbus, rozmiar 5 - do odkręcenia korka kontroli poziomu oleju
4. Klucz oczkowy 10 (chyba) - do odkręcenia akumulatora
5. Olej (zgodny ze specyfikacją)
6. Miska

Procedura (zakładamy, że kot jest całkowicie zimny)
1. Wsiadasz i robisz przejażdżkę standardowym tempem ok. 10 kilometrów
2. Po powrocie przykładasz rękę do obudowy skrzyni biegów (od podwozia), jeśli jest ciepła (tak na oko z 40 stopni), można działać dalej, w przeciwnym razie trzeba jeszcze się kawałek przejechać
3. Odkręcasz i wyjmujesz akumulator i podstawkę plastikową, w której siedzi
4. Ukaże Ci się obudowa skrzyni biegów, a w dolnym lewym rogu (stojąc przed autem) jej powierzchni zobaczysz cylindryczny korek - wyciągasz go
5. Wsadzasz przewód elastyczny (z drugiej strony zakończony lejkiem)
6. Wsadzasz z powrotem akumulator i podłączasz (bez obudowy)
7. Odpalasz kota i powoli (co 5 sekund) przechodzisz lewarkiem przez wszystkie biegi. Operację powtarzasz 2 razy.
8. Silnik ma cały czas pracować podczas kolejnych kroków!!!
9. Nurkujesz pod auto (jeśli masz kanał, ja dałem radę bez) i lokalizujesz cięgno wybieraka biegów w skrzyni, między nim a łapą silnika znajdziesz jedną jedyną śrubę, do której będzie pasować klucz imbusowy. Odkręcasz ją, uważając przy tym, żeby nie zgubić podkładki pod tą śrubą.
10. Patrzysz, czy zlatuje olej do podstawionej miski. Troszkę oleju na pewno wypłynie.
11. Wychodzisz przed auto i zaczynasz lać olej przez lejek do skrzyni, co chwilę sprawdzając, czy nie zaczyna wypływać dołem (silnik wciąż odpalony!)
12. Jeśli olej zacznie wypływać, odstawiasz butelkę, hop do kanału i czekasz, aż olej przestanie wypływać (silnik wciąż odpalony!)
13. Zakręcasz śrubę (upewnij się, że jest podkładka) i voila :) Możesz składać kota z powrotem i cieszyć się jazdą bez jazgotów :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2014, 10:10:57 am wysłana przez Jawe83 »

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 29, 2014, 21:21:52 pm »
Dziekuję za wyczerpująca odpowiedz:)  umówiłem się już na piątek w długolece kolo Wrocławia na wymianę statyczna. Dużo się naczytalem o metodzie dynamicznej. Mam przebieg ponad 200tys. i nie chce zaszkodzić skrzyni. Podobno mieszanie starego oleju z nowym może zaszkodzić i lepiej cały wymienić... Możecie doradzić która metodę wybrać?
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)

moryc25

  • Gość
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 29, 2014, 21:30:19 pm »
Spece od ASB nie zalecają wymiany dynamicznej jeżeli auto ma już przebieg rzędu 200kkm a olej nie był wcześniej zmieniany - istnieje podobnież spore ryzyko, że po takiej wymianie w niedługim czasie skrzynia padnie.

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 29, 2014, 22:00:35 pm »
No właśnie na jednej stronie jest napisane że tak się dzieje po wymianie statycznej ze skrzynia pada a na innej ze po dynamicznej. :P skrzynia działa dobrze i nie chce jej rozwalić na własne życzenie :)
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)

Jawe83

  • Gość
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 30, 2014, 09:45:22 am »
Jeszcze pytanie, jak dokładnie będzie wyglądała ta wymiana statyczna... Jeśli robią to tylko raz, to nie traktujemy tego, jako wymiana, jeśli natomiast będą zlewać i uzupełniać do momentu, aż barwa oleju przyjmie wymagany kolor, to wtedy tak  :)
Wymiana dynamiczna jest ryzykowna, też czytałem nie raz, że gdzieś któreś łożyska w skrzyni mogą dostać "po zadku" tą procedurą.

Zastanawiam się natomiast, jakie argumenty mają przemawiać za tym, że skrzynia miałaby paść po całkowitej wymianie oleju na nowy (nie ważne, jaką metodą).  Moim zdaniem wskazane jest wręcz, aby wymienić jak najwięcej starego oleju, najlepiej przy tym wyciągając jeszcze płytę sterującą (olejową) i gruntownie ją czyszcząc.

P.S. Jak będą przymierzać się do wymiany, niech dokładnie pooglądają okolice skrzyni biegów pod kątem wycieków - jeśli okaże się, że faktycznie brakowało Ci oleju, to wypadałoby usunąć tego przyczynę...

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 30, 2014, 17:24:43 pm »
Dzieki za rady. Pozostane wiec przy metodzie statycznej. Warsztat specjalizujacy sie w w skrzyniach z Dlugoleki ma dobra opinie w sieci wiec mysle ze beda wiedzieli co zrobic i problem bedzie  rozwiazany :)
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 31, 2014, 14:35:02 pm »
Olej wymieniony skrzynia odpukac sie nie rozwalila :P Olej nie byl w zlym stanie :P Zobaczymy rano czy beda jakies dzwieki dziwne jak nie to problem rozwiazany:)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2014, 15:03:16 pm wysłana przez NorbertN »
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)

Jawe83

  • Gość
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 31, 2014, 15:25:35 pm »
To dobrze, znaczy, że nic się w skrzyni nie "mieliło" (zużywało nadmiernie), ale nie znaczy też, że nie stracił swoich właściwości. Koniecznie daj znać, jak efekty jutro rano, trzymam kciuki  :-za

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 01, 2014, 09:58:15 am »
Wnioski po przejechaniu 50km + porannym odpaleniu
Nowy olej wymieszal sie ze starym i czuc ogromna poprawe w zmianach biegow, odbywa sie to plynnie i nawet lockup zapina delikatniej,
Rano nic juz nie rzęzi, generalnie praca konwentera i skrzyni jest o niebo lepsza (plynnosc i cisza)
Pokusze sie o kolejna wymiane oleju za 15000-20000km.

Prosilbym o zmiane tematu na objawy niedoboru oleju w skrzyni :) :-thank
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Objawy padajacej pompy wody
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 02, 2014, 10:34:41 am »
Jeszcze jedna kwestia nieszczelności, ponieważ bez przyczyny tego oleju nie ubylo.   :-gwizd
Prawdopodobnie jest mala nieszczelnosc miedzy skrzynia a wyjsciem polosi. Potrzebna będzie wymiana uszczelniacza. Czy zeby wymienic ten uszczelniacz trzeba bedzie spuszczac olej skrzyni? bo jak tak to przesune ta naprawe w czasie i zrobie przy kolejnej wymianie np. za 10 000 km bo w tej chwili wymienilem jedynie polowe oleju przy metodzie statycznej takze kolejna wymiana mu sie przyda :) Nieszczelnosc jest na tyle niewielka ze nie wiem czy jest sens zabierac sie teraz za to.
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)